Uusimmat

25 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.02.17 - klo:12:55
Noita katin poistavia väliputkia saa erikseenkin. Ja se katti kannattaa poistaa rata-ajoa varten joka tapauksessa. Tuottaa meinaan aika pirusti lämpöä rata-ajossa.

Kiitos vinkistä! Pikaisella kvg&ebay-tutkimisella löysin vain Ameriikasta. Löytyyköhän noita vanhalta mantereelta, jotta säästäisi toimituskuluissa, tulleissa yms?
Suzuki PV

TommoKe

#181
Katos emlineamoto.com. Ainakin muita pakoputkisto tuotteita siellä, oisko väliputkea?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 12.02.17 - klo:22:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.02.17 - klo:12:55
Noita katin poistavia väliputkia saa erikseenkin. Ja se katti kannattaa poistaa rata-ajoa varten joka tapauksessa. Tuottaa meinaan aika pirusti lämpöä rata-ajossa.

Kiitos vinkistä! Pikaisella kvg&ebay-tutkimisella löysin vain Ameriikasta. Löytyyköhän noita vanhalta mantereelta, jotta säästäisi toimituskuluissa, tulleissa yms?
https://www.carpimoto.it/en-FI/Exhaust/Link-Cat-Pipes/ Oisko tuolla?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Kolmone

Eipä löynyt R6:lle. Ainoa kyseisestä kategoriasta oli "Healtech Exhaust Servo Eliminator". Ei kai sellaista 50 euron mokkulaa tarvita?
Suzuki PV

Juha_K

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 12.02.17 - klo:22:52
Eipä löynyt R6:lle. Ainoa kyseisestä kategoriasta oli "Healtech Exhaust Servo Eliminator". Ei kai sellaista 50 euron mokkulaa tarvita?
Exupin servon voi jättää paikalleen ilman vaijereita. Tekee siellä sitten temppujaan itsekseen mutta ei vaikuta mitenkään mihinkään. Jos servon poistaa ja jättää liittimen tyhjäksi, tulee muistaakseen vikakoodia/valoa.

Tommonen servoeliminaattori on muistaakseen aika yksinkertainen värkki ja helpohko rakennella itse, jos välttämättä haluaa purkaa sen servon rattaineen pois. Ameriikan r6-foorumilla oli paljon ohjeita.

Kolmone

Kiitoksia tähän mennessä kaikille vastaajille! Harrasterataprojekti etenee hienosti. Pyörä purettu ja perushuolto meneillään (nesteet, jarrut, alusta). Osia tullut ja tulossa iso läjä (Bikesplastin kuitukatteet, tankinsuoja, PP-tuning jalkatappisarja, Translogic-shifteri, moottorinposkisuojat, kaatumatapit, 520:set ketjut+rattaat, Motoholders etuhäkki, Akran slipari, Y-putki katin poistoon, HEL-teräspunosletkut, jarrupaloja, öljyä, suodattimia, tarrasarja jne.).

Vielä puuttuu etuhäkkiin asennettava ohjausiskari. Minkälainen olisi hyvä ja minkälaisella iskulla? Kannattaisiko ohjausta rajoittaa?

Kuka on erikoistunut näiden R6:sten säätöön pk-seudulla/uudellamaalla? Mihin tulisi varautua? Tarkoituksena ei ole enempää virittää pelkkä katinpoisto&slipari ja koneen vetoalueen tasoittelu saa riittää.

Kuinka olette suojanneet etuputket? Gixxeriin sopii Ebaysta etuakselin läpi asennettavat kaatumatapit. Samanlaisia Ebay tarjoaa tähänkin, mutta tässä ei ole reikää etuakselissa toisin kuin taka-akselissa.
Suzuki PV

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 20.02.17 - klo:21:40
Kuinka olette suojanneet etuputket? Gixxeriin sopii Ebaysta etuakselin läpi asennettavat kaatumatapit. Samanlaisia Ebay tarjoaa tähänkin, mutta tässä ei ole reikää etuakselissa toisin kuin taka-akselissa.
http://www.ebay.com/itm/Gold-Front-Fork-Axle-Sliders-Protector-Yamaha-YZF-R6-2006-2012-Racing-2007-2009-/400446474099?hash=item5d3c784773:m:msz8H9bUs5ftSt-nfujpucA&vxp=mtr

Esim noissa tulee porattu etuakselin pultti mukana. Ja sitten vähän ajan päästä siitä pultista pamahtaa kiristäessä kanta laippoineen irti. Etuakselin kierre on kyllä ihan standardikamaa (en muista kokoa) ja uusia pultteja saa pulttikaupasta, mutta reiän tekeminen vaatii vähän askartelua.
Itse etuakselissa on läpireikä, mutta siellä kumitulppa vakiona sisässä.

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.02.17 - klo:06:03
Mites tää? http://www.ebay.co.uk/itm/DECATALYST-DECAT-Cat-Eliminator-Pipe-Exhaust-Yamaha-R6-06-16-Stainless-Steel-/191786762119?hash=item2ca761bf87:g:9-0AAOSw4DJYkxyT

Tällaisen ostin ja poistin katin. Ei mennyt asennus ihan plug&play. Sovite alkukäyrään on ahdas ja joutuu seppimään. Taitaa olla ihan tuttua näissä race-osissa.

Välitysten kanssa tuli tehtyä moka, kun tilasin vakiomittaiset (114 lenkkiä) ketjut. Gearingcommanderin laskurin perusteella -1+2 välitykset (15/47) lyhentää vakioon verrattuna nimellisesti rattaiden etäisyyttä -5 mm. Jääköhän liian lyhyeksi? Olisi pitänyt ostaa 116:set ketjut, niin olisi ollut helppoa välittää 15 eturattaalla pelkkää takaratasta vaihtamalla.

Nyt taitaa jäädä vaihtoehdoiksi 15/46, 15/45, 14/45, 14/46 tai 14/47, joista viimeisin on jo varmaan liiankin lyhyt. Oletteko ylipäätään käyttäneet 14/45 välitystä? Tuleeko ongelmia ketjulaahaimen kanssa? Kannattaako suosiolla hankkia pidemmät ketjut tai jatkaa nykyisiä?
Suzuki PV

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 26.02.17 - klo:19:54http://www.ebay.co.uk/itm/DECATALYST-DECAT-Cat-Eliminator-Pipe-Exhaust-Yamaha-R6-06-16-Stainless-Steel-/191786762119?hash=item2ca761bf87:g:9-0AAOSw4DJYkxyT
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 26.02.17 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.02.17 - klo:06:03
Mites tää? http://www.ebay.co.uk/itm/DECATALYST-DECAT-Cat-Eliminator-Pipe-Exhaust-Yamaha-R6-06-16-Stainless-Steel-/191786762119?hash=item2ca761bf87:g:9-0AAOSw4DJYkxyT
Välitysten kanssa tuli tehtyä moka, kun tilasin vakiomittaiset (114 lenkkiä) ketjut. Gearingcommanderin laskurin perusteella -1+2 välitykset (15/47) lyhentää vakioon verrattuna nimellisesti rattaiden etäisyyttä -5 mm. Jääköhän liian lyhyeksi? Olisi pitänyt ostaa 116:set ketjut, niin olisi ollut helppoa välittää 15 eturattaalla pelkkää takaratasta vaihtamalla.
Itellä mahtui vakiomittaisella ketjulla 15/47 pyörimään ja lämppärikin (ohut irc) täpärästi väliin.
Rako haarukkaan oli jotain sentin luokkaa, joka kuumotteli sen verran että ostin suosiolla uudet ketjut ennenku tapahtui ikäviä.
Saiskohan jostain hommattua pari linkkiä samaa ketjua irototavarana ja toisen lukon? Eihän se kaksi lukkoa samassa ketjussa oo ikinä optimitilanne, niin tuskin kusiaisessa hyvälaatuisella lukolla ja kunnolla niitattuna tuottaa ongelmaa.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 26.02.17 - klo:23:09
Itellä mahtui vakiomittaisella ketjulla 15/47 pyörimään ja lämppärikin (ohut irc) täpärästi väliin.
Rako haarukkaan oli jotain sentin luokkaa, joka kuumotteli sen verran että ostin suosiolla uudet ketjut ennenku tapahtui ikäviä.
Saiskohan jostain hommattua pari linkkiä samaa ketjua irototavarana ja toisen lukon? Eihän se kaksi lukkoa samassa ketjussa oo ikinä optimitilanne, niin tuskin kusiaisessa hyvälaatuisella lukolla ja kunnolla niitattuna tuottaa ongelmaa.

Minkä kokosella takarenkaalla?
Itellä hyllyssä 114-lenkkiset jotka meinasin laittaa vanhojen 116 tilalle, eikä kiinnostas ostaa uusia.

raukkis

Lainaan hiukan yammu-topikkia kun asia on kuitenkin siihenkin yhtälailla liittyvä. Uudet vitjat pitäs tilata mutta jäin pohdiskelmaan tilatako kuitenkin vakiota lenkkiparin pitemmät (Hondan vakio 112). Mitä hyötyä/haittaa?

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 27.02.17 - klo:11:52
Minkä kokosella takarenkaalla?
Itellä hyllyssä 114-lenkkiset jotka meinasin laittaa vanhojen 116 tilalle, eikä kiinnostas ostaa uusia.

Tosiaan tämähän on aika oleellinen tieto. Rengas oli 180/60 supercorsa. 55-profiilinen meni ihan mainiosti mut eihän niitä enää kellään ole.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 28.02.17 - klo:19:18
Lainaan hiukan yammu-topikkia kun asia on kuitenkin siihenkin yhtälailla liittyvä. Uudet vitjat pitäs tilata mutta jäin pohdiskelmaan tilatako kuitenkin vakiota lenkkiparin pitemmät (Hondan vakio 112). Mitä hyötyä/haittaa?
Ite otan aina suoraan 120-lenkkisen ja pätkäsen sen sopivaksi niin, että pisimmällä välityksellä mopo on mahdollisimman pitkä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

Itse käytin 116 lenkkisiä ketjuja sekä Dunlopin korkea profiilisella takasella, Pirellin 180/55 sekä 180/60 kumeilla.

Millään käyttämilläni välityksillä ei tuolla ketjunpituudella ollut ongelmia.

Käytin siis 14/49, 14/50,  15/47, 15/48, 16/46 ja 16/45 välityksiä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...