Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.07.14 - klo:23:45
... Takaluukku toimisi samalla ajoramppina. ... Tavoitteena myös olisi, että hyötykuorma jäisi johonkin 400kg hujakoille + 100-200kg ylitys josta selviää aina pikku sanomisella.
Pari ajatusta koppikärrystä kahden kuukauden kokemuksella. Toivottavasti muutkin pistävät tänne ajatuksiaan aiheesta, koska yhtä ainoaa totuuttahan ei tässä ole.
Itse ostin jarrullisen kärryn, jolloin ei ongelmia tule vaikka sinne tunkee useamman mopon. Vaivana on tietysti katsastus joka toinen vuosi, mutta se ei ole iso juttu.
Tuota takaluukkua kannattaa harkita. Omassani on ylöspäin aukeava luukku, koska ostin käytettynä eikä valinnan mahdollisuutta ollut. Se toimii jonkinlaisena sateensuojana samalla; tosin nyt luukku aukeaa yli vaakatason, joten vedet valuvat väärään paikkaan, mutta tuon ongelman aion korjata.
Luukku ajoramppina on kiva lastatessa, mutta muuten se on siinä säiden armoilla koko päivän, ellei sitä sitten joka kerran avaa ja sulje kun on koppiin asiaa. Tässä tapauksessa kannattaa olla sivuovi, jonka kautta kulkea.
Itse olen pariovien kannalla. Sellaiset, jotka aukeavat kokonaan pois tieltä, jolloin voi peruuttaa ovet auki. Siihen mielellään sellainen systeemi, että toinen ovi on helppo avata esim. tavallisella ovenkahvalla.
Näppärä mies tietysti suunnittelee sellaiset pariovet, jotka aukeavat sivulle, mutta toimivat myös ajoramppeina.