Imatranajot 2016 pohdiskelua

Aloittaja pienisopoapina, 09.11.15 - klo:16:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

07.02.16 - klo:15:01 #30 Viimeisin muokkaus: 07.02.16 - klo:15:03 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.02.16 - klo:14:48
Pohdiskelin vain jotta onko muissa maissa A/B jakoa jolloin A-vaatimus kotimaisille kuskeille olisi epäreilu.
Ja oisko kaikki parikymmentä suomen A-kuskia kiinnostuneita ajamaan katuradalla, ilman SM-pisteitä. On siinä kuitenkin kaatumisen/kaluston rikkoutumisen vaara.  A + B pisteitä kerränneitä oli 2015 jotain 40 kpl. Siitä joukosta sais varmasti kisan aikaan.
Jos ulkomailta on tulossa OPEN-luokkiin kovasti osallistujia, niin silloin kuskeja riittää ja jonkinlainen karsinta tarttis tehdä. Mutta ulkomaisiltakin pitäisi vaatia A luokka...
Mun mielestä toi A-lisenssi on pirun hyvä vaatimus, vaikka romuttaakin myös omat suunnitelmat osallistumisesta. Parempi vaan mitä kovatasosempia kuskeja on viivalla ja vielä parempi, ettei ihan jokainen oman elmänsä Rossi pääse tonne sekaamaan pelkästään ilmottautumalla vaan jotain näyttöjäkin vaaditaan.

Edit. Ja ne luokat on mun tiedon mukaan nämä: 1000, 600, twin650/gp250, moto3/gp125 + classic superbike.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.02.16 - klo:05:30
A-lisenssi vaatimuksena tuolla

Tää on hyvä. Ei tartte enää miettiä uskaltaako lähteä :D

pienisopoapina

Ajatus:
- päätös lähtöön osallistujien max määrästä
- maa -kiintiöt esim  40% suomalaisille, max 4 / muu maa tai jotain
- kirjallinen anomus, jossa ratahistoria ja kysytään oletko oman elämän rossi/joku muu
- raati päättää osallistumisoikeudesta kuskin kokemuksen mukaan
- etukäteismaksu - jos ei maksa, ei aja
- varamiehet

Näin maat joissa ei ole erillistä A/B jakoa eivät hyötyisi.



www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

slowrider

Mitä noiden järjestäjien kanssa asiasta juttelin, niin turvallisuus tuntuu olevan päätavoite tuossa hommassa.

Rata-alueen rakentamiseen on panostettu/panostetaan paljon. Turva-alueilta kaadetaan metsää ja tehdään hiekkakenttää tilalle, kaadetaan tienvarresta vanhat valopylväät jne jne.. A-lisenssin vaatimuksen ymmärrän hyvin. Sillä varmistetaan, että kisaaja on ajanut ainakin yhden täyden kauden/useita kilpailuja. Näin varmistetaan, että tiukassa nipussa ajaminen jne on jo tuttua.

Tapahtumasta on kuitenkin tarkoitus tehdä jokavuotinen tapahtuma, eli ensimmäisen vuoden romurallia yritetään ymmärrettävästi välttää. Kyseessähän on myös bisnes ja tottakai järjestäjä itse määrittelee miten riskit minimoidaan. Ei sen tarvikkaan olla mitenkään "reilua".

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:08:34
Ajatus:
- päätös lähtöön osallistujien max määrästä
- maa -kiintiöt esim  40% suomalaisille, max 4 / muu maa tai jotain
- kirjallinen anomus, jossa ratahistoria ja kysytään oletko oman elämän rossi/joku muu
- raati päättää osallistumisoikeudesta kuskin kokemuksen mukaan
- etukäteismaksu - jos ei maksa, ei aja
- varamiehet

Näin maat joissa ei ole erillistä A/B jakoa eivät hyötyisi.




Viime vuonna tuota sarjaa on kiertäny näköjään n. 25 kuskia sekä kusiaisissa että tonnareissa. Jos pitäs arvata niin ratakapasiteetti lienee jossain 40 pyörän huitteilla, joten n. 15 kuskia mahtuu sarjan ulkopuolelta mukaan. Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta. Uskoisin, että se puolenkymmentä A-kuskia tuohon päälle löytynee helpohkosti. En oikein ymmärrä miksi tuonne pitäisi väkisin saada B-kuskeja mukaan jos halukkaita A-kuskejakin on riittävästi. Ja johan tuossa edellä tuli ratkaisu tuohonkin ongelmaan: Ajaa alkukauden kisat riittävän kovaa niin kyllä tuohon mennessä jo A-lisenssin saa anottua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 08.02.16 - klo:09:13ensimmäisen vuoden romurallia yritetään ymmärrettävästi välttää
Jotenkin jäänyt semmoinen kuva että A-kuskeille on sattuu useammin kolareita / vakavia loukkaantumisia kuin B tai jokkis kuskeille. Ehkä se johtuu julkisuudesta.
Ei sitten ollu henkilökohtaista.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.02.16 - klo:09:55Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta.
Ajeleeko nuo mm-lähdössä vai open lähdössä ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.02.16 - klo:09:55Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta.
Ajeleeko nuo mm-lähdössä vai open lähdössä ?
Mun ymmärryksen mukaan siellä ajetaan luokat 1000, 600, twin650/gp250, moto3/gp125 ja classic superbike. Jotenkin kuulostas vähän omituiselta, että ajettas erikseen ns. sarjalähdöt ja open lähdöt. En tiiä mistä tuo open-luokka ajatuksiin on ylipäänsä tullut ja mitä sillä tarkoitetaan. Vimosimman tiedon saa varmasti järjestävältä taholta aika paljon varmemmin kuin täältä foorumilta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina


Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.02.16 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.02.16 - klo:09:55Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta.
Ajeleeko nuo mm-lähdössä vai open lähdössä ?
Mun ymmärryksen mukaan siellä ajetaan luokat 1000, 600, twin650/gp250, moto3/gp125 ja classic superbike. Jotenkin kuulostas vähän omituiselta, että ajettas erikseen ns. sarjalähdöt ja open lähdöt. En tiiä mistä tuo open-luokka ajatuksiin on ylipäänsä tullut ja mitä sillä tarkoitetaan. Vimosimman tiedon saa varmasti järjestävältä taholta aika paljon varmemmin kuin täältä foorumilta.

Lukee tuolla aloituspostauksessa:

"Kallion ja Imatran moottorikerhon työ on kantanut hedelmää, sillä 19.-­‐21. elokuuta 2016 Imatran kaduilla ajetaan 30 vuoden tauon jälkeen kilpaa moottoripyörillä IRRC-­‐sarjan Suomen osakilpailun merkeissä. Imatranajon pääluokat ovat IRRC Superbike ja IRRC Supersport. Niiden lisäksi täytelähdöiksi on suunniteltu Open 1000, Open 600 sekä Classic Formula –luokkien kilpailuja, myös sivuvaunut ovat mahdollisia."
- http://www.imk.fi/2016/fi/tiedote/
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.02.16 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.02.16 - klo:11:41Ajaa alkukauden kisat nii kovaa
Kuulostaa helpolta. Sulla vaikuttaa olevan sisäpiiritietoa. Milloin noiden open-luokkien kohtalo selviää ja kuinka monta kilpailijaa ne varautuu ottamaan luokkiin? Oottaako ne ulkomaan kilpailijoita noihin luokkiin ? Ajetaanko noita open-luokkia muissa sarjan osakilpailuissa ?

Tuossa Imatran mainoksessa on kuskilla kolme numeroa - mahtaa lajiryhmää vi***taa !

Tästä lähti tuo virinnyt osallistumisoikeuskeskustelu. Järjestäjä ei oo varmistanut järjestetäänkö open lähdöt.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

08.02.16 - klo:11:17 #40 Viimeisin muokkaus: 08.02.16 - klo:11:31 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.02.16 - klo:11:05Vimosimman tiedon saa varmasti järjestävältä taholta aika paljon varmemmin kuin täältä foorumilta.

Ku ei saa, niin tarttee kysellä täällä.

Muokkasu:
Se on mullekin selvää että IRRC luokkiin tarvii tuon A-lisenssin. Mutta jos sinne menee 5-10 A -kuskia, niin miten täytetäään Open luokat. Ajaako loput 15-20 A kuskia sen ? Jos ratakapasiteetti on 40, niin miten täytetään ruudukko ? Open luokan ruudukko ei saa A:lla täyteen, siksi ajattelin näin:
Ajatus:
- päätös lähtöön osallistujien max määrästä
- maa -kiintiöt esim  40% suomalaisille, max 4 / muu maa tai jotain
- kirjallinen anomus, jossa ratahistoria ja kysytään oletko oman elämän rossi/joku muu
- raati päättää osallistumisoikeudesta kuskin kokemuksen mukaan
- etukäteismaksu - jos ei maksa, ei aja
- varamiehet

Näin maat joissa ei ole erillistä A/B jakoa eivät hyötyisi.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

luonnolinenpoistuma

Imatran moottorikerhon standillä kävin haastattelemassa aiheesta. Ajettavat lähdöt: IRCC luokat, Lightweight, Sivuvaunut. A-lisenssi vaaditaan.
Ei mitään jokkismiesten/B ukkojen "open"-lisälähtöjä ole tulossa.
SBB#11

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: luonnolinenpoistuma - 08.02.16 - klo:11:45
Imatran moottorikerhon standillä kävin haastattelemassa aiheesta. Ajettavat lähdöt: IRCC luokat, Lightweight, Sivuvaunut. A-lisenssi vaaditaan.
Ei mitään jokkismiesten/B ukkojen "open"-lisälähtöjä ole tulossa.

Kiitos tiedosta. Eipähän enää tartte spekuloida osallistumisella. Joku vois vihjata IMK:n nettisivujen ylläpitälle.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

luonnolinenpoistuma

http://www.imk.fi/2016/fi/yhteystiedot/

Tuonnehan sitä palautetta voi lykätä. Kaikkiin email osoitteisiin varmuuden vuoksi.
Ajantasainen tiedottaminen ei ole ollut koskaan lajimme parhaita puolia näissä kotoisissa ympyröissä.
SBB#11

pienisopoapina

Voishan tuota tietenkin spekuloida silleen, että entä jos myyn rykkösen ja ostan tommosen Suzuki sv650:n ja yritän osallista Lightweightiin ( jos se on sama kuin tuo twin650). Siihen ei taida suomesta saada A-oikeutta.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal