Suojapalat moottorinposkiin

Aloittaja Grandi67, 12.03.12 - klo:08:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

TommoKe

R&G:n mustat suojat ollu kuulemma hyviä myös.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

VilleR

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.02.14 - klo:12:10
R&G:n mustat suojat ollu kuulemma hyviä myös.

Itsellä oli edellisessä suzukissa tuollaiset ja olivat oikein mainiot asentaa, ulkonäöltään sekä istuivat hyvin paikoilleen.
Ainoa huolenaihe mikä itselle tuli oli, että vaikuttivat aikas heppoisilta kun kouraan sai hypisteltäväksi. Auttaako tuollainen muovi kuinka pitkään mahdollisessa liu-ussa, mene ja tiedä, eikä onneksi tullut kokeiltua!? Tästä syystä tilaan nyt nuo gb-racingit nykyiseen peliin.
Never Heard

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.02.14 - klo:10:44
Niimpä. Ja nyt se pitää myydä puoli-ilmaiseksi pois kun pitää saada vakio takaisin ja sen päälle joku muovikäikäle suojaksi :)
Ota se poski irti ja laminoi siihen päälle hiilikuituu/kevlarii/tms mitä sääntö ny sit vaatikaan? Ja tyrkkäät takas kiinni. Win-win-profit!
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: VilleR - 26.02.14 - klo:13:22
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.02.14 - klo:12:10
R&G:n mustat suojat ollu kuulemma hyviä myös.

Itsellä oli edellisessä suzukissa tuollaiset ja olivat oikein mainiot asentaa, ulkonäöltään sekä istuivat hyvin paikoilleen.
Ainoa huolenaihe mikä itselle tuli oli, että vaikuttivat aikas heppoisilta kun kouraan sai hypisteltäväksi. Auttaako tuollainen muovi kuinka pitkään mahdollisessa liu-ussa, mene ja tiedä, eikä onneksi tullut kokeiltua!? Tästä syystä tilaan nyt nuo gb-racingit nykyiseen peliin.

Juttelin viime kesänä entisen superbike kuljettajan, nykyisen thaimaalaisen sexiorjan, Pennan kanssa ja hällä oli R&G:eet Yammussa.
Tallipäällikön kans olivat samaa mieltä, eivät kestä liukua.

rranta

Pete L oli Suzukisa muistaakseni nuo R&G. Kesti ainaki sen liukua. Itellä on nuo samaset nyt kans testillä. Vähän oli kyllä hepposen tuntoset... Eikös se Penna testaillu kestävyyksiä ainaki Botnialla viime kesänä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: rranta - 26.02.14 - klo:15:03
Eikös se Penna testaillu kestävyyksiä ainaki Botnialla viime kesänä.

Juu, Botnialla just kyselin niistä.

Laita kuule rutsin munankuoresta suojat, ne kestää paremmin liukua.  :P


rranta

Onhan mulla ollu semmoset metalliset käikäleet suojina. Ne kestää ainaki liukua varmasti vaan omat ongelmansa tullee siitäki jos on "liian" suojaavat tai tarttuvat tms. Nuo R&G onki vaan sen takia, että näyttäs varikolla hyvältä kyllähän nää Jarska tämän tiiät. Viis veisaan muusta ;) Tärkeinhän noissa kaikissa ois se että öljyt pysys konneesa. Toisaalta se soran ja hiekan putsailu koneen uumenista saatas olla kans aika lystiä ja halapaa täsä tappausesa ku en ossaa ku tankata ja senki huonosti ku laitan aina liian täyteen.

murmela

Mitäköhä katastusnatsi sanois ku ois rivi kuulalaakereita koneen poskessa? Liukuis ainaki, saa**na...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.02.14 - klo:16:04
Mitäköhä katastusnatsi sanois ku ois rivi kuulalaakereita koneen poskessa? Liukuis ainaki, saa**na...

Varmaan vaan hymyilis ja passittais katsastusjonosta muualle leikkimään :p

Mutta vakavissaan. Alkuperäinen sääntöhän on, että kaaduttaessa se suoja pitäisi öljyjä koneenposken ja sen liimatun / ruuvatun posken välissä, eikä heti laskisi niitä radalle. Toinen on myös se että kaatumistilanteessa koneenposki ei olisi ensimmäinen mikä kuluisi puhki.

Jos ihan tiukkapipanatsi olisi, niin sellaiset GB Racingin suojat täyttäisi sännöstä vasta puolet. Osa poskista kun on tällaisia "semi" suojaavia:



Mutta kukaan niistä koskaan tainnut kitistä sen kummemmin, eikä kyllä mun mielestä tarvetta olekaan.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Janza

Kumpikohan mahtais olla vahvempi. R&G vai GB? Itellä oli R&G ku lippasin siel Kemorassa ja sen jakopään kopan alapultinkin sai vielä auki, mutta tosiaan puhki se meni sen kohalta. Muutoin kestivät kyllä, eikä öljyäkään tullu radalle. Hiilikuitusuojilla kun lippasin alastarossa sateella, noin 12m liu un jälkeen oli laturin koppa valmis.

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: rranta - 26.02.14 - klo:15:03
Pete L oli Suzukisa muistaakseni nuo R&G. Kesti ainaki sen liukua. Itellä on nuo samaset nyt kans testillä. Vähän oli kyllä hepposen tuntoset... Eikös se Penna testaillu kestävyyksiä ainaki Botnialla viime kesänä.

Jep! Hyvin kesti R&G laturinkopan suoja, vaikka jalkatappiki meni poikki liukuessa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: Janza - 26.02.14 - klo:22:54
Hiilikuitusuojilla kun lippasin alastarossa sateella, noin 12m liu un jälkeen oli laturin koppa valmis.

Muistakko mistä sulla oli ne hiilikuitusuojat?

Mulla on carbonadilta ja ne näyttää ainaki niin paksuilta etten jaksa usko että olisivat heti puhki pikku liu'un jälkeen.

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: Janza - 26.02.14 - klo:22:54
Kumpikohan mahtais olla vahvempi. R&G vai GB? Itellä oli R&G ku lippasin siel Kemorassa ja sen jakopään kopan alapultinkin sai vielä auki, mutta tosiaan puhki se meni sen kohalta. Muutoin kestivät kyllä, eikä öljyäkään tullu radalle. Hiilikuitusuojilla kun lippasin alastarossa sateella, noin 12m liu un jälkeen oli laturin koppa valmis.

GB Racingin kopista (onneksi vain yksi) omakohtainen kokemus. Etunen alta n. 80 vauhdissa, liukua asfaltilla n. 15-20 metriä. Suojan materiaalivahvuudesta kului pois arviolta kolmannes. Pyörässä ei muita liukutappeja ym. joten liuku tapahtui kliparin, kopan ja jalkatapin varassa.

777- tiimin pyörät olivat muutama talvi sitten hoidossa paikallisella pyöräpajalla. Niissä oli ollut käytössä myös GB-Racingin suojakopat. Tarkastellessani irroitettuja suojia huomasin, että jotkut noista aukkojen välisistä puolista oli kulunut melkeinpä poikki mutta silti se oli vielä yhtenä kappaleena. Edes murtumaa ei ollut havaittavissa. Minusta kulutuskestävää ja sitkeää materiaalia. 
Ei kovaa mutta täysillä!

karbo

Samaa mieltä,GB-racingin poskipalat ainakin itsellä kestänyt hyvin myös pitkiä liukuja.Niitä sai ainakin vuosi sitten mp-hotellillta edullisesti.

Janza

Ne hiilikuitusuojat oli joltakin suomalaiselta myyjältä. En nyt puljua muista, mut samanlaiset ku kaikki muutkin siihen aikaan. Ihmettelinkin, että ompa surkeet, kun piti olla jotain kevlaria seassa tms. Jäi vaan huono maku niistä, joten ehkäpä sitten gb racingiä poskiin ja radalle. :)

Powered by EzPortal