Uusimmat

22 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Pirelli renkaat

Aloittaja murmela, 21.08.15 - klo:17:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.03.16 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: tuhti - 30.03.16 - klo:13:39
Kuinkas kylmällä esimerkiksi tolla kakkosella voi ajaa niin että se vielä pitää?

Oiskohan viileimmillään ollu radan lämpö kympin pinnassa. Paljon alle sen ei viiti lähtee urheilemaan kun ei enää oma kyyti riitä pitämään rengasta lämpimänä.

Olikohan toissavuoden vappuna, kun oltiin Alastarossa kautta avaamassa. Vappuaattona herättiin mökistä, niin maassa oli yli 10 cm lunta. Ei ajettu aattona. Seuraavaksi päiväksi lumi oli sulanut ja rata kuivunut, mutta lämpötila oli korkeimmillaan 5 astetta. Kovalla innolla ajeltiin, tuolloin SC2 oli takana ja SC1 edessä. Ei lipsunut juurikaan, mutta ei ollut vauhtikaan kuin jotain 1.28 alkuista. Joten kyllä se aika kylmällä pitää, jos uskoa ja luottoa riittää :)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Wper

Itellä on botnialla sc1 kestänyt viime kesänä kyllä ihan hyvin. Edellis kesänä repes muutamama sc2. Takasista siis kyse.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Wper - 30.03.16 - klo:22:00
Itellä on botnialla sc1 kestänyt viime kesänä kyllä ihan hyvin. Edellis kesänä repes muutamama sc2. Takasista siis kyse.
Mimmosessa kelissä ajettu?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.03.16 - klo:07:10
Lainaus käyttäjältä: Wper - 30.03.16 - klo:22:00
Itellä on botnialla sc1 kestänyt viime kesänä kyllä ihan hyvin. Edellis kesänä repes muutamama sc2. Takasista siis kyse.
Mimmosessa kelissä ajettu?

Kylmällä ja kuumalla.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 31.03.16 - klo:08:21
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.03.16 - klo:07:10
Lainaus käyttäjältä: Wper - 30.03.16 - klo:22:00
Itellä on botnialla sc1 kestänyt viime kesänä kyllä ihan hyvin. Edellis kesänä repes muutamama sc2. Takasista siis kyse.
Mimmosessa kelissä ajettu?

Kylmällä ja kuumalla.

Kiitos. Tämä varmasti helpottaa seosvalintaa suuresti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

vernerik

Itellä on taas ihan päinvastainen kokemus, SC1 en ole saanut koskaan kestämään botnialla, en missään kelissä. SC2 repeili hieman, mutta alustaa ruuvaamalla repeäminen katosi täysin. Viime vuoden botnian päivillä rengas kului todella nätisti ja sileästi eikä ollut mitään pito-ongelmia, myös kesto oli loistava. Alustaa ruuvasin siten, että vaimennukset takaa löysälle, että tuntuu selvästi, että jousi/iskari tekee töitä. Sen jälkeen naksu pari kerrallaan meno- ja paluuvaimennusta lisää, kunnes pyörän eläminen on siedettävällä tasolla. Laitoin myös hieman enemmän painetta renkaaseen kuin normaalisti (1.7-1.8 ajossa). Edessä SC1 on toiminut aina ongelmitta, radalla kuin radalla, kelillä kuin kelillä. Kylmälle kelille lähtisin aina SC2:lla takana ja edessä SC1.
Yamaha R1 -08

murmela

Lainaus käyttäjältä: vernerik - 31.03.16 - klo:11:27
SC2 repeili hieman, mutta alustaa ruuvaamalla repeäminen katosi täysin. Viime vuoden botnian päivillä rengas kului todella nätisti ja sileästi eikä ollut mitään pito-ongelmia, myös kesto oli loistava. Alustaa ruuvasin siten, että vaimennukset takaa löysälle, että tuntuu selvästi, että jousi/iskari tekee töitä. Sen jälkeen naksu pari kerrallaan meno- ja paluuvaimennusta lisää, kunnes pyörän eläminen on siedettävällä tasolla.
Mikset sää mielummin opettele elämään sen pyörän elämisen kans, ja anna alustan elää ja hoitaa tehtävänsä, jollon sulla on enemmän pitoakin käytettävissä, ja rengaskin toimii ja kestää paremmin?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

vernerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.03.16 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 31.03.16 - klo:11:27
SC2 repeili hieman, mutta alustaa ruuvaamalla repeäminen katosi täysin. Viime vuoden botnian päivillä rengas kului todella nätisti ja sileästi eikä ollut mitään pito-ongelmia, myös kesto oli loistava. Alustaa ruuvasin siten, että vaimennukset takaa löysälle, että tuntuu selvästi, että jousi/iskari tekee töitä. Sen jälkeen naksu pari kerrallaan meno- ja paluuvaimennusta lisää, kunnes pyörän eläminen on siedettävällä tasolla.
Mikset sää mielummin opettele elämään sen pyörän elämisen kans, ja anna alustan elää ja hoitaa tehtävänsä, jollon sulla on enemmän pitoakin käytettävissä, ja rengaskin toimii ja kestää paremmin?


Tykkään kyllä ajaa pyörällä, jonka alusta elää ja tuntee paremmin, miten pyörä käyttäytyy. Kuitenkin joku raja tässäkin menee, miten paljon pyörä saa elää. Liian vähän vaimennuksia, niin pyörä elää liikaa ja ainakin mulla repi myös rengasta kun takapää pumppaa joka avauksessa levottomasti. Molempia vaimennuksia lisää, niin pyörä elää hieman vähemmän, on parempi ajaa ja rengaskaan ei enää repinyt. Sama renkaan repeämisen efekti tuli myös, kun vaimennuksia oli liikaa.
Yamaha R1 -08

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous link=topic=1282.msg36336#msg36336
Kiitos. Tämä varmasti helpottaa seosvalintaa suuresti.
Helpottaahan se, repii saleen :P

Botnialla kyllä saa vetää rastin seinään jos kumpikaan pää ei repee. Taitaa olla niin säätö ja mopokohtaista seoksien lisäksi ettei mitään järkeä. Tuntuu vielä kun hiukan alkaa enemmän availla jossain nois pitkis vedois takalenkillä niin saa taas alkaa naksuttelemaan kun avauskohta katoaa silmissä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: vernerik - 31.03.16 - klo:12:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.03.16 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 31.03.16 - klo:11:27
SC2 repeili hieman, mutta alustaa ruuvaamalla repeäminen katosi täysin. Viime vuoden botnian päivillä rengas kului todella nätisti ja sileästi eikä ollut mitään pito-ongelmia, myös kesto oli loistava. Alustaa ruuvasin siten, että vaimennukset takaa löysälle, että tuntuu selvästi, että jousi/iskari tekee töitä. Sen jälkeen naksu pari kerrallaan meno- ja paluuvaimennusta lisää, kunnes pyörän eläminen on siedettävällä tasolla.
Mikset sää mielummin opettele elämään sen pyörän elämisen kans, ja anna alustan elää ja hoitaa tehtävänsä, jollon sulla on enemmän pitoakin käytettävissä, ja rengaskin toimii ja kestää paremmin?


Tykkään kyllä ajaa pyörällä, jonka alusta elää ja tuntee paremmin, miten pyörä käyttäytyy. Kuitenkin joku raja tässäkin menee, miten paljon pyörä saa elää. Liian vähän vaimennuksia, niin pyörä elää liikaa ja ainakin mulla repi myös rengasta kun takapää pumppaa joka avauksessa levottomasti. Molempia vaimennuksia lisää, niin pyörä elää hieman vähemmän, on parempi ajaa ja rengaskaan ei enää repinyt. Sama renkaan repeämisen efekti tuli myös, kun vaimennuksia oli liikaa.

Noniiiinnn, oisit heti sanonu ett ne oli nii löysällä ett rengas repi. Kun tosta sun viestistä, mihin vastasin, saa ihan eri kuvan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Oma kokemus on botnialta et keväällä kylmällä ei kestä oikein mikään, mutta kun kelit lämpenee nii softilla saa ajaa surutta. Liekö jotain sellaista et kuuma rengas lämppäreistä ja hyvä pito radassa pitää renkaan pinnan kuumana, mutta runko jähtyy--> lämpötilaero iso pinnan ja rungon kanssa ja repee... Tai sit kuun asento huono keväällä tai jotain

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 31.03.16 - klo:13:03
Lainaus käyttäjältä: Nitrous link=topic=1282.msg36336#msg36336
Kiitos. Tämä varmasti helpottaa seosvalintaa suuresti.
Helpottaahan se, repii saleen :P

Botnialla kyllä saa vetää rastin seinään jos kumpikaan pää ei repee. Taitaa olla niin säätö ja mopokohtaista seoksien lisäksi ettei mitään järkeä. Tuntuu vielä kun hiukan alkaa enemmän availla jossain nois pitkis vedois takalenkillä niin saa taas alkaa naksuttelemaan kun avauskohta katoaa silmissä.
Ajotyyli vaikuttaa myös paljon tuohon renkaan repimiseen. Varsinkin tonnarilla saa jauhettua renkaan kuin renkaan piloille ihan hetkessä liian aikaisella kaasunkäytöllä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.03.16 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 31.03.16 - klo:13:03
Lainaus käyttäjältä: Nitrous link=topic=1282.msg36336#msg36336
Kiitos. Tämä varmasti helpottaa seosvalintaa suuresti.
Helpottaahan se, repii saleen[emoji14]
Botnialla kyllä saa vetää rastin seinään jos kumpikaan pää ei repee. Taitaa olla niin säätö ja mopokohtaista seoksien lisäksi ettei mitään järkeä. Tuntuu vielä kun hiukan alkaa enemmän availla jossain nois pitkis vedois takalenkillä niin saa taas alkaa naksuttelemaan kun avauskohta katoaa silmissä.
Ajotyyli vaikuttaa myös paljon tuohon renkaan repimiseen. Varsinkin tonnarilla saa jauhettua renkaan kuin renkaan piloille ihan hetkessä liian aikaisella kaasunkäytöllä.
Juu renkaan saa kulumaan nopeaa, mutta jos setupit kunnossa nii ei se kaasun takia pitäs repiä?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 31.03.16 - klo:18:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.03.16 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 31.03.16 - klo:13:03
Lainaus käyttäjältä: Nitrous link=topic=1282.msg36336#msg36336
Kiitos. Tämä varmasti helpottaa seosvalintaa suuresti.
Helpottaahan se, repii saleen[emoji14]
Botnialla kyllä saa vetää rastin seinään jos kumpikaan pää ei repee. Taitaa olla niin säätö ja mopokohtaista seoksien lisäksi ettei mitään järkeä. Tuntuu vielä kun hiukan alkaa enemmän availla jossain nois pitkis vedois takalenkillä niin saa taas alkaa naksuttelemaan kun avauskohta katoaa silmissä.
Ajotyyli vaikuttaa myös paljon tuohon renkaan repimiseen. Varsinkin tonnarilla saa jauhettua renkaan kuin renkaan piloille ihan hetkessä liian aikaisella kaasunkäytöllä.
Juu renkaan saa kulumaan nopeaa, mutta jos setupit kunnossa nii ei se kaasun takia pitäs repiä?
Ei välttämättä yksin sen takia, mutta se tuo kyllä pienetkin alustan ongelmat esille aika helposti. Välillä kun näkee noita reunasta asti revenneitä niin ainakin niissä kuskin ajotyyli on osasyy.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.03.16 - klo:22:01Välillä kun näkee noita reunasta asti revenneitä niin ainakin niissä kuskin ajotyyli on osasyy.

Tässä rakkaan Pemarikuskimme rengas, jossa (mahdollisen ruoska-avaamisen seurauksena) alusta luovutti ekan kierroksen jälkeen ja elektroniikka pakeni pyörästä, bitti kerrallaan.