Kameran paikka pyörässä

Aloittaja Wper, 15.03.12 - klo:08:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiN

Katso tuolta ohjeet datan exporttauksesta: http://www.racedac.com/ -> user guide -> data exporting.
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.03.12 - klo:12:01
Mulla on tässä dataa Racechronosta. Tiedostot on .bin tai .txt -tiedostoja. Racechrono2avi-ohjelma haluaa csv-tiedoston. Mistä mä sellaisen repäisen? Jotenkin en saa yhdistettyä tuota .bin-tiedostoa tähän hommaan.
Yhdestä ajokerrasta tulee kolme filua. Kaksi niistä on .bin päätteisiä ja yksi .txt. Tiedostot: xxxx-plots.bin ja xxxx-session.bin ja xxxx-nmea.txt.

Ehdotuksia, miten tästä saisi dataa tuohon racechrono2avi-ohjelmaan?
Iha ekaks sun kannattaa asentaa RaceChronon PC versio:
http://www.racechrono.com/download/
RaceChrono for Windows computers
RaceChrono version 1.43 for Windows computers.
Supported OS versions: Windows XP, Windows Vista and Windows 7
http://www.racechrono.com/download/files/RaceChrono_v1430_Windows_computers.msi

Sen jälkeen käynnistät sen ja sammutat sen, niin se luo sulle "Omat Tiedostot" hakemistoon "RaceChrono" kansion.

Sit kopsaat sun puhelimes "RaceChrono" kansiosta kaiken datan tuohon em "RaceChrono" kansioon. Eli "Sessions" kansion ja "Tracks" kansion.

(kuvalliset ohjeet löytyy tuolta SamiN mainitsemasta paikasta)
Sit käynnistät sen sun PCn RaceChronon, ja valitset minkä kierroksen tai setin haluut exportata ja Typeksi valitset Spreadsheet (.csv).
Sit sulla löytyy "Omat Tiedostot" "RaceChrono" "Exports" kansiosta se csv filu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Mahtava vastaus! Mulla on koneella pc-versio RaceChronosta asennettuna. Täytyypi toimia ohjeittesi mukaan ja duunata (yrittää) vähän videoita.
Kiitoksia kovasti! peukku_1

SamiN

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.03.12 - klo:08:52
Mä tykkään SamiN:n tyylistä kuvata radalla, toivottavasti sallit tämän videon postauksen?
Tossa vaihdellaan kivasti kuvakulmaa, miten eri tavoin kamera pultattuna?


Tuli nyt vasta mieleeni, että mahdoitko tarkoittaa tätä jossa on useampikin kuvakulma?
Summer 2011 Highlights with ZX-14
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

jarska

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 19.03.12 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.03.12 - klo:08:52
Mä tykkään SamiN:n tyylistä kuvata radalla, toivottavasti sallit tämän videon postauksen?
Tossa vaihdellaan kivasti kuvakulmaa, miten eri tavoin kamera pultattuna?


Tuli nyt vasta mieleeni, että mahdoitko tarkoittaa tätä jossa on useampikin kuvakulma?
Summer 2011 Highlights with ZX-14

Saattoi se olla tämäkin video  jota muistelin, mulle maistuvaa tyyliäsi vaan kehuskelin. peukku_1

Nitrous

Ensi kesänä olisi tarkoitus yhdistellä kaverin kanssa useasta kulmasta otettua onboard-kuvaa tämän tyyliseen radan viereltä kuvattuun matskuun:

MotOrg Ahvenisto 17.8.2009
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Yksi hyvä, kaksi parempi:

Scandinavian openin YCC:n lähtö

Omasta mielestäni videoista tulee kiinnostavammat kun näkyy sekä eteen, että taakse. Joskus takana on paljon mielenkiintoisempaa nähtävää kuin edessä ja houkutteleehan se linssiluteitakin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

poutis

Olitkos tulppana kun edessä tyhjää ja takana säpinää :)
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: poutis - 20.03.12 - klo:16:32
Olitkos tulppana kun edessä tyhjää ja takana säpinää :)

Kuinka niin? Eihän siellä ole kuin yksi pyörä mun takana lähdössä. Tai en mä tiedä olivatko ne muut lähdössä vai oliko siinä joku kokoontumisajojen tupakkatauko. Onneksi oli sunnuntai. Torstai-ajeluissa olisi tullut varmaan sanomista kun tuli ohitettua edessä nukkuvat.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Wper

28.05.12 - klo:10:53 #39 Viimeisin muokkaus: 29.05.12 - klo:13:36 käyttäjältä Wper
perjantaina kemoralla testailin tuota kameraa pyörän keulille. paikka varmasti on hyvä, mutta kun katoin pätkän jälkeenpäin niin kuva hyppi ja pomppi miten sattuu. pitää koittaa kehittää tuota kiinnitystä...

Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

SamiN

toivottavasti en ole tätä postannut jo aiemmin, mutta tuostakin voi ottaa ideoita kameran paikkoihin.
molemmat kamerat on imukupilla kiinni. katteeseen kiinnittäessä kannattaa etsiä sellainen paikka jossa kate ei paljoa pääse elämään kameran painosta.

tarkoitus olisi talven aikana askarrella systeemi jolla saisi helposti ja turvallisesti kamerat kuvaamaan riittävän edestä taakse, sekä riittävän takaa eteen.

http://www.youtube.com/watch?v=Oy1W2wJRrL0


Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

app

Milläs tempulla minäkin saisin nuo mittarit mukaan kameran kuvaan. GoPro hd on ja tiedonkeruu.

SamiN

Lainaus käyttäjältä: app - 26.10.12 - klo:23:23
Milläs tempulla minäkin saisin nuo mittarit mukaan kameran kuvaan. GoPro hd on ja tiedonkeruu.

Itse olen datat lisännyt Dashwarella. En tiedä missä muodossa bemun datat saa ulos mutta oletan että ne ainakin saa käännettyä sellaiseen muotoon että ne saa tohon importattua.
Aika montaa formaattia tuo tukee, joihinkin joutuu dataprofiilin tekeen itte, mikä ei sekään ole kovin vaikeaa.
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

murmela

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 27.10.12 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: app - 26.10.12 - klo:23:23
Milläs tempulla minäkin saisin nuo mittarit mukaan kameran kuvaan. GoPro hd on ja tiedonkeruu.
En tiedä missä muodossa bemun datat saa ulos mutta oletan että ne ainakin saa käännettyä sellaiseen muotoon että ne saa tohon importattua.

Nopeella vilkasulla vaikuttais siltä että tossa Bemun systeemissä on 2D:n valmistama kit-loggeri ja kit-analyysisofta, mutta se softa on riisuttu malli. Eli toi kit-versio ei tarjoo datan exporttausta missään muodossa.
http://2d-datarecording.com/en/produkte/software/software-lizenz

app, eli jos haluut exporttiominaisuuden siihen tietskasoftaan, nii joudut ostaan jonku "lisä"version siitä tietskasoftasta (en sit tiedä mistä ja millä hinnalla). Sit saat mittarit videoon.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.10.12 - klo:14:20
Lainaus käyttäjältä: SamiN - 27.10.12 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: app - 26.10.12 - klo:23:23
Milläs tempulla minäkin saisin nuo mittarit mukaan kameran kuvaan. GoPro hd on ja tiedonkeruu.
En tiedä missä muodossa bemun datat saa ulos mutta oletan että ne ainakin saa käännettyä sellaiseen muotoon että ne saa tohon importattua.

Nopeella vilkasulla vaikuttais siltä että tossa Bemun systeemissä on 2D:n valmistama kit-loggeri ja kit-analyysisofta, mutta se softa on riisuttu malli. Eli toi kit-versio ei tarjoo datan exporttausta missään muodossa.
http://2d-datarecording.com/en/produkte/software/software-lizenz

app, eli jos haluut exporttiominaisuuden siihen tietskasoftaan, nii joudut ostaan jonku "lisä"version siitä tietskasoftasta (en sit tiedä mistä ja millä hinnalla). Sit saat mittarit videoon.

Oisko murmela mahista jonkun asteiseen konsultaatioon, kun mää en ymmärrä yhtikäs mitään näistä asioista?

Powered by EzPortal