Kameran paikka pyörässä

Aloittaja Wper, 15.03.12 - klo:08:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: app - 15.03.12 - klo:14:44
Kerrotko mikä värkki sulla noin hienosti heittää radan kuvan noeus- ym tietoineen?

Kamerana Gopro 960 720p asetuksella ja Racechronosta gps tiedot racechrono2avi ohjelman avulla.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.03.12 - klo:14:49Racechronosta gps tiedot racechrono2avi ohjelman avulla.
Sattuuks sul oleen hajuu, onks tos 2avissa jotenki rajattu se mitä kaikkee ruutuun voi tuupata? Lähinnä funtsin ett osaaks se ottaa esim racedac datat mukaan ja ruudulle siitä racechronon logista?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.03.12 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.03.12 - klo:14:49Racechronosta gps tiedot racechrono2avi ohjelman avulla.
Sattuuks sul oleen hajuu, onks tos 2avissa jotenki rajattu se mitä kaikkee ruutuun voi tuupata? Lähinnä funtsin ett osaaks se ottaa esim racedac datat mukaan ja ruudulle siitä racechronon logista?

Kyllä siinä on optiot kierrosluvulle, kaasulle, jarrulle jne. En tiedä minkälaista dataa se sitten hyväksyy.

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.03.12 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.03.12 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.03.12 - klo:14:49Racechronosta gps tiedot racechrono2avi ohjelman avulla.
Sattuuks sul oleen hajuu, onks tos 2avissa jotenki rajattu se mitä kaikkee ruutuun voi tuupata? Lähinnä funtsin ett osaaks se ottaa esim racedac datat mukaan ja ruudulle siitä racechronon logista?

Kyllä siinä on optiot kierrosluvulle, kaasulle, jarrulle jne. En tiedä minkälaista dataa se sitten hyväksyy.

Ok, kyllähän tuo sit RaceDAC datatkin tuuppaa esille, koska näyttää syövän csv filussa noi kaikki RaceChronon datat.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.03.12 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.03.12 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.03.12 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.03.12 - klo:14:49Racechronosta gps tiedot racechrono2avi ohjelman avulla.
Sattuuks sul oleen hajuu, onks tos 2avissa jotenki rajattu se mitä kaikkee ruutuun voi tuupata? Lähinnä funtsin ett osaaks se ottaa esim racedac datat mukaan ja ruudulle siitä racechronon logista?

Kyllä siinä on optiot kierrosluvulle, kaasulle, jarrulle jne. En tiedä minkälaista dataa se sitten hyväksyy.

Ok, kyllähän tuo sit RaceDAC datatkin tuuppaa esille, koska näyttää syövän csv filussa noi kaikki RaceChronon datat.

Kokeiles piruuttaan tehdä video ja lataa tuubiin niin nähdään miltä se näyttää. Toi ohjelma työstää videon kaikesta mitä tapahtuu tuon virtual cockpitin sisällä.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

app

Alkoi kuola valumaan nyt tämän yhdistelmän perään. Miten on äijät, soveltuuko Contour-kameran kanssa tämä RaceChrono? ja edelleen, miten RaceDacin kanssa?
Olen aika kehno näiden hitu-laitteiden kanssa, kun olen jäykkäsähkömiehiä.

Streethawk

Mulla meni ihan pois synkasta, kun koitin saada RaceChrono dataa ja videota yhdistettyä RaceChrono2AVI softalla. Ei jaksanut tapella sen kanssa, kun muutaman kierroksen jälkeen kuva ja ruudulla näkyvä data oli noin 1-2sek pois synkasta. Dataa keräsi 10Hz GPS.

SamiN

Sama synkkaus ongelma myös mulla sekä rc2avin että dashwaren kanssa. Tosin kk sitten laittovat viestiä että dashwaressa tuo olisi korjattu. En ole vielä kokeilut ja olen aika skeptinen.
Dashware maksaa muutaman kymmentä taalaa ja syö  CSV, GPX, TCX ja NMEA dataa. Varmaan pääsen ensi viikonloppuna tekeen jotain testiä RaceDACin kanssa.

Tossa yksi pätkä pelkän RaceChronon GPS datan kanssa.

ZX-14 Top Speed Run, Standing Mile - 03.09.2011 Lappeenranta (with GPS data)
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

murmela

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 15.03.12 - klo:19:11
Mulla meni ihan pois synkasta, kun koitin saada RaceChrono dataa ja videota yhdistettyä RaceChrono2AVI softalla. Ei jaksanut tapella sen kanssa, kun muutaman kierroksen jälkeen kuva ja ruudulla näkyvä data oli noin 1-2sek pois synkasta. Dataa keräsi 10Hz GPS.
Onks tos ongelmana se ett toi 2avi synkkaa vain ja ainoastaan kerran siinä alussa noi filut?

Ts jos esim lisäis csv filun perään muutaman täyterivin, niin se ei silti auttais?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.03.12 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 15.03.12 - klo:19:11
Mulla meni ihan pois synkasta, kun koitin saada RaceChrono dataa ja videota yhdistettyä RaceChrono2AVI softalla. Ei jaksanut tapella sen kanssa, kun muutaman kierroksen jälkeen kuva ja ruudulla näkyvä data oli noin 1-2sek pois synkasta. Dataa keräsi 10Hz GPS.
Onks tos ongelmana se ett toi 2avi synkkaa vain ja ainoastaan kerran siinä alussa noi filut?

Ts jos esim lisäis csv filun perään muutaman täyterivin, niin se ei silti auttais?

En osaa sanoa. Ihan hirveesti en jaksanut tapella asian kanssa kunnes annoin olla. Kaikki data edelleen tallessa, että voisihan sitä joku ilta jaksaa tutkia lisää.

Juha_K

Oliskohan eri fps jutuilla jotain tekemistä sen synkkauksen kanssa. 2avi:ssa oli muistaakseni 10fps?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 15.03.12 - klo:22:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.03.12 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 15.03.12 - klo:19:11
Mulla meni ihan pois synkasta, kun koitin saada RaceChrono dataa ja videota yhdistettyä RaceChrono2AVI softalla. Ei jaksanut tapella sen kanssa, kun muutaman kierroksen jälkeen kuva ja ruudulla näkyvä data oli noin 1-2sek pois synkasta. Dataa keräsi 10Hz GPS.
Onks tos ongelmana se ett toi 2avi synkkaa vain ja ainoastaan kerran siinä alussa noi filut?

Ts jos esim lisäis csv filun perään muutaman täyterivin, niin se ei silti auttais?

En osaa sanoa. Ihan hirveesti en jaksanut tapella asian kanssa kunnes annoin olla. Kaikki data edelleen tallessa, että voisihan sitä joku ilta jaksaa tutkia lisää.

Njoo, tos ku nopeesti vilasin rcn 2avin forumilta, niin ongelma taitaa lähinnä olla se, ett se 2avin tekiä lopetti sen tekemisen pari vuot sitte.
Eli esim tossa konffiruudussa on toi Brake, mut ei se ota mistään dataa. Muut mittarit kyl toimii, mut neki taitaa olla rajotettu vaan noihin tarjolla oleviin.

Toi DashWare sitten taasen maksaa, mut kun kattelee noita videoita, niin sinne kirjaimellisesti voi tuupata mitä tahansa dataa missä muodossa tahansa. Ja se heppu kehittää sitä softaa koko ajan. Ett siihen nähden toi 30 egee ei oo paha hinta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

SamiN

16.03.12 - klo:23:22 #27 Viimeisin muokkaus: 16.03.12 - klo:23:25 käyttäjältä SamiN
Dashwareen voi myös tuoda monta logia samaan videoon esim eri kuskeilta... tai vaikka omia hotlappeja. Ohjelmalla voi myös vertailla dataa kuten RC:lla.
Kaikki komponentit on helposti itse muokattavissa.

En nyt jaksanut panostaa sen kummemmin, muuta ehkä tuosta saa jotain ideaa... Videossa on simuloitu kahta kuljettajaa radalla ( GPS datat ja video taitaa olla eri seteistä, mutta kunhan demosin). Tuolla voi piirtää myös "sydämiä" kun säätää plotin delayt ja paksuudet. Mittareita voi tehdä myöskin itse (valmiita on kymmeniä)

demovideo näkyy tässä alla, kun joskus jaksaa latautua tuubiin.

http://youtu.be/MJMYVNZ_9ks
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

jarska

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 16.03.12 - klo:23:22
Dashwareen voi myös tuoda monta logia samaan videoon esim eri kuskeilta... tai vaikka omia hotlappeja. Ohjelmalla voi myös vertailla dataa kuten RC:lla.
Kaikki komponentit on helposti itse muokattavissa.

En nyt jaksanut panostaa sen kummemmin, muuta ehkä tuosta saa jotain ideaa... Videossa on simuloitu kahta kuljettajaa radalla ( GPS datat ja video taitaa olla eri seteistä, mutta kunhan demosin). Tuolla voi piirtää myös "sydämiä" kun säätää plotin delayt ja paksuudet. Mittareita voi tehdä myöskin itse (valmiita on kymmeniä)
demovideo näkyy tässä alla, kun joskus jaksaa latautua tuubiin
http://youtu.be/MJMYVNZ_9ks

WAU, näyttää hienolta kun tulee kaikenmoista infoo ruudulle, tahtoo tommosen sydeemin joskus. tongue_2

T1mppa

Mulla on tässä dataa Racechronosta. Tiedostot on .bin tai .txt -tiedostoja. Racechrono2avi-ohjelma haluaa csv-tiedoston. Mistä mä sellaisen repäisen? Jotenkin en saa yhdistettyä tuota .bin-tiedostoa tähän hommaan.
Yhdestä ajokerrasta tulee kolme filua. Kaksi niistä on .bin päätteisiä ja yksi .txt. Tiedostot: xxxx-plots.bin ja xxxx-session.bin ja xxxx-nmea.txt.

Ehdotuksia, miten tästä saisi dataa tuohon racechrono2avi-ohjelmaan?

Powered by EzPortal