BMW DTC/Calibration Kit

Aloittaja murmela, 07.04.15 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.04.15 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: kordari - 21.04.15 - klo:21:40
Käviskö jompikumpi piuha bemarin(s1000rr) ja tietokoneen väliin. Ei olisi ainakaan hinnalla pilattu.

http://m.aliexpress.com/item/32228702314.html?spm=0.0.0.0.JGCl31

http://m.aliexpress.com/item/32268202324.html?spm=0.0.0.0.JGCl31
Mutu:
Joo jos sä haluisit käyttää bimmerin diagnostiikkaohjelmaa ISTAa. Se ainakin toimii tuolla ICOM-piuhalla.
Mut Calibration Kit vaatinee ehkä "FTDI"-kaapelin.
Sinänsä en näkis mitään ongelmaa etteikö Calib Kit ehkä voisi toimia ICOM-piuhallakin, koska Calib Kitti etsii tietokoneen COM-porteista yhteyttä ecuun. Ja olettaisin että tuo ICOM-piuhakin näyttää mopon/ecun yhteyden tietokoneelle COM-porttina. Koska samaa mopon diagnostiikkapistoketta/sarjaliikennettä molemmat piuhat käyttää.
Mut voi sit taas olla että Calib Kit käy tsekkaamassa että välissä on FTDI-kaapeli, ennen kuin suostuu toimimaan/ ottamaan yhteyttä ecuun.
Näköjään RCK1 ja 2nen ei ihmettele mitään vaan toimii kiinakaapeleillakin.
"All you need is this:
https://www.ebay.com/itm/New-For-BMW-ICOM-D-Diagnostic-Cable-ICOM-D-Motorcycles-Motobikes-OBD2-Cable-/151672039701
and this:
https://www.ebay.com/itm/bmw-inpa-k-DCAN-Ediabas-switch-USB-Interface-/282056964674
and you are good to go :-) and the software off course "
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ja mitä tulee alpha racingin flash ecuun, niin alpha racing toimii vain välikätenä ja varsinaisen flässäyksen tekee:
https://www.rs2e.de/
Jarrut paskana, paha hidastaa.

habbax

Ilmeisesti pyörässä olevat TrqControl säädöt on tehty siten, että perä luistaa jos antaa luistaa. Eli TrqControl mapissa 14 - 20 stepit o 0,65.

SlipCor Mod kartat näytti olevan aika pitkälti samat, paitsi 1 mapissa, paljon näyttää olevan eroa murmelan vastaavaan. 

Muokkasin nyt tuon TrqControllin vakioksi. Olisiko syytä räpeltää vielä tuota SlipCor Modia "rauhallisemmaksi" ettei nyt heti "uudella" mopolla ole pötköllään  innocent_1

murmela

Jep, tuo TrqCont on nimenomaan isolle sladille tarkotettu kisakuskin kartta, jossa kuski voi kaasulla säädellä sladin leveyttä ihan mielin määrin. Ja tommosella vastaavalla sain vahingossa alastaron kikkamutkassa hi-siderin aikaiseksi, kun en ollut vielä tutustunut DTC:n säätöihin ja vain oletin että DTC toimii turvaverkkona.
Noilla omilla DTC säädöillä olen ollut monta kertaa kikkamutkassa maksimikallistuksessa perä irti ja DTC on ottanut perän takaisin.
Noi mun SlipCorMod säädöt on todella konservatiiviset, ja sen huomaa siitä että mopo ei lähe apeksista mihkään vaikka kuinka vääntää kaasua. Jos oikein yrittämällä yrittää (kallistuskulmaa ja kaasua), niin vähäsen saa perän elämään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

habbax

Ensimmäiset rundit ajettu. Datasta kun kattoo niin pyörä ilmeisesti luulee olevan luistossa vaikka on jarrulla / kaasut 0%. Ainakin DTC -valo vilkkui. Liekkö tuosta sit mitään haittaa, en osaa sanoa kun vielä ei tunne mopoa "omaksi"..

Onko toi slip % sen slipcormod asetuksen "ylimenevä" vai absoluuttinen? 

habbax

Jaha, taisi tuo ylläolevakin selvitä, nimittäin pyörä pystyssä on 10. pisteen otannalla noin etu- ja takarenkaan nopeusero datassa keskiarvollisesti 5%, eli takarengas pyörii nopeempaa. Täytyy varmaan arpoo noi tyre radiukset kohdilleen KR106 120/70 ja KR108 195/65 renkaille.

murmela

13.06.18 - klo:10:58 #36 Viimeisin muokkaus: 13.06.18 - klo:15:49 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: habbax - 12.06.18 - klo:23:38
Jaha, taisi tuo ylläolevakin selvitä, nimittäin pyörä pystyssä on 10. pisteen otannalla noin etu- ja takarenkaan nopeusero datassa keskiarvollisesti 5%, eli takarengas pyörii nopeempaa. Täytyy varmaan arpoo noi tyre radiukset kohdilleen KR106 120/70 ja KR108 195/65 renkaille.
Eli nykyinen arvo ollee 200/60 takanakille.
Tai sit edellinen omistaja on vetänyt arvalla sinne jonku säteen (koska ei osaa säätää DTCtä), jotta saisi luistokontrollin tulemaan aikaisemmin peliin, kun varsinaiset säädöt on tehty ultranopeelle kisakuskille joka vetää isossa sladissa/ DTC ei estä luistoa jos kuski vääntää kaasua.
Ja varmaankin takarengas pyörii hitaammin mutta liian ison säteen takia kehänopeus on datassa isompi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

habbax

13.06.18 - klo:22:04 #37 Viimeisin muokkaus: 13.06.18 - klo:22:25 käyttäjältä habbax
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.06.18 - klo:10:58
Eli nykyinen arvo ollee 200/60 takanakille.
Tai sit edellinen omistaja on vetänyt arvalla sinne jonku säteen (koska ei osaa säätää DTCtä), jotta saisi luistokontrollin tulemaan aikaisemmin peliin, kun varsinaiset säädöt on tehty ultranopeelle kisakuskille joka vetää isossa sladissa/ DTC ei estä luistoa jos kuski vääntää kaasua.
Ja varmaankin takarengas pyörii hitaammin mutta liian ison säteen takia kehänopeus on datassa isompi.

Takarenkaan vauhdin ja GPS vauhdin ero on noin 1-2 kmh. Eli etuseen isompii säde. 

Kokeilin nopeasti käyttää RCK2 softaa RCK1 sijaan niin ei pysty tekemään sen enempää kuin RCK1 softassa, esim lukemaan vikamuisteja. Se mikä oli outoa niin DTCleanON, pystyi säätämään vain 4 kartalle, 1,2 ja 3 oli harmaana ja se antoi herjankin juuri niistä kun pyörästä latasi tiedot RCK2:een. En viitsinyt sit kokeilla kirjoittaa sillä RCK2:lla mitään pyörään mutta luultavimmin olisi pelannut niiden osalta mitä pystyi muuttamaan.

Moottorijarrun säätöö ei näkynyt RCK2:n valikoissa, edes harmaana.

Sippe

En löytänyt rck2 manuaalista ohjetta launch controlliin. Eli alpharacingin /RS2 fläshäämä ecu. Näillä ohjeilla pitäisi toimia.

For activation of L-Con please preceed like follows:
1. Engine temp. >70C
2. Engine running
3. Clutch enabled
4. 0km/h
4. 1. or 2. Gear
5. Press Start button for 3sec. - then DTC light should be illuminated.
——
DTC will be reenabled once you...
a) shift to 3rd gear
b) reach lean angle of 30 degree.

Sippe

Latasin mopoon rck2 peruskartan johon olin työstänyt Murmelan postausten perusteella luistokartan. Jostain syystä shifterin ajoitukset meni tiukemmalle, vaikka aiemmassakin se arvo oli 1. Mitäs tuohon kannattaisi laittaa? Nyt rykäisee turhan rajusti, säästyisi vaihteisto turhalta revitykseltä. Kokeilemalla tietty selviää, vaikutti ettei olisi vaihdekohtaista asetusta, vai onko?

murmela

30.06.19 - klo:12:28 #40 Viimeisin muokkaus: 02.08.19 - klo:10:54 käyttäjältä murmela
Eksyimpä lukemaan BMW HP4Race:n Calibration Kit Pro:n manuaalia. Ja voi vain todeta että kaikki ne epäloogisuudet ja puutteet mitä on S1000RR:n CK1/2/3:ssa, on tuossa Pro versiossa "korjattu". Harmi että tuota Pro versiota ei ainakaan vielä saa (edit:) wanhaan 2008-2014 S1000RR:ään. Toivottavasti joku sen siihen joskus hakkeroi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Moottorijarrun säätökin ois "hieman" monipuolisempaa...
Jarrut paskana, paha hidastaa.


murmela

Oliskos jollakulla lähettää defaulttia RCK3-asetusfilua/karttoja?
Eli siis ne asetukset mitkä ecussa on sen jälkeen kun ecu on virallista reittiä pitkin aktivoitu RCK3 koodilla.
Epävirallisissa flässi-ekuissa kun on yleensä/aina jotku muu asetusfilu sisällä kuin tuo.
Tarvis päästä tekemään vähän vertailua.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.08.19 - klo:12:35
Oliskos jollakulla lähettää defaulttia RCK3-asetusfilua/karttoja?
Eli siis ne asetukset mitkä ecussa on sen jälkeen kun ecu on virallista reittiä pitkin aktivoitu RCK3 koodilla.
Epävirallisissa flässi-ekuissa kun on yleensä/aina jotku muu asetusfilu sisällä kuin tuo.
Tarvis päästä tekemään vähän vertailua.

Eikö siinä rck3 ole siinä softassa se oletus samalla tapaa kuin rck2 on?

Powered by EzPortal