Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.10.15 - klo:17:40
Lainaus käyttäjältä: tomik - 29.10.15 - klo:15:28
Noissa kaupallisissa blippereissä vakioasetus kaasunavaukselle on noin 30%. Omassa pyörässä joku 20% tuntuu järkevämmältä. Aikaa en oo vielä päässy säätämään radalla, mutta säätöalue tuossa Proshiftin blipperissä on 0...250ms.
Kaasunavauksen pitää olla kuitenkin reipas, että kierrokset nousee tarpeeksi nopeasti.
Kas, noillahan oli tuommoisia solenoidi-kamoja joka lähtöön. Hassua ettei googleen tarttunut kun noita katselin. En ihan tajua miten tuo 20%-30% auki voi olla, siis mitkä läpät siellä sen verran on raollaan? Voisin kuvitella jotain että halutaan nostaa kierroksia 20-30% koko kierrosalueesta. Luulis että siellä on kovilla kamat heilutella läppiä tommosilla aukaisuilla ~250 millisekunnissa.
Eihän sen kierroksia tarvi nostaa, luulisin että siinä vaiheessa ku blipperi aktivoituu niin kierrokset on vasta laskeutumassa punarajalta ja blipperi hidastaa kierrosten laskeutumista. Veikkaan kyl että tässä mun tapauksessa pitää käyttää pitempiä aikoja, esim 500ms->
Tuo paketti yamahassa ei muistaakseni tyhjäkäynniltä nostanut kuin ~3500-4000 asti kierrokset ku varikolla katoin. Toki riippuu varmaan aikasäädöstä, en tiä ehtikö nousta maksiinsa.
Kokeileppa pistää dacci loggaamaan 100 Hz taajuudella, ja pöräytät koneen käymään, ja sit blibbailet kaasusta, ja sit katot logista, ett kuin paljon koneen kierrokset lagaa kaasunavauksen perässä, niin pääset tontille siitä mitä tomik yritti sanoa.
Ts, sä vot blibata kaasulla vaikka 0-100-0, jos on tarpeeks nopee ranne, ilman ett kierrokset karkaa yhtään mihinkään.
Ja ne sun läpät heiluu milli/mikro/nanosekuinneissa kokoajan ees taas ilman blibberiäkin; moottori tärisee, mopo tärisee, kaasuvaijerit tärisee, käsi tärisee.