Miten moottorijarrua pystyy vähentämään mopossa, jossa ei ole ride-by-wire systeemiä. Lähinnä tarkoitan muita keinoja
kuin tyhjäkäynnin nostamista. Sitä ei pysty nostamaan yli 2000rpm ISC-vikakoodin takia.
Kyseessä GSX-R K8 1000 ECU ja moottorijarrun polttoaineen katkaisu on poistettu. EMpro kontrolloi moottorijarrua toisioläppien avulla, mutta missään ei näy millaisia muutoksia tulee toisioläppien karttaan. Niin ei viitsisi ensimmäisenä tota alkaa testaamaan. Siinä pitäisi säätää fast idle ruuvia jne.
Haulla löytyi Wehnän kirjoitus
http://www.mprata.fi/index.php?topic=614.msg21013#msg21013"
Polttoaineensyöttö pitäisi kytkeä päälle moottorijarrussa ja tehdä syttykarttaan muutoksia."Asia liittynee enemmän nykäisyyn kaasulle siirryttäessä, mutta saako sytkäkarttaa muuttamalla pienennettyä moottorijarrua?ECU foorumilta:RidgeRacer wrote:
I've always been curious has to how much effect the ignition maps have on engine braking. All the Suzukis have these really high ignition advance numbers during trailing throttle. (TPS < 3%, at 4000rpm and up).
Is it to prevent backfiring? An anti-smog thing? Or could it be igniting the fuel that far before top dead center actually slows down the engine.
------
Adding fuel, and retarding the timing in this area will minimize the engine braking. On my Aprilia SXV I have added TONS (50%) more fuel, and have 30 degrees (45-55 stock) of timing. There is still some engine braking, however it is very minimal compared to stock.
sytkäkartta