Miksei tätä meilläkin?

Aloittaja TeroRSV, 11.03.12 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeroRSV

11.03.12 - klo:11:43 Viimeisin muokkaus: 11.03.12 - klo:11:51 käyttäjältä TeroRSV
EXTREME 258 KM/H SUR LA GLACE : MATCH PORSCHE GT3 RS FACE A YAMAHA YZF 1000 R1
Suomessa olisi puitteet kohdillaan. JääYCC harkintaan  ;D
Pessimisti ei pety.

jarska

Jotenkin mä jo näin sieluni silmin Jukan vetävän tossa keulilla. :)
Näyttää kyllä kivalle!

Fasu

Komeaa menoa ja kateeksikin vähän käy. Suomessa aika rajoitettua tuolla luonnonjäillä ajelut, että ei ehkä ihan helposti järjesty. On tullut käytyä tuolla pariin otteeseen,
vaan ei pyörällä kun oli vähän vilposta keliä. Tuo vaan olis hemmetin mukavaa talviharrastusta.
VV

Turder

Mitenkähän tuossa riittää tila eturenkaan ja syylärin välissä, varsinkin kovemmassa jarrutuksessa? Kun vakionakin nuo on aika tiukasti mitoitettu ja siihen sitten parin sentin nastat väliin. Sama swingissä, joskin siellä lisätilan tekeminen on helpompaa.

Mutta komea video, kuten aina motojournalilla peukku_1

app

Kisaan en lähtisi noilla piikeillä, ainakaan ensimmäisellä kertaa. Saa jäädä enduranceen, kerhokisaan tai jokkikseen.
Ajoasento on vähän krossimainen, mutta enpä tätä lähde kritisoiman, taita jäädä iteleltä kokeilematta..

T1mppa

Jos sitä ensi talveksi rakentais tommoset renkaat Kawaan!  03Biker
Toissa talvena kävin mönkijällä ajelemassa jääradalla. Sinne tuli läjä krossipyöriä mukaan sekä yksi 500 cc 2t kyykky. Oli joku 80-luvun viritelmä. Kyllä se hyvin veteli! Suorastaan reikä päässä. Oli ennenkin mennyt.
Täytyy kattoo, onko mulla kuvia tai videoo reissuta / tuosta 500 cc pyörästä.

Turder

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.03.12 - klo:12:26
yksi 500 cc 2t kyykky. Oli joku 80-luvun viritelmä. Kyllä se hyvin veteli! Suorastaan reikä päässä. Oli ennenkin mennyt.
Täytyy kattoo, onko mulla kuvia tai videoo reissuta / tuosta 500 cc pyörästä.

Oliko joku RG- tai RD-johdannainen vaiko kisaisempaa tekniikkaa?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Turder - 12.03.12 - klo:13:00
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.03.12 - klo:12:26
yksi 500 cc 2t kyykky. Oli joku 80-luvun viritelmä. Kyllä se hyvin veteli! Suorastaan reikä päässä. Oli ennenkin mennyt.
Täytyy kattoo, onko mulla kuvia tai videoo reissuta / tuosta 500 cc pyörästä.

Oliko joku RG- tai RD-johdannainen vaiko kisaisempaa tekniikkaa?

Jos ulkomuistista pitää heittää, niin tämän tyylinen:

http://www.motoplanete.com/suzuki/RG500-Gamma.jpg
Kun pääsen kotiin, katson löydänkö faktoja.

T1mppa

Ikävä kyllä ei tullut yhtään todisteita pyörästä videoille. Mutta kovaa se ajeli siellä  03Biker Toivottavasti ensi talvena on paremmat jäät tähän talveen verrattuna.

Jos heitän tähän kysymyksen, niin mitä ootte mieltä, kannattaisiko tehdä 160, 180 vai 190 leveästä renkaasta nuo jäärenkaat? 160-leveeseen menisi vähiten nastoja...

Turder

Itse laittaisin pienimpään mahdolliseen renkaaseen, joka vaan vanteelle menee järkevästi. Saa eniten tilaa nastoille eikä täten rouhi mopoa. En tiedä onko sen suurempaa merkitystä pienellä profiilimuutoksella kun nastat kuitenkin on siinä välissä confused_thinking

Olisihan tuo ylivoimaisesti hauskin jääratapyörä. Tonninen nastoilla tongue_2 Vaatii tosin lumettoman jään (lue traktorilla tehdyn jääradan), missään 20-30cm hangessa ei liene paras ajettavuus 17 tuuman renkailla :D

Fasu

Pitihän se kattoa taas kerran. Pysäytyskuvassa takarengas näyttäs olevan joku 160 verraten etuseen. Ei ainakaan 190.
VV

murmela

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 13.03.12 - klo:14:42
Pitihän se kattoa taas kerran. Pysäytyskuvassa takarengas näyttäs olevan joku 160 verraten etuseen. Ei ainakaan 190.
Jos kyykän haarukkaa funtsii, niin eipä siinä taida paljoo olla piikille tilaa joka sojottaa puoliks sivulle päin?
Ja toinen asia voi olla sit se ett millanen rengas(seos) kestää sekä vauhtia, että rasitusta, että kylmää. Ts millasii leveyksii löytyy niistä renkaista?
Ku eikös ainaki noi kesäquumalle tarkotetut seosratarenkaat tahto jäätyä rikki pakkasessa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Grandi67

Eipähän noi piikit näytä juurikaan tulevan renkaan reunan yli. Ja renkaan kudoshan pitää noi pulttipiikit paikallaan. Kudosta on varmaan syytä vahvistaa jollain kevlarilla tai nomexilla,ettei pultit tuu läpi. Ja prikkoja ei varmaan kannata unohtaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 13.03.12 - klo:16:09
Eipähän noi piikit näytä juurikaan tulevan renkaan reunan yli. Ja renkaan kudoshan pitää noi pulttipiikit paikallaan. Kudosta on varmaan syytä vahvistaa jollain kevlarilla tai nomexilla,ettei pultit tuu läpi. Ja prikkoja ei varmaan kannata unohtaa.

En usko, että tarvitsee kudosta vahvistaa. Kyllä se tarpeeksi jäykkä on. Mutta prikat täytyy laittaa, että pysyy ilmat sisällä. Oon muutamat tommoset nähny ja ne oli kiristetty niin tiukkaan, että prikka upposi kumiin.

Näköjään bomber-sivustolla ollut samoja ajatuksia:
http://i664.photobucket.com/albums/vv10/Tessustelija/DSC00304.jpg

Sekä pientä videoviihdykettä: (kuvanlaatu sucks!)
http://www.bikerpunks.com/mediaviewer/2387/crazy-ice-racing-on-a-streetbike.html

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal