Uusimmat

44 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Vaihdelaatikon rattaiden koneistus

Aloittaja murmela, 25.05.15 - klo:20:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.05.15 - klo:13:47
Nyt luin topicin ekaa kertaa kunnolla... Käy hommaamassa jostain Fe52, S355 tai vast hiiliterästä, koneista ja vie lähimpään kauppakarkasimoon hiilitypetettäväksi. Kestää varmasti riittävän kauan. Toki jos saat sen mulle jotenkin niin teoriassa voin saada sen sulle botnialle tuotua..

Multa löytyy labrasta hiiletysteräs koepaloja halkasijoilla Ø40, 50, 60, 75 mm. Ne vois toimia aihioina. Ne on karkaistuja kovuuteen 38 HRC ja sit jos ne typettää / hiilitypettää niin saadaan pintaan yli 60 HRC ja sydänaineeseen jotain reilu 20 HRC.

Mitäs sanot?

Sent from my Lumia 1020
Pistätkö numeros vaikka privalla, niin voisin hieman kysellä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

visu

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.05.15 - klo:20:16
Kyseessä 2005 Kawasaki ZX-6R:n laatikon rattaat. Ja vissiin se yleisin ensimmäinen vika ett kun rattaat rupee oleen kuluneet, niin kolmosvaihde temppuilee. Eli kytkentähampaiden kulmat alkaa oleen nakerretut.

Ton moottorimallin ongelma on aina ollut se että on tehtaan jäljiltä jätetty vähän väljäksi ja varsinkin noi ulostuloakselilla seläkkäin olevat 3 ja 4 rattaat pääsee liikkumaan vähän liikaa sivusuunnassa jonka seurauksena kytkee varsinkin kolmosen eli 5-3 rattaiden hampaat vähän vaisusti limittäin. Ton takia heti kun em. nurkat pyöristyy vähänkin niin alkaa hylkimään kolmosta.

Kannattaa remontin yhteydessä tehdä 2 asiaa: 1. shimmata se laatikko kauttaaltaan kit manuaalin antamiin välyksiin, ei kuitenkaan yhtään tiukemmaksi tai alkaa rattaiden kyljet sinistymään... 2. Itse aikoinaan shimmasin myös rumpua aavistuksen vasemmalle että kytkee 2 ja 3 vaihteet yhtä pitkälle kuin 1 ja 4 vaihteet. Kun kone on levällään ja laatikko paikoillaan niin näki selvästi että 1 ja 4 kytkeytyy ilman ko. toimenpidettä vähän pidemmälle kuin 2 ja 3. 

murmela

Lainaus käyttäjältä: visu - 26.05.15 - klo:20:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.05.15 - klo:20:16
Kyseessä 2005 Kawasaki ZX-6R:n laatikon rattaat. Ja vissiin se yleisin ensimmäinen vika ett kun rattaat rupee oleen kuluneet, niin kolmosvaihde temppuilee. Eli kytkentähampaiden kulmat alkaa oleen nakerretut.

Ton moottorimallin ongelma on aina ollut se että on tehtaan jäljiltä jätetty vähän väljäksi ja varsinkin noi ulostuloakselilla seläkkäin olevat 3 ja 4 rattaat pääsee liikkumaan vähän liikaa sivusuunnassa jonka seurauksena kytkee varsinkin kolmosen eli 5-3 rattaiden hampaat vähän vaisusti limittäin. Ton takia heti kun em. nurkat pyöristyy vähänkin niin alkaa hylkimään kolmosta.

Kannattaa remontin yhteydessä tehdä 2 asiaa: 1. shimmata se laatikko kauttaaltaan kit manuaalin antamiin välyksiin, ei kuitenkaan yhtään tiukemmaksi tai alkaa rattaiden kyljet sinistymään... 2. Itse aikoinaan shimmasin myös rumpua aavistuksen vasemmalle että kytkee 2 ja 3 vaihteet yhtä pitkälle kuin 1 ja 4 vaihteet. Kun kone on levällään ja laatikko paikoillaan niin näki selvästi että 1 ja 4 kytkeytyy ilman ko. toimenpidettä vähän pidemmälle kuin 2 ja 3.  

Kiitos!

Ton rumpujutun ku ois tienny viime kerralla. No tällä kertaa sit viri viri.

Viime kerralla, loppukaudesta 2012, poikkeuksellista oli se, että kolmonen toimi suht ok, välivapaita löytyi todella harvoin. Mut varsinainen vika oli ett ykkösvaihde ei pysyny päällä ollenkaan jos vähänkään rivakammin yritti liikkeelle. Ja neloselle vaihtaessa tahto löytyy välivapaa jos vähänkin huolimattomasti vaihto. Se siis 2005 ZX-6R orggissisuksilla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ja sit vielä ku löytäis sen firman turun suunnalta...
Jarrut paskana, paha hidastaa.