Mistä renkaat halvimmalla?

Aloittaja Nitrous, 13.11.14 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Semmonen ihme on tapahtumassa, että ens kesälle vissiin pitäs löytää ihan uutta kumia alle. Koska etsinnöistä huolimatta ei uusia renkaita tahdo noista roskiskasoista löytyä, olen päätynyt siihen, että helpoiten niitä löytynee nettikaupoista. Mutta sitten herääkin kysymys, että mitä rengasta ja mistä kannattas katella, että sais mahdollisimman halvalla? Alle oikeestaan kelpaa siltakivi, Dunlop, Misukka, Pirelli tai mezi. Mynetmotosta sais Bridgee setin alle 300€. Mutta olisko sittenkin fiksumpi satsata johonkin Dunlopin isältä pojalle seokseen? Toki jos tallin nurkissa pyörii uutta tai hyväkuntosta käytettyä kusiaisen ratakumia niin saa myös tarjota.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Itte renkaista mä en mitään tajua mut gp503 tyrkyttää ridgee kohtuuvella jos koku osuu..

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: santerik - 13.11.14 - klo:20:45gp503
Kiitosta...ei oo enää hinnan kiroissa. Samoin Pirelliä superbikeen aikasten edullisesti. Tiiätkö paljonko noi ottaa toimitusta suomeen?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Ostoskorissa pätkähtää laskuri vastaan. Savoon tais olla 25, Suomeen luultavasti samaa luokkaa..

Waille

Ite renkaita en kommentoi minäkään, mutta jotta ei aika kävis pitkäksi, niin tässä vielä pari saksalaista firmaa selattavaksi:
http://www.gp-reifen.com/
http://www.sebimoto.de/

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Ja sit lisäkysymystä ettei mene liian helpoksi. Onko kellään kokemusta tästä kumista: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-sportmax-d212-gp-pro-profil-385.html?
Toimiiko tuo seos medium-hard Suomessa ja paljonko sillä ajaa kierroksia? Olisko kuitenkin varmempi ottaa tätä: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-kr108-ntec-slick.html joko 9854 tai 9838 seoksella?
Bridge olis halpa, mutta sillä ei aja kuin 100-150 kierrosta. Pääseekö Dunlopilla niin paljon enempi, että tulis halvemmaksi? Vai onko kuitenkin paras ratkasu ostaa supersorsaa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:08:34
Ja sit lisäkysymystä ettei mene liian helpoksi. Onko kellään kokemusta tästä kumista: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-sportmax-d212-gp-pro-profil-385.html?
Toimiiko tuo seos medium-hard Suomessa ja paljonko sillä ajaa kierroksia? Olisko kuitenkin varmempi ottaa tätä: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-kr108-ntec-slick.html joko 9854 tai 9838 seoksella?
Bridge olis halpa, mutta sillä ei aja kuin 100-150 kierrosta. Pääseekö Dunlopilla niin paljon enempi, että tulis halvemmaksi? Vai onko kuitenkin paras ratkasu ostaa supersorsaa?

Tuo dunloppi seos 4 (=9854) kestää mun ajossa käännellen 7 ratapäivää (kemora, botnia, pärnu) jos lähes loppuun ajaa. Vieläkin on kuviota jälellä. Tää nyt ei tietysti auta sua yhtään kun vauhti on sen sekunnin kilsalle nopeampaa. Tokihan ostat tuota kuviorengasta b-luokkaan. eikös siellä ollut joku dot sääntö tai jotain.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:08:34
Ja sit lisäkysymystä ettei mene liian helpoksi. Onko kellään kokemusta tästä kumista: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-sportmax-d212-gp-pro-profil-385.html?
Toimiiko tuo seos medium-hard Suomessa ja paljonko sillä ajaa kierroksia? Olisko kuitenkin varmempi ottaa tätä: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-kr108-ntec-slick.html joko 9854 tai 9838 seoksella?
Bridge olis halpa, mutta sillä ei aja kuin 100-150 kierrosta. Pääseekö Dunlopilla niin paljon enempi, että tulis halvemmaksi? Vai onko kuitenkin paras ratkasu ostaa supersorsaa?

Ei ole tuosta renkaasta tai edes kuussatasista kokemusta, mutta vastaan silti :)

Ota tuota "oikeaa" seosrengasta. Johan sekin kestää pirun hyvin ja on ainakin varmasti toimiva valinta tuohon toiseen verrattuna. 54 on muutenkin näppärä yleisrengas joka useimmiten toimii. Uudet med-softit on myös saman tyyppisiä eli toimivat (lähes)joka radalla ja kelillä. Kestävätkin yllättävän hyvin. Näin siis ainakin tonnisella.

Rengasmerkkien välillä voi arpoa, jos bridge kestää 30-50 kierrosta, pirelli 50-100 kierrosta ja dunlop 100-200 kierrosta. Pitoeroista varmaan tiedät itsekin miten mikäkin käyttäytyy.

Nitrous

14.11.14 - klo:12:13 #9 Viimeisin muokkaus: 14.11.14 - klo:12:25 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 14.11.14 - klo:10:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:08:34
Ja sit lisäkysymystä ettei mene liian helpoksi. Onko kellään kokemusta tästä kumista: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-sportmax-d212-gp-pro-profil-385.html?
Toimiiko tuo seos medium-hard Suomessa ja paljonko sillä ajaa kierroksia? Olisko kuitenkin varmempi ottaa tätä: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-kr108-ntec-slick.html joko 9854 tai 9838 seoksella?
Bridge olis halpa, mutta sillä ei aja kuin 100-150 kierrosta. Pääseekö Dunlopilla niin paljon enempi, että tulis halvemmaksi? Vai onko kuitenkin paras ratkasu ostaa supersorsaa?

Ei ole tuosta renkaasta tai edes kuussatasista kokemusta, mutta vastaan silti :)

Ota tuota "oikeaa" seosrengasta. Johan sekin kestää pirun hyvin ja on ainakin varmasti toimiva valinta tuohon toiseen verrattuna. 54 on muutenkin näppärä yleisrengas joka useimmiten toimii. Uudet med-softit on myös saman tyyppisiä eli toimivat (lähes)joka radalla ja kelillä. Kestävätkin yllättävän hyvin. Näin siis ainakin tonnisella.

Rengasmerkkien välillä voi arpoa, jos bridge kestää 30-50 kierrosta, pirelli 50-100 kierrosta ja dunlop 100-200 kierrosta. Pitoeroista varmaan tiedät itsekin miten mikäkin käyttäytyy.
Mikäs seos se tuo uusi med-soft on? Ja eikös 54 ole med-hard? Jos kumi kestää tonnarin alla niin pitäs sen kestää kyllä kusiaisessakin.

Oman kokemuksen perusteella Bridge kestää 100-150, Pirelli 150+ ja Dunlop mitä tahansa 20-300 kierroksen välistä. Pitoero noilla ei oo ainakaan mun vauhdeissa merkittävä, lähinnä eroa on siinä miten rengas käyttäytyy luistossa ja loppuun kuluneena. Merkistä toiseen siirtyessä tosin saattaa pari kliksua joutua alustaa muuttamaan. Ja jos kisata meinaa, ei voi ottaa KR-sliksiä vaan pitää mennä kuviokumilla, mutta jos ajaa vaan omaksi iloksi niin sitten sliksikin menisi. Sama homma etusten kanssa...sliksiä vai kuviollista?,


Edit. Toi 212GP PRO muuten on "oikea" seoskumi. Samat seokset on näköjään kuin KR-sliksissä: http://www.dunlopmotorcycle.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/KR106_KR108.jsp
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous


Lainaus käyttäjältä: raukkis - 14.11.14 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:08:34
Ja sit lisäkysymystä ettei mene liian helpoksi. Onko kellään kokemusta tästä kumista: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-sportmax-d212-gp-pro-profil-385.html?
Toimiiko tuo seos medium-hard Suomessa ja paljonko sillä ajaa kierroksia? Olisko kuitenkin varmempi ottaa tätä: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-kr108-ntec-slick.html joko 9854 tai 9838 seoksella?
Bridge olis halpa, mutta sillä ei aja kuin 100-150 kierrosta. Pääseekö Dunlopilla niin paljon enempi, että tulis halvemmaksi? Vai onko kuitenkin paras ratkasu ostaa supersorsaa?

Tuo dunloppi seos 4 (=9854) kestää mun ajossa käännellen 7 ratapäivää (kemora, botnia, pärnu) jos lähes loppuun ajaa. Vieläkin on kuviota jälellä. Tää nyt ei tietysti auta sua yhtään kun vauhti on sen sekunnin kilsalle nopeampaa. Tokihan ostat tuota kuviorengasta b-luokkaan. eikös siellä ollut joku dot sääntö tai jotain.

Vaikka ajas täyden kauden kilpaa, ei kisaviikonloppuina kummosia kierrosmääriä tule, joten suurin osa treenikumeista on sitä mitä edukkaasti saa. Mutta tuo on hyvä tieto, että tuo seos neljä vastaa 9854-seosta. Vois ehkä ottaa kokeeks tuota ja sitten vielä endurancee treenikumiksi. Osaakos joku sanoa, että mihin kuluttavuusluokkiin Suomen radat tässä taulukossa tippuu? Botnia vissiin aika raju ja Alastaro hellä renkaalle? Muut jostain siitä välistä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:12:13
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 14.11.14 - klo:10:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:08:34
Ja sit lisäkysymystä ettei mene liian helpoksi. Onko kellään kokemusta tästä kumista: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-sportmax-d212-gp-pro-profil-385.html?
Toimiiko tuo seos medium-hard Suomessa ja paljonko sillä ajaa kierroksia? Olisko kuitenkin varmempi ottaa tätä: http://www.gp503.de/index.php/dunlop/dunlop-kr108-ntec-slick.html joko 9854 tai 9838 seoksella?
Bridge olis halpa, mutta sillä ei aja kuin 100-150 kierrosta. Pääseekö Dunlopilla niin paljon enempi, että tulis halvemmaksi? Vai onko kuitenkin paras ratkasu ostaa supersorsaa?

Ei ole tuosta renkaasta tai edes kuussatasista kokemusta, mutta vastaan silti :)

Ota tuota "oikeaa" seosrengasta. Johan sekin kestää pirun hyvin ja on ainakin varmasti toimiva valinta tuohon toiseen verrattuna. 54 on muutenkin näppärä yleisrengas joka useimmiten toimii. Uudet med-softit on myös saman tyyppisiä eli toimivat (lähes)joka radalla ja kelillä. Kestävätkin yllättävän hyvin. Näin siis ainakin tonnisella.

Rengasmerkkien välillä voi arpoa, jos bridge kestää 30-50 kierrosta, pirelli 50-100 kierrosta ja dunlop 100-200 kierrosta. Pitoeroista varmaan tiedät itsekin miten mikäkin käyttäytyy.
Mikäs seos se tuo uusi med-soft on? Ja eikös 54 ole med-hard? Jos kumi kestää tonnarin alla niin pitäs sen kestää kyllä kusiaisessakin.

Oman kokemuksen perusteella Bridge kestää 100-150, Pirelli 150+ ja Dunlop mitä tahansa 20-300 kierroksen välistä. Pitoero noilla ei oo ainakaan mun vauhdeissa merkittävä, lähinnä eroa on siinä miten rengas käyttäytyy luistossa ja loppuun kuluneena. Merkistä toiseen siirtyessä tosin saattaa pari kliksua joutua alustaa muuttamaan. Ja jos kisata meinaa, ei voi ottaa KR-sliksiä vaan pitää mennä kuviokumilla, mutta jos ajaa vaan omaksi iloksi niin sitten sliksikin menisi. Sama homma etusten kanssa...sliksiä vai kuviollista?,


Edit. Toi 212GP PRO muuten on "oikea" seoskumi. Samat seokset on näköjään kuin KR-sliksissä: http://www.dunlopmotorcycle.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/KR106_KR108.jsp

Pitäis vissiin katsoa tarkemmin mistä on kyse ennen kuin kommentoi. no, syntyypähän edes keskustelua näin kauden ulkopuolella. Toi kuussatasten kuviokisarengas tosiaan toimii hyvin samantyylisesti kuin tonnarin slicksi ainakin etusten osalta. Yhden käytetyn semmoisen 13 seoksen etusen olen käyttänyt. Eli jos kisaat niin kuvio kumia, muuten sitä mitä halvemmalla ja helpommalla saa. Samanlaisilla kumeilla kuitenkin treenaisin kuin ajaisin kisatkin. Ainakin saman merkkisillä.

54 on joo med-hard. Viimeisin med-soft tais olla A998. Sitä en suoraan osaa sanoa miten osuu noihin yksi numeroisiin, jos mitenkään. Ei kovin paha kysymis tommonen et mitkä on tämän hetken Dunlopin seokset :D

host^

Tuo -54 seos on ainakin monien juttujen perusteella todella hyvä yleisrengas, joka kestää erinomaisesti kilometrejä, on ennustettava, eikä repeile kovin helposti. Joku ajoi Botnialla ko. renkaan aivan sileeksi laidoilta (ei kuvioo lainkaan jäljellä) eikä kuulemma lipsunut vieläkään yhtään. Taisi joku nopearyhmäläinen olla kyseessä.

Omaa kokemusta ko. renkaasta on tosin vain 0,5 renkaan verran keskiryhmän nopeasta päästä, eikä ainakaan tähän asti ollut mitään ongelmia. Kestävä se ainakin on, eikä mm Alastarolla ollut minkäännäköistä repeämis tms. ongelmaa.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: host^ - 14.11.14 - klo:13:12
Tuo -54 seos on ainakin monien juttujen perusteella todella hyvä yleisrengas, joka kestää erinomaisesti kilometrejä, on ennustettava, eikä repeile kovin helposti. Joku ajoi Botnialla ko. renkaan aivan sileeksi laidoilta (ei kuvioo lainkaan jäljellä) eikä kuulemma lipsunut vieläkään yhtään. Taisi joku nopearyhmäläinen olla kyseessä.

Omaa kokemusta ko. renkaasta on tosin vain 0,5 renkaan verran keskiryhmän nopeasta päästä, eikä ainakaan tähän asti ollut mitään ongelmia. Kestävä se ainakin on, eikä mm Alastarolla ollut minkäännäköistä repeämis tms. ongelmaa.

http://www.mprata.fi/index.php?topic=228.msg28813#msg28813

Tossa yks kokemus 54-dunlopeista.

En oo tolle vieläkään mitään järkiselitystä löytäny. Yks arvaus vois liittyy kuvioden syvyyteen vs. sliksin kulutusmerkit. Kuviorenkaassa syvyys on varmaan 3x se mitä slikseissä. Sliksit kestää ajaa merkit kokonaan pois ilman repeemistä, mut kuviolliset ehkä ei.


host^

Jos toi on kesän 2014 viimeiseltä .ORG:in Botnialta, niin mulla oli sama ongelma d211 medium seoksen kanssa. En tosin uskaltanut noin sileeksi ajaa.

Powered by EzPortal