Uusimmat

22 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

qazwsx

Oma kuljetuskalusto koostuu vanhasta (-93) Ducaton alustalle rakennetusta asunto-autosta (omapaino alle 3500kg) ja alle 1.90 m korkeasta jarruttomasta kuomukärristä.
Se hyöty tosta alle 1.90 m korkeudesta on että menee halvemman tariffin mukaan lautoilla, vaikka nyt Tallinnaan mennessä.

Kulutuksesta en nyt taida mainita mitään :)

Koppikärry jarruilla on kyllä harkinnassa.

T1mppa


m1kk0

Pitäisi kärry hommata kesäksi kun entinen meni kaupaksi. Kuomukärryä ajattelin katsella. Tuossa olisi yksi 135 korkea kiikarissa. Meneeköhän liian tiukalle, että mahtuu kiinni? Minkäs korkuisia porukalla on? vai katselenko suosiolla korkeampia?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 30.01.16 - klo:09:38
Pitäisi kärry hommata kesäksi kun entinen meni kaupaksi. Kuomukärryä ajattelin katsella. Tuossa olisi yksi 135 korkea kiikarissa. Meneeköhän liian tiukalle, että mahtuu kiinni? Minkäs korkuisia porukalla on? vai katselenko suosiolla korkeampia?

Mulla on just tuo 135 korkea. Kaikki pyörät ovat mahtuneet korkeuden puolesta mainiosti. Riippumatta pyörän mallista (rr, enska, skootteri, perus-mp). Ei ole tarvinnut mitään peilejäkään käännellä alas.
Vielä tuli mieleen, että tuo korkeus menee joillain laivayhtiöillä normi hintaan. Jos ottaa sen 1,5m sisäkorkeudella olevan, niin silloin voi mennä liian korkeaksi kuljetukseksi.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.01.16 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 30.01.16 - klo:09:38
Pitäisi kärry hommata kesäksi kun entinen meni kaupaksi. Kuomukärryä ajattelin katsella. Tuossa olisi yksi 135 korkea kiikarissa. Meneeköhän liian tiukalle, että mahtuu kiinni? Minkäs korkuisia porukalla on? vai katselenko suosiolla korkeampia?

Mulla on just tuo 135 korkea. Kaikki pyörät ovat mahtuneet korkeuden puolesta mainiosti. Riippumatta pyörän mallista (rr, enska, skootteri, perus-mp). Ei ole tarvinnut mitään peilejäkään käännellä alas.
Vielä tuli mieleen, että tuo korkeus menee joillain laivayhtiöillä normi hintaan. Jos ottaa sen 1,5m sisäkorkeudella olevan, niin silloin voi mennä liian korkeaksi kuljetukseksi.
1,9m max. korkeus taitaa olla se laivayhtiöiden raja, jonka jälkeen hinta pompsahtaa suurinpiirtein tuplaksi.Mullakin on muistaakseni kärry 35cm laidalla ja 104cm (ulkomitta) kuomulla. Aika lähelle siis tuolla 135cm sisäkorkeudella. On sinne tähän mennessä kaikki vehkeet mahtunu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.16 - klo:11:12
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.01.16 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 30.01.16 - klo:09:38
Pitäisi kärry hommata kesäksi kun entinen meni kaupaksi. Kuomukärryä ajattelin katsella. Tuossa olisi yksi 135 korkea kiikarissa. Meneeköhän liian tiukalle, että mahtuu kiinni? Minkäs korkuisia porukalla on? vai katselenko suosiolla korkeampia?

Mulla on just tuo 135 korkea. Kaikki pyörät ovat mahtuneet korkeuden puolesta mainiosti. Riippumatta pyörän mallista (rr, enska, skootteri, perus-mp). Ei ole tarvinnut mitään peilejäkään käännellä alas.
Vielä tuli mieleen, että tuo korkeus menee joillain laivayhtiöillä normi hintaan. Jos ottaa sen 1,5m sisäkorkeudella olevan, niin silloin voi mennä liian korkeaksi kuljetukseksi.
1,9m max. korkeus taitaa olla se laivayhtiöiden raja, jonka jälkeen hinta pompsahtaa suurinpiirtein tuplaksi.Mullakin on muistaakseni kärry 35cm laidalla ja 104cm (ulkomitta) kuomulla. Aika lähelle siis tuolla 135cm sisäkorkeudella. On sinne tähän mennessä kaikki vehkeet mahtunu.
Korkeusrajat auto+kärry:

Viking XPS 2,05
Viking 2,40
Viking 4,20

Tallink 1,90
Tallink 2,40
Tallink "yli" 2,40
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Mjoo vikingillä nykyää jos lyö kärryn nii ihan sama onko 2.05 vai 190.

Tosin, jos yhdistelmä yli 9metriä niin kolahtaa suoraan 2.40 osastolle jos oikein katoin...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.01.16 - klo:15:12
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.16 - klo:11:12
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.01.16 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 30.01.16 - klo:09:38
Pitäisi kärry hommata kesäksi kun entinen meni kaupaksi. Kuomukärryä ajattelin katsella. Tuossa olisi yksi 135 korkea kiikarissa. Meneeköhän liian tiukalle, että mahtuu kiinni? Minkäs korkuisia porukalla on? vai katselenko suosiolla korkeampia?

Mulla on just tuo 135 korkea. Kaikki pyörät ovat mahtuneet korkeuden puolesta mainiosti. Riippumatta pyörän mallista (rr, enska, skootteri, perus-mp). Ei ole tarvinnut mitään peilejäkään käännellä alas.
Vielä tuli mieleen, että tuo korkeus menee joillain laivayhtiöillä normi hintaan. Jos ottaa sen 1,5m sisäkorkeudella olevan, niin silloin voi mennä liian korkeaksi kuljetukseksi.
1,9m max. korkeus taitaa olla se laivayhtiöiden raja, jonka jälkeen hinta pompsahtaa suurinpiirtein tuplaksi.Mullakin on muistaakseni kärry 35cm laidalla ja 104cm (ulkomitta) kuomulla. Aika lähelle siis tuolla 135cm sisäkorkeudella. On sinne tähän mennessä kaikki vehkeet mahtunu.
Korkeusrajat auto+kärry:

Viking XPS 2,05
Viking 2,40
Viking 4,20

Tallink 1,90
Tallink 2,40
Tallink "yli" 2,40
Eckeröllä mun mielestä samat kuin tallinkilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Tallinkilla näppärä alle 190cm ja alle 12metriä ha+kärry yhdistelmä. Pääsin halvempaan hintaan kuin viking+clubikortilla samoihin aikoihin.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.16 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.01.16 - klo:15:12
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.16 - klo:11:12
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 30.01.16 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 30.01.16 - klo:09:38
Pitäisi kärry hommata kesäksi kun entinen meni kaupaksi. Kuomukärryä ajattelin katsella. Tuossa olisi yksi 135 korkea kiikarissa. Meneeköhän liian tiukalle, että mahtuu kiinni? Minkäs korkuisia porukalla on? vai katselenko suosiolla korkeampia?

Mulla on just tuo 135 korkea. Kaikki pyörät ovat mahtuneet korkeuden puolesta mainiosti. Riippumatta pyörän mallista (rr, enska, skootteri, perus-mp). Ei ole tarvinnut mitään peilejäkään käännellä alas.
Vielä tuli mieleen, että tuo korkeus menee joillain laivayhtiöillä normi hintaan. Jos ottaa sen 1,5m sisäkorkeudella olevan, niin silloin voi mennä liian korkeaksi kuljetukseksi.
1,9m max. korkeus taitaa olla se laivayhtiöiden raja, jonka jälkeen hinta pompsahtaa suurinpiirtein tuplaksi.Mullakin on muistaakseni kärry 35cm laidalla ja 104cm (ulkomitta) kuomulla. Aika lähelle siis tuolla 135cm sisäkorkeudella. On sinne tähän mennessä kaikki vehkeet mahtunu.
Korkeusrajat auto+kärry:

Viking XPS 2,05
Viking 2,40
Viking 4,20

Tallink 1,90
Tallink 2,40
Tallink "yli" 2,40
Eckeröllä mun mielestä samat kuin tallinkilla.
Eckeröllä on myös onnistunut niin että auto yli 2,4 m ja kärry perässä alle 1,9 m

Minulla tuon yhdistelmän pituus menee 12 metrin mukaan ja viimekesänä maksoi hiukan päälle 300 edestakaisin.

santerik

Onkos kukaan viimeaikoina tsekkaillut kärrien hintoja. Onko kolmemetrisissä kuomukärryissä JT-trailerin/paku-trailerin (1390€+toimituskulut/hakubensat) halvin tahi pääseekö joku edes likelle tällä hetkellä? (vain halvin on kyllin hyvää)

Ja kuinkas korkealle kuratussareiden sarvet kohoaa jos semmoiseen joskus innostuu? Riittääkö tuo 35cm laita + metrin kuomu?

Goofy S

Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.02.16 - klo:17:46
Onkos kukaan viimeaikoina tsekkaillut kärrien hintoja. Onko kolmemetrisissä kuomukärryissä JT-trailerin/paku-trailerin (1390€+toimituskulut/hakubensat) halvin tahi pääseekö joku edes likelle tällä hetkellä? (vain halvin on kyllin hyvää)

Ja kuinkas korkealle kuratussareiden sarvet kohoaa jos semmoiseen joskus innostuu? Riittääkö tuo 35cm laita + metrin kuomu?


Mulla on JT-Trailerin kärry 330 pituudella ja 50 laidoilla, ollut jo useamman vuoden.
On toiminut hyvin, kulkee nätisti perässä ja kyytiin menee hienosti 2 kymppiärrää + monenmoista varikolla tarpeellista.
35 laidoilla saattaisi korkeus loppua kesken... siis kun on 2 mopoa limittäin rinnakkain.
Ainoa miinus on se että kokonaiskorkeus on 200 eli vähän kalliimpi useimmilla lautoilla.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.02.16 - klo:17:46
Ja kuinkas korkealle kuratussareiden sarvet kohoaa jos semmoiseen joskus innostuu? Riittääkö tuo 35cm laita + metrin kuomu?
Limitillä...

Porterin tavaratila lienee ~140 korkea ja kuramopo piti kyllä viedä suorassa sisään, ettei kahvat ottanu menoaukon kattoon, kun on jonkun sentin matalampi siitä kohti.

Nitrous

#238
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 21.02.16 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.02.16 - klo:17:46
Onkos kukaan viimeaikoina tsekkaillut kärrien hintoja. Onko kolmemetrisissä kuomukärryissä JT-trailerin/paku-trailerin (1390€+toimituskulut/hakubensat) halvin tahi pääseekö joku edes likelle tällä hetkellä? (vain halvin on kyllin hyvää)

Ja kuinkas korkealle kuratussareiden sarvet kohoaa jos semmoiseen joskus innostuu? Riittääkö tuo 35cm laita + metrin kuomu?


Mulla on JT-Trailerin kärry 330 pituudella ja 50 laidoilla, ollut jo useamman vuoden.
On toiminut hyvin, kulkee nätisti perässä ja kyytiin menee hienosti 2 kymppiärrää + monenmoista varikolla tarpeellista.
35 laidoilla saattaisi korkeus loppua kesken... siis kun on 2 mopoa limittäin rinnakkain.
Ainoa miinus on se että kokonaiskorkeus on 200 eli vähän kalliimpi useimmilla lautoilla.

Mulla on 35 laidoilla ja 104cm kuomulla JJ-Trailerin tuotos. Sisäkorkeus on siis 135cm. Mahtuu kaks  ratamopoo rinnakkain ilman mitään ongelmia. Toki helpompi sitoo jos laittaa karvan limittäin.  Ja on siellä mun muistin mukaan ainakin yks supermotokin matkannu kyykyn rinnalla.

Edit. Eli tämmönen: http://www.nettikone.com/jj-trailer/3500l/880873

Olin itekin ostamassa alunperin 3metristä, mutta onneks satuin saamaan vähän tuurilla ton 3,5m pitkän samaan rahaan. Kertaakaan ei vielä oo ollu semmosta tilannetta, että olis harmittanu tuo lisätila.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.02.16 - klo:17:46
Ja kuinkas korkealle kuratussareiden sarvet kohoaa jos semmoiseen joskus innostuu? Riittääkö tuo 35cm laita + metrin kuomu?

Mulla 35-laidat ja 1m kuomu. Kuramopo menee kevyesti alle ja on eturengaspukin päällä.