Suojapalat moottorinposkiin

Aloittaja Grandi67, 12.03.12 - klo:08:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 06.04.12 - klo:18:21
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 06.04.12 - klo:17:17
Omiin kilpureihin olen ostanut mustaa 10mm nylonia tai polyeteeniä(?) Etolasta ja sikaflexillä kiinni. Maksaa euron ja suojaa saman kuin satasen koneistetut muovikäikäleet. Kun alkaa olemaan liian kulunut, uutta päälle sikaflexillä.

Ootko tehny jonkun häkkyrän alle vai läimässyt sen suoraan koneen poskeen?  Saahan sen siitäkin lämmittämällä pois, jos haluaa.

Suoraan kiinni. Kuumailmapuhaltimella kuumentaa ja paksut hanskat kädessä ne saa leivottua esim kytkinkopan muotoihin. Helkkarin hyvä patentti, koska joskus kanttarin yli liukuessa on nylon lähteny irti. Ei siis revi ruuveja mukana tollasessa.

isan-R

GBRasingit mulla ainakin toimi hyvin ku menin Honulla kylkimyyryä muutamakyt metrii Alastarolla kauden päätteeks. Samoilla menee vielä toisetki liu'ut ja sit vaihtoon. Iisi vaihtaa, niin ku tos aikasemmin mainittiin, eikä nyt ihan pahan hintasetkaan. Muistaakseni ei tarvii aina ostaa koko settiä, vaan pala kerrallaan, jos niin haluu tehdä. Tietysti jos tilaa vierailta mailta, ni lähetys maksaa jonkin verran. MotoRingiltä taitaa saada palan kerrallaan.

vesku S.

Fasu

06.04.12 - klo:20:53 #32 Viimeisin muokkaus: 07.04.12 - klo:11:05 käyttäjältä JTK
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 06.04.12 - klo:20:16
Suoraan kiinni. Kuumailmapuhaltimella kuumentaa ja paksut hanskat kädessä ne saa leivottua esim kytkinkopan muotoihin. Helkkarin hyvä patentti, koska joskus kanttarin yli liukuessa on nylon lähteny irti. Ei siis revi ruuveja mukana tollasessa.

Kiitän vinkistä!   bowdown_1   Viikolla muovikauppaan tai vohkin talon leikkuulaudat jokka näyttää olevan myös jotain paksua nailonia. :D
VV

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.03.12 - klo:19:45
Kiitosta paljon Teemu, mä tykkäsin noista ja laitan tilaukseen ton suojasarjan. peukku_1


+1

slowrider

Raaserille iso kiitos! yksinkertainen vaan on kaunista. ei käyny kyllä mielessäkään noin simppeli ratkaisu  bowdown_1

mako

millä olette liimanneet ton carbonadin hiilarisuojan

murmela

Lainaus käyttäjältä: mako - 14.07.12 - klo:12:48
millä olette liimanneet ton carbonadin hiilarisuojan
Joku perus sikaflexi on varmaankin yleisin.
Ja pistä reilusti sikaa koko alalle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonibergholm

Wurth musta silikoni, eli se lämmönkestokama

jarska

25.02.13 - klo:09:20 #38 Viimeisin muokkaus: 25.02.13 - klo:09:26 käyttäjältä jarska
Kaikilla on tiedossa moottorin poskien suojaksi hiilikuituisia ja muita koppia, mut olisko ideaa jonkun sorvata vähän järeämpiä, nättejä rautoja, jotka tulis pulttien alle?
Bola Race, Wehnä?

Minusta kunnon raudat suojais paremmin, siis vaikkapa koppien lisäksi, niiden päälle tai pelkästään.
Vai saattasko tuollaset jopa pahentaa vaurioita, murtaa ehkä jotain vai?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.02.13 - klo:09:20
Kaikilla on tiedossa moottorin poskien suojaksi hiilikuituisia ja muita koppia, mut olisko ideaa jonkun sorvata vähän järeämpiä, nättejä rautoja, jotka tulis pulttien alle?
Bola Race, Wehnä?

Minusta kunnon raudat suojais paremmin, siis vaikkapa koppien lisäksi, niiden päälle tai pelkästään.
Vai saattasko tuollaset jopa pahentaa vaurioita, murtaa ehkä jotain vai?

Fiksusti muotoilemalla ei varmaan aiheuta ongelmia, mutta pahimmillaan tuollainen repäisee moottorin lohkosta pultit mukaansa jos tarraa johonkin kiinni. Sit jos ton tekis titaanista sais plussanan komeen valoshown kaatotilanteessa. Kipinöivään suojaan pieni tilkka bensaa esim. tankin ylivuodosta ja myös pyroefekti on valmis. Voi sit kaatua ihan hollywood tyyliin jumalattoman tulipallon saattelemana. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Raaseri

Siihen on varmaan syynsä miksi FIM tasolla vaadittiin suojat myös moottorikoppiin ja kipinöinti oli varmaan yksi tärkeimmistä. FIM rajaa matskun hiilikuituun, kuten kotimaiset kisaluokatkin sen myötä. ennen kuin hiilikuitu tuli pakolliseksi, itse totesin sitkeät muovit paremmin kulutusta kestäviksi.

Harrastusmopoissa näkee monesti stongia ja jalkatappeja jotka on jo kaadutut = nylonit kuluneet minimiin. Noh, muutama mopo kun on käytetty makkaravalkeana, niin varmaan aletaan näitä euron tattejakin vaihtamaan varmuuden vuoksi. Onpa joku neropatti joskus alustongiakin oikonut. Tuli kyllä ko herralle kalliiksi, kun sattu Motoparkin vauhtisuoran päässä murtumaan... Kahdenkympin säästöstä tuli tonnien vahinko.

Ruuvin kantojen alle en laittaisi mitään jo aiemmin mainituista syistä. Lohkoja on v-mäinen ja kallis korjata.

jarska

25.02.13 - klo:15:04 #41 Viimeisin muokkaus: 25.02.13 - klo:15:13 käyttäjältä jarska
R&G:llä näkyy olevan jotain tuon tyylistä, mut näyttää ainaki kuvissa tarjoovan aika mitätöntä suojaa.

Kallistettu varmaanki juuri sen takia, ettei tarttus mihinkään.



Edit. ääh, jopa on taas huono muisti, mä olinki jo arponu näitä vuos sitten, tässä samaisessa ketjussa.

Edit2: niin siis lisäsuojaksi mä näitä "rautoja" ajattelin, koska viime kesän mällissä paikallaan olevat suojasi juuri ja juuri ettei menny puhki vaikka ei kummonen pluisu ollu.

Cat

Tarviiko superstockissa olla koneenposkisuojat?
Millä nimellä kyseisiä osia löytää ebaysta?

pienisopoapina

11.08.13 - klo:08:12 #43 Viimeisin muokkaus: 11.08.13 - klo:08:17 käyttäjältä pienisopoapina
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: Cat - 11.08.13 - klo:03:52
Millä nimellä kyseisiä osia löytää ebaysta?

Tätä ketjua lueskelemalla selvii monta asiaa poskisuojista.

Powered by EzPortal