Uusimmat

7 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kuramopon koneenavausta

Aloittaja wbaum, 13.10.15 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

Elikkäs, kun nyt ratamopojen alustat ja koneet on viimesen päälle tikissä, siirrytään ikuisuusprojektien kimppuun...

Tuossa tallilla on old school xr600r työn alla.  Avasin nyt kannen sen verran että näen nokan ja venajouset yms. Selvä metallinen kalahdus kuuluu silloin kun mäntä on yläkuolokohdassa puristustahdissa. Ilman tulppaa kalahdusta ei kuulu? Oletin että se olis jossain noissa keinuissa tai puolipuristimen mekaniikassa se ongelma, kun kuuluu ylhäältä. Kone lähtee käyntiin mutta ääni on ikävä.

Kiertokangen yläpäässä varmaan fuulaa? Saattaa olla että tää välillä kävi vähän liian pienillä öljyillä kun tuo rungon sisällä menevä öljysäiliö on hiukan hankala pitää oikeassa tasossa. Ja mielestäni söi reippaasti öljyä silloin kun vielä tällä ajelin, muistaakseni startissa tussautteli kunnon savutouhut, kävi sitten ok kyllä lämmettyään. Vuotaneeko venoista öljyä parkissa, onko siellä nyt oikeesti jotkut kumit mitkä tiivistää tuon paikan?
Pientä reeniä enneku avataan rykkösen kone :D

Nitrous

Nyt pitää myöntää, että en ymmärtänyt kysymystä, mutta kyllähän siellä venttiilivarren kumit on tiivistämässä venttiilinvarren kanteen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Kosteutta kuskin virranjakajassa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.10.15 - klo:07:44
Nyt pitää myöntää, että en ymmärtänyt kysymystä, mutta kyllähän siellä venttiilivarren kumit on tiivistämässä venttiilinvarren kanteen.
No kysymys oli lähinnä arvauksia mikähän siellä mahtaisi kolista. Pitänee se mylly nyt kuitenki irrottaa ja yläpää avata venttiilikopan kantta ei saa ihan irti kun se ottaa runkoon. Salaa toivoin että ei olisi tarvinnut konetta irrottaa ja varsinkaan mäntää kaivaa esille.

En tosiaan ole 4tahtista ikinä avannut ja ekaa kertaa elämässäni koskin nokkaketjuun eilen.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.10.15 - klo:21:23
Kosteutta kuskin virranjakajassa?
Ei moneen viikkoon!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 13.10.15 - klo:21:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.10.15 - klo:07:44
Nyt pitää myöntää, että en ymmärtänyt kysymystä, mutta kyllähän siellä venttiilivarren kumit on tiivistämässä venttiilinvarren kanteen.
No kysymys oli lähinnä arvauksia mikähän siellä mahtaisi kolista. Pitänee se mylly nyt kuitenki irrottaa ja yläpää avata venttiilikopan kantta ei saa ihan irti kun se ottaa runkoon. Salaa toivoin että ei olisi tarvinnut konetta irrottaa ja varsinkaan mäntää kaivaa esille.

En tosiaan ole 4tahtista ikinä avannut ja ekaa kertaa elämässäni koskin nokkaketjuun eilen.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.10.15 - klo:21:23
Kosteutta kuskin virranjakajassa?
Ei moneen viikkoon!

Teidän tallin tuntien, uskallan veikata, ettei tää mee ihan niin kuin elokuvissa. Päivityksiä odotellessa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Pelekkää sukseeta. I'm out!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 14.10.15 - klo:22:56
Pelekkää sukseeta. I'm out!
Sehän meni just niin kuin piti. "Joku metallinen kalahdus kuuluu yläkuolokohdassa." :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Joku konevamma pelkoinen avais tuon perusteella myös alakerran. Tän vuosikymmenen crossia saa parilla tonnilla ja siihen sama touhutonni kuin tuohon menis.. Muumimukit vaan kirppikselle ja osteleen!

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 14.10.15 - klo:22:56
Pelekkää sukseeta. I'm out!
Hupsheijaa!

Kannattaa oikeasti katsella vaihtomoottoria tuohon, tuo sylinteri on itsessään jo sen hintanen, että vetää polviniveliä veteläksi.

Vaihtomoottorin kanssa jäis ainakin tuosta alakerrasta jotain osia elintenluovutukseen, jos paska sattuis ropsahtamaan tuulettimeen uudelleen. Ja kansi lienee sulla kuitenkin vanhastakin ehjä?

Kannattaa muuten tutkia melkosen tarkkaan tuo alakerta nyt. Siellä on pyörinyt veivin kanssa aikasta paljon köykämiiniä, joten tuho voi olla vieläkin isompi.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

wbaum

Tuossa männässä oli vähän enemmän kamaa kiinni ku otin irti, raksauttelin käsin siivua siitä irti...

Mjoo. Kansi ja nokka näyttää okoolta. Venatkin pikaisesti katottuna.

Kiertokangen yläpää ainakin romuna.

Viivan alle tulee semmonen summa ettei periaattees muutaku nostalogia-valuee kasata tuota. Big bore kitti sylinteriputkella ~450, kampiakseli kiertokankineen ehkä ~150e ebay. Jotain laahaimia yms saa uusia puhumattakaan alakerrasta. Koitan kaupata koko paskaa pois ryyppyillan hinnalla, on tuossa ny noi virikaasari, kantta ja vanteet yms jos jollain olis jotain tarvetta.