Pirelli renkaat

Aloittaja murmela, 21.08.15 - klo:17:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

qazwsx

Nyt Motoparkissa oli ensimmäistä kertaa alla takana uusi SC0 (-14 paisto) Ekan setin kierrokset oli paras kokemus mitä olen koskaan ajanut :)
Paineina oli 1.50 bar jota toisena päivänä tiputin vielä hiukan tuohon1.45 bar (87C lämmöt lähtiessä radalle)
Omassa vauhdissa näyttää että tolla renkaalla ajais ehkä jotain 40 kierrosta, koska 20 jälkeen tuossa oli vielä reilusti merkkejä jäljellä joka paikassa.

Nitrous

Mä ajelin parkissa SC2 ja SC1 takasilla. SC2 paine piti nostaa 1,8bar, koska kävi pinnasta liian kuumana alemmalla paineella. SC2 myös kulu tuossa +25 lämpötilassa todella paljon. SC1:llä alotin 1,6 paineilla, mutta siinäkin joutu nostamaan 1,7bariin, kun näytti käyvän kuumana. 1,7 paineella piti loistavasti ja kului todella maltillisesti verrattuna SC2 seokseen. Kakkosella ei varmaan olisi päässyt kuin 50-75 kierrosta kun taas ykkösellä olis menny varmaan 75-125 kierrosta välissä kääntämällä. Vauhti SC2:lla 1:33 alkusta ja SC1:llä 1:31-1:32.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.08.15 - klo:12:14
Mä ajelin parkissa SC2 ja SC1 takasilla. SC2 paine piti nostaa 1,8bar, koska kävi pinnasta liian kuumana alemmalla paineella. SC2 myös kulu tuossa +25 lämpötilassa todella paljon. SC1:llä alotin 1,6 paineilla, mutta siinäkin joutu nostamaan 1,7bariin, kun näytti käyvän kuumana. 1,7 paineella piti loistavasti ja kului todella maltillisesti verrattuna SC2 seokseen. Kakkosella ei varmaan olisi päässyt kuin 50-75 kierrosta kun taas ykkösellä olis menny varmaan 75-125 kierrosta välissä kääntämällä. Vauhti SC2:lla 1:33 alkusta ja SC1:llä 1:31-1:32.
SC 0:lla olisit mennyt todennäköisesti jo alle 1:30 aikoja tuossa kelissä. Ei silti kovaa menit jo nytkin :)

wbaum

25.08.15 - klo:12:37 #18 Viimeisin muokkaus: 25.08.15 - klo:12:39 käyttäjältä wbaum
Pienellä otannalla väittäisin että sc1 kulu nopeemmin ku sc0 tuolla. Ajoin käytännössä yhden setin sc1:llä missä oli selkeesti merkkejä, toki mopo vähän takaa pumppas avauksissa.

Säätöjen jälkeen oli pakko vaihtaa kumia kun se katosi alta. Siististi, mutta pinta lähti instana kartanolle.

En tuon jälkeen enää koskenut säätöihin, teki kyllä mieli kun alkoi hiukan röykyistä pompottaa alalenkillä, mutta pyrin vähän välttelemään jatkuvaa ruuvaamista. Kerralla johonki suuntaan ja sit funtsitaan.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.08.15 - klo:12:37
Pienellä otannalla väittäisin että sc1 kulu nopeemmin ku sc0 tuolla. Ajoin käytännössä yhden setin sc1:llä missä oli selkeesti merkkejä, toki mopo vähän takaa pumppas avauksissa.

Säätöjen jälkeen oli pakko vaihtaa kumia kun se katosi alta. Siististi, mutta pinta lähti instana kartanolle.

En tuon jälkeen enää koskenut säätöihin, teki kyllä mieli kun alkoi hiukan röykyistä pompottaa alalenkillä, mutta pyrin vähän välttelemään jatkuvaa ruuvaamista. Kerralla johonki suuntaan ja sit funtsitaan.

Täällä SC1 kesti lauantaina sen 40 kierrosta  (2015 paisto) hyvin. Ennestään sillä oli ajettu jotain 40 kierrosta ja kyllä sillä vielä pari settiä treenailee..

wbaum

Joo se voi olla että raapi sitten setin aikana sen. Ei se nyt mikään hyvä kumi ollut, mutta arvioin että 3-4 settiä pääsis. Pumppas tosiaan mopo sen verran että ihan limitillä pitääkö nostaa. Rauhottu ku laittoi rebaa ja vähän hidasta komppia taakse.

tais olla 13 tai 14 paistoinen.

Jotenki rivienvälistä olisin lukenut että pirellinki 15 paistoiset ovat pientä tuotekehitystä saaneet aikaan.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 25.08.15 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.08.15 - klo:12:14
Mä ajelin parkissa SC2 ja SC1 takasilla. SC2 paine piti nostaa 1,8bar, koska kävi pinnasta liian kuumana alemmalla paineella. SC2 myös kulu tuossa +25 lämpötilassa todella paljon. SC1:llä alotin 1,6 paineilla, mutta siinäkin joutu nostamaan 1,7bariin, kun näytti käyvän kuumana. 1,7 paineella piti loistavasti ja kului todella maltillisesti verrattuna SC2 seokseen. Kakkosella ei varmaan olisi päässyt kuin 50-75 kierrosta kun taas ykkösellä olis menny varmaan 75-125 kierrosta välissä kääntämällä. Vauhti SC2:lla 1:33 alkusta ja SC1:llä 1:31-1:32.
SC 0:lla olisit mennyt todennäköisesti jo alle 1:30 aikoja tuossa kelissä. Ei silti kovaa menit jo nytkin :)
Vaikee sanoo olisko pitävämmällä kumilla aika enää parantunu. Noillakin pysty laskee ihan pöljän lujaa ja enempi oli omasta päästä kuin pidosta kiinni vauhdin lisääminen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.08.15 - klo:20:11
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 25.08.15 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.08.15 - klo:12:14
Mä ajelin parkissa SC2 ja SC1 takasilla. SC2 paine piti nostaa 1,8bar, koska kävi pinnasta liian kuumana alemmalla paineella. SC2 myös kulu tuossa +25 lämpötilassa todella paljon. SC1:llä alotin 1,6 paineilla, mutta siinäkin joutu nostamaan 1,7bariin, kun näytti käyvän kuumana. 1,7 paineella piti loistavasti ja kului todella maltillisesti verrattuna SC2 seokseen. Kakkosella ei varmaan olisi päässyt kuin 50-75 kierrosta kun taas ykkösellä olis menny varmaan 75-125 kierrosta välissä kääntämällä. Vauhti SC2:lla 1:33 alkusta ja SC1:llä 1:31-1:32.
SC 0:lla olisit mennyt todennäköisesti jo alle 1:30 aikoja tuossa kelissä. Ei silti kovaa menit jo nytkin :)
Vaikee sanoo olisko pitävämmällä kumilla aika enää parantunu. Noillakin pysty laskee ihan pöljän lujaa ja enempi oli omasta päästä kuin pidosta kiinni vauhdin lisääminen.
Mistäs sitä koskaan tietää miten ois käynyt, kelit vaan olis ollut kohdillaan tuolle SC0:lle. Sen takia vain kirjoitin kun oma pää antoi melkein 2 sekunttia parempia aikoja tuolla renkaalla. Minullakin se on se oma pää joka rajoittaa vauhtia, ei renkaat.
Renkaat vain antaa sen tunteen kuinka kovaa sitä uskaltaa ajaa.

Bobo

Kausi alkaa vappuna Botniaringiltä ja oletettavasti keli on aika kylmä. Mikäli ajan Pirellin renkaalla (Dunlop on vielä harkinnassa), niin mikä olisi hyvä seosyhdistelmä tuonne niin, että pitää eikä sula heti alle? Tuo pinta on varmaankin edelleen aika karkea, vai onko jo tasoittunut? Itse ajattelin SC2 sekä eteen, että taakse. Ainakin joskus söi noita SC1 etusia tuo Botnia, miten lie nykyään? Lämpötilan puolesta oikea olisi kaiketi se SC1 etunen.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Nitrous

30.03.16 - klo:08:48 #24 Viimeisin muokkaus: 30.03.16 - klo:08:53 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 30.03.16 - klo:07:11
Kausi alkaa vappuna Botniaringiltä ja oletettavasti keli on aika kylmä. Mikäli ajan Pirellin renkaalla (Dunlop on vielä harkinnassa), niin mikä olisi hyvä seosyhdistelmä tuonne niin, että pitää eikä sula heti alle? Tuo pinta on varmaankin edelleen aika karkea, vai onko jo tasoittunut? Itse ajattelin SC2 sekä eteen, että taakse. Ainakin joskus söi noita SC1 etusia tuo Botnia, miten lie nykyään? Lämpötilan puolesta oikea olisi kaiketi se SC1 etunen.
Jos on kylmää niin taakse SC2 ja eteen SC1. Kakkonen edessä ei pysy lämpimänä viileällä kelillä varsinkaan kun kauden alussa jarruteho ei varmaan ole ihan omalla maksimitasolla. SC1 etusessa on vähän löysempi runko, joten se generoi paremmin lämpöä renkaaseen. Jos etunen repii, on ongelma tod. näk pyörän geometriassa ja etusella ei ole tarpeeksi painoa.

Edit. Ite ajelin tuolla viime kesänä muistaakseni molemmilla etusilla enkä huomannut mitään käytännön eroa renkaan kulumisessa. Jos on riittävän lämmintä niin tykkään käyttää kakkosta tuntuman takia.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rranta

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 30.03.16 - klo:07:11
Kausi alkaa vappuna Botniaringiltä ja oletettavasti keli on aika kylmä. Mikäli ajan Pirellin renkaalla (Dunlop on vielä harkinnassa), niin mikä olisi hyvä seosyhdistelmä tuonne niin, että pitää eikä sula heti alle? Tuo pinta on varmaankin edelleen aika karkea, vai onko jo tasoittunut? Itse ajattelin SC2 sekä eteen, että taakse. Ainakin joskus söi noita SC1 etusia tuo Botnia, miten lie nykyään? Lämpötilan puolesta oikea olisi kaiketi se SC1 etunen.
Kannattaa varautua taakse molemmilla seoksilla SC1 ja SC2. Botnia on vähän kummallinen. On nähty seki, että SC2 on repiny ja SC1 on kestäny takana vaikkei keli olekkaan ollu ihan SC1 keli. Ettei mene kivien potkimiseksi reissu... Siellä nähhään

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: rranta - 30.03.16 - klo:09:14
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 30.03.16 - klo:07:11
Kausi alkaa vappuna Botniaringiltä ja oletettavasti keli on aika kylmä. Mikäli ajan Pirellin renkaalla (Dunlop on vielä harkinnassa), niin mikä olisi hyvä seosyhdistelmä tuonne niin, että pitää eikä sula heti alle? Tuo pinta on varmaankin edelleen aika karkea, vai onko jo tasoittunut? Itse ajattelin SC2 sekä eteen, että taakse. Ainakin joskus söi noita SC1 etusia tuo Botnia, miten lie nykyään? Lämpötilan puolesta oikea olisi kaiketi se SC1 etunen.
Kannattaa varautua taakse molemmilla seoksilla SC1 ja SC2. Botnia on vähän kummallinen. On nähty seki, että SC2 on repiny ja SC1 on kestäny takana vaikkei keli olekkaan ollu ihan SC1 keli. Ettei mene kivien potkimiseksi reissu... Siellä nähhään
Hyvä lisäys kieltämättä. Mulla ei oo tuolta kokemusta kuin kusiaisen puikoista, joten takasta ei ihan niin helposti saa tuhottua kuin tonnarilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

miolta

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.03.16 - klo:08:48
Jos on riittävän lämmintä niin tykkään käyttää kakkosta tuntuman takia.

Tsih innocent_1

tuhti

Kuinkas kylmällä esimerkiksi tolla kakkosella voi ajaa niin että se vielä pitää?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tuhti - 30.03.16 - klo:13:39
Kuinkas kylmällä esimerkiksi tolla kakkosella voi ajaa niin että se vielä pitää?

Oiskohan viileimmillään ollu radan lämpö kympin pinnassa. Paljon alle sen ei viiti lähtee urheilemaan kun ei enää oma kyyti riitä pitämään rengasta lämpimänä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal