Uusimmat

7 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Twini - 16.05.12 - klo:15:18
Oishan sen saanu pultattavanakin mallina jos ei muualle tarvi.

Juu mä tiedän, mut tuo teline tuli hankittua viime kesänä kun tarviin siirrettävää.
Pärjään Bursigin pukilla nyttemmin, enkä viittiny erikseen ostaa ruuvattavaa telinettä kun tuo olis jääny käyttämäti.

Fasu

#46
Hyvät kuvat. Nyt näkee,ettei Motonetin rimpula ole yhtä hyvin suunniteltu kuin tuo alkuperäinen. Eli hinnalle on katetta. Aikalailla pääsee yli 200 kg:n mopo heiluun Kiinalaisessa.
Tarvii varmasti aiemmin esitellyn takakiinnikkeen (perti).
Jarska ja Maria vois kävästä näyttään Hondaa ja samalla Jarska käy ajamassa testit Yamahalla kunhan saan säädöt kondikseen. airrev_1 reps_1
VV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 16.05.12 - klo:19:50
Hyvät kuvat. Nyt näkee,ettei Motonetin rimpula ole yhtä hyvin suunniteltu kuin tuo alkuperäinen.

En kyllä tuota motonetin pukkiakaan ihan rimpulaks kuttuis ja varsinkin hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fasu

#48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.05.12 - klo:20:23
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 16.05.12 - klo:19:50
Hyvät kuvat. Nyt näkee,ettei Motonetin rimpula ole yhtä hyvin suunniteltu kuin tuo alkuperäinen.

En kyllä tuota motonetin pukkiakaan ihan rimpulaks kuttuis ja varsinkin hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan.

Hinta ja laatu ok. Painava pyörä ei vaan jää siihen jämäkästi,ettää liinaa eteen ja taakse. Keinun lukko kuin huussin ovesta.

Keinun vinolaakerointi ok.mutta materiaali liian ohutta ja antaa periksi sivusuunnassa.
VV

Nitrous

^Eipä tuon paljon Superbike-luokan kilpuria raskaampaa näissä hommissa tarttekaan pidellä. Ite lastasin niin, että tuo teline kärryn etulaitaa vasten, pyörä telineeseen ja kaatumatateista molemmin puolin veto eteenpäin. Voihan tuohon tietty vielä vetää varmistukseksi liinan vaikka takahaarukasta taaksepäin, mutta pysy noilla kahdellakin ainakin Alastarosta Helsinkiin. Talille päästessä sai ihan tosissaa repiä pyörää irti kun ajoin pyörän tuohon suoraan radalta. Ottaa liimakumi jännän tiukasti kiinni.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.05.12 - klo:22:27
^Eipä tuon paljon Superbike-luokan kilpuria raskaampaa näissä hommissa tarttekaan pidellä. Ite lastasin niin, että tuo teline kärryn etulaitaa vasten, pyörä telineeseen ja kaatumatateista molemmin puolin veto eteenpäin. Voihan tuohon tietty vielä vetää varmistukseksi liinan vaikka takahaarukasta taaksepäin, mutta pysy noilla kahdellakin ainakin Alastarosta Helsinkiin. Talille päästessä sai ihan tosissaa repiä pyörää irti kun ajoin pyörän tuohon suoraan radalta. Ottaa liimakumi jännän tiukasti kiinni.

Kannattaa odottaa hetki ennen mopon tuppaamista telineeseen. Mä pakkaan aina ensin kamat autoon, ja haen majakan pois radan varresta. Vasta sitten kun olen lähdössä ajamaan, ajan mopon telineeseen, sidon ja starttaan auton.
Toimii hyvin normi kesäkelillä, mutta murhahelteellä on tarttunut, vaikka on antanut jäähtyä hyvän aikaa.
Pitäisköhän asennuttaa peruutusvaihde seuraavan talvihuollon yhteydessä confused_thinking. Eiköhän näihin Beuhareihin ole saatavana.

rranta

me on MpK7 laitettu jesaria tuohon eturenkaan kaappaavaan telineeseen. Pyörät pakataan aina viimesenä. Jotenki tuntu eilen helepommin irtuavan. Tiiä sitten oliko jesarilla ossuutta asiaan vaan mukavahan sitä on aina laittaa johonki. Jos ei nippusitteitä voi laittaa niin sitten laitetaan jesaria. :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 17.05.12 - klo:06:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.05.12 - klo:22:27
^Eipä tuon paljon Superbike-luokan kilpuria raskaampaa näissä hommissa tarttekaan pidellä. Ite lastasin niin, että tuo teline kärryn etulaitaa vasten, pyörä telineeseen ja kaatumatateista molemmin puolin veto eteenpäin. Voihan tuohon tietty vielä vetää varmistukseksi liinan vaikka takahaarukasta taaksepäin, mutta pysy noilla kahdellakin ainakin Alastarosta Helsinkiin. Talille päästessä sai ihan tosissaa repiä pyörää irti kun ajoin pyörän tuohon suoraan radalta. Ottaa liimakumi jännän tiukasti kiinni.

Kannattaa odottaa hetki ennen mopon tuppaamista telineeseen.

Tää olikin tiedossa, mutta oli olevinaan kiire ja mitäänhän ei voi uskoo ennen kun ite kokeilee. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: rranta - 17.05.12 - klo:09:28
me on MpK7 laitettu jesaria tuohon eturenkaan kaappaavaan telineeseen. Pyörät pakataan aina viimesenä. Jotenki tuntu eilen helepommin irtuavan. Tiiä sitten oliko jesarilla ossuutta asiaan vaan mukavahan sitä on aina laittaa johonki. Jos ei nippusitteitä voi laittaa niin sitten laitetaan jesaria. :)

Rautalanka ja purukumi lisätään listalle peukku_1

jarska

Ollaan nyt emännän kanssa harjoteltu ton kippikärrin käyttöä, mopoa lavalle ja alas, sori...meidän eka kärri niin opettelussa tämä(kin). :-[

Eli kun tuota kippiä oppii käyttään, niin on helppo ajaa pyörä telineeseen ja omaa painoa siirtämällä kipata nätisti kärri takas vaaka-asentoon...
mutta, mutta... ärsyttävintä tuossa on kun ei pysty yksin ajaan sitä sinne vaan toisen pitää enste polkasta takapää maata vasten, asentaa omatekelepuulavetti jatkoksi ja taittaa takalautaa, ettei väänny alle.
Sen jälkeen ajaa mopo lavetille.

Millasia niksipirkka patentteja teillä on tuohon, jos ei halua käyttää erillistä ramppia vaan juurikin kippiä?

Sama juttuhan tuossa on kun ottaa mopon alas, itte saa mopoa alaspäin rullaamalla kipin nätisti kallistuun, mutta jonkun pitää taas avittaa sieltä peräpäästä.

murmela

#55
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:14:52
Ollaan nyt...
Sun ois kannattanu ostaa sellanen kärri jossa toi takalauta on vahvistettu/tarkotettu ajorampiksi.
Niis on yleensä viel kaasujousi joka pitää sen lavan pystyssä.
(esim tekno-trailer 3000L)
Auttaa paljon sua nää kommentit.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.12 - klo:15:20
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:14:52
Ollaan nyt...
Sun ois kannattanu ostaa sellanen kärri jossa toi takalauta on vahvistettu/tarkotettu ajorampiksi.
Niis on yleensä viel kaasujousi joka pitää sen lavan pystyssä.
Auttaa paljon sua nää kommentit.  :)

Hah, kiitos vaan Murmela, kattelin mä niitä kalliita kärrejäkin, mut ei ole millään vara joka paikkaan sijottaa, muutenki syö niin prkleesti rahaa tää harrastus. :P :D
On tuossakin myyjän mukaan takalauta tarkotettu rampiksi, mut mikä lie virolaisten huo**ien tekele, ei varmaan kestä monesti ajaa. reps_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:15:23
On tuossakin myyjän mukaan takalauta tarkotettu rampiksi, mut mikä lie virolaisten huo**ien tekele, ei varmaan kestä monesti ajaa. reps_1
Tuskin on niiden tekele, koska ne sentään kestää ajoa...  peukku_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Fasu

#58
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:14:52
Millasia niksipirkka patentteja teillä on tuohon, jos ei halua käyttää erillistä ramppia vaan juurikin kippiä?

Sama juttuhan tuossa on kun ottaa mopon alas, itte saa mopoa alaspäin rullaamalla kipin nätisti kallistuun, mutta jonkun pitää taas avittaa sieltä peräpäästä.
Perälaudan yläreunan kulmista kettingin pätkät lavan reunoihin vaikka pultilla kiinni. Jätä sopiva kallistus tai vaakaan lavan suuntasesti. Eip pääse ainakaan taittuun alle. Ja yksi tietty Yamaha lavalle painoksi. reps_1
VV

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.12 - klo:15:26
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:15:23
On tuossakin myyjän mukaan takalauta tarkotettu rampiksi, mut mikä lie virolaisten huo**ien tekele, ei varmaan kestä monesti ajaa. reps_1
Tuskin on niiden tekele, koska ne sentään kestää ajoa...  peukku_1

Siittä en tiedä mitään, mut eikös nuot AKU-kärrit valmisteta Virossa. peukku_1