Peräkärryn pyörän laakerit

Aloittaja murmela, 19.07.18 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Eilen ihmettelin ekaa kertaa elämässäni peräkärryn pyörännavan laakereiden voitelua. Kärryllä ikää kymmenisen vuotta. Myöskään yhtään mitään vastaavaa en ole koskaan tsekannut/ huoltanut.
Mitään hajua mulla ei ollut/ ei ole miten pitäisi toimia, mutta:
Naputtelin kevyesti meisseliä navan kuvun reunan ja navan rungon väliin, ja kampesin kuvun irti.
Kaavin siniset vaseliinit kuvun sisältä, ja panin ne navan laakeria vasten.
Kupuun lisäsin ison knöölin punasta vaseliinia kun ei muutakaan sattunut olemaan.
Pistin kuvun paikalleen, ja kakkosnelosen sitä vasten ja naputtelin lekalla paikalleen.
Oletin että kun kupu on täynä vaseliinia ja sen painaa/ naputtelee paikalleen, niin se työntää vaseliinit laakeriin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

Taitaa olla eräitä kärryjä jäänyt tienposkeen laakerin hajottua. Kannattaa nostaa ylös ja kokeilla onko klappia.

murmela

Toi ihmettely johtu siitä että vaihdoin renkaan kun 10 vuotta vanhan renkaan pinta alko yhestä kohtaa irvistelemään niin pahasti että ostin uutta kiinalaista laatua tilalle, motonetista 69e vanteineen.
Tarkastin kyl siinä samalla laakerin välykset joka suuntaan ja miltä se kuulosti pyöritettäessä.
Toisen renkaan oon vaihtanu jo aikasemmin ku siinä oli naulan reikä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Mulla meni hermo alkuperäisiin kärrynrenkaisiin, kun ne oli aina länässä isolla kuormalla.
Ostin torista toyota yariksen vanhat renkaat ja länttäsin kiinni. Pari prikkaa piti laittaa spaceriksi, mutta muuten meni plug&play. Nyt kestää kuormaa laittaa huolella.

Maksoin 30€ Yariksen rengassarjasta vanteineen.

Powered by EzPortal