Miksei tätä meilläkin?

Aloittaja TeroRSV, 11.03.12 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Raaseri

13.03.12 - klo:16:39 #15 Viimeisin muokkaus: 13.03.12 - klo:17:00 käyttäjältä Raaseri
Itsekin olen 90-luvulla ruuvinastat tehnyt. Ei noissa oikein mitään muuta ihmeellistä ole, kuin että 6mm pultitkin halvimpana markettilaatuna 4.x taipuu herkästi. 8.8 kovuudella 2cm ulkonemalla pysyy suorina ja jäällä kestää jonkun aikaa. 12.8 olis varmaan parempi. Leveä prikka pitää olla molemmin puolin kumia. Ainakaan minä en saanut ilmaa silti pysymään ja vaati siis sisäkumin. Pirunmoinen homma on ampua joku 300 ruuvia rengas, kyllä siinä muutama ilta ja akullinen akkuporaa menee. Lisäksi reikien poraaminen kumiin vaatii lestin, jonka tein puusta. Hiekkaahan 8.8 kovuuskaan ei sitten kestä oikein hetkeäkään.

Kyllä tuosta kiksit saa, mutta pito on paljon heikompi kuin jääratarenkailla esim crossipyörällä. Speedwaypiikkejä en ole päässyt ikinä kokeilemaan, jäärataa joskus SM:ssä saakka. Muuta huomioitavaa on että sitten kun joku noista antautuu, täydessä laukassa se pultti lähtee kuin luoti renkaasta. Siitäkin on kokemusta kun muovit on kuin tahkojuustoa nastojen ammuttua läpi, onneks ei ole osunut arkoihin paikkoihin.

Edit: kirjoittaessai tulleessa Bemarivideossa näkyy toi valmistusprosessi hyvin. Noita puuruuveja en suosittele, ei oo tekemisen väärti. Joskus enskarenkaista poikenneiden nastojen paikalle kokeillu puuruuvia sisäpuolelta. Ne on enskassa poikki 100m jälkeen. Mulla on M8 polttiscrossarissani talvikäyttöön puuruuvirenkaat, niissä on siihen laitteeseen aivan sairas pito.

Edit2: Muisti palaa pätkittäin. En ollut omissa renkaissani tarpeeksi tarkka tasapainotuksessa. Tulee muuten massaa vähä helvetisti ruuvinastakumiin ja vapina on isommassa vauhdissa sen mukainen. Oletettavasti ekan videon R1-mies on ollut vähä tarkempi, kannattaa siis tehdä ajatuksella jos lähtee tekemään.



timppa

No kaikkea sitä porukka keksii! Pariinkin kertaan olisin painanu "tykkää" painiketta, jos täällä sellanen olis... :D

Powered by EzPortal