Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 10.02.16 - klo:18:25
Haittapuolena tuossa kai on se että vaatii sen läppärin ja osaavan kaverin sinne varikolle säätelemään. Tähän parit hymiöt perään...
Niino, ohan se mukavampi purkaa katteet, aukasta kytkimen koppa (/ottaa kaikki muut tarvittava irti), tarvittaessa irrottaa kytkin, vaihtaa/säätää/ottaa pois jousia, pistää kytkin takas, tiivistää ja kiinnittää koppa, ja ruuvata loput rojut kiinni.
...per yks säätö/kokeilukerta.
Mua ainaki alkais hymiöittämään tommonen homma, jos vaihtoehtona on; puha läppäri ja pari napinpainallusta, ja ei ku menoks.
Ku nimenomaan noissa säätöohjelmissa on erikseen se moottorijarrun säätö ihan omalla yksittäisellä arvollaan, että tyhmempikin tajuaa kuinka se toimii, ja osaa säätää. Tasan yhtä vaikeeta ku foorumiviestin naputtelu. Mut jos asenne on mitä on, niin saahan siitäkin väännettyy vaikeeta, ja otsan ryppyseks, jos haluaa.
Jos taasen tuon moottorijarrun säädön toteuttais kaasuläppä/sytytys/polttoainekarttojen kautta, niin saahan siitä silleen paremman, mutta se sit vaatiikin jo vähän säätämisen halua. Siinäkään tosin ei ole kuin kolme eri arvoa, ja jos ymmärtää miten ne kolme eri arvoa vaikuttaa koneen käyttäytymiseen, niin eipä se ole sinänsä edes kovin hankalaa. Aikaa se ehkä vaatii vähän enemmän. Mutta siinäkin tapauksessa yleensä lähdetään liikkeelle jollain defaulttisetupilla, tai joltain muulta kopsatulla karttasetillä. Joten alunperinkin homma on jo tontilla, ja siitä sit hifistellään johonkin suuntaan iteroimalla.
Mitä ite olen ajanu mopolla, jossa ei ollut suoraa moottorijarrunsäätökarttaa, vaan moottorijarru oli säädetty sytkä/polttoainekarttojen kautta, niin oikein mukava oli ajaa.
Yleensä etuna pehmennetyssä moottorijarrussa on myös erittäin pehmeä siirtyminen takaisin kaasulle.