Uusimmat

21 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Popeda

Huomasin kans, kun avasin pultit, ettei siellä mitään tappia ollutkaan. Hyvin sai käännettyä ja kylmätyyppien perusteella hyvä muutos. Pitänee laittaa stoppareita ohjausta rajottamaan seuraavaksi.
Eli uskaltaa jättää tuon puristusliitoksen varaan. Kiitos tiedosta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 07.05.17 - klo:20:42
Huomasin kans, kun avasin pultit, ettei siellä mitään tappia ollutkaan. Hyvin sai käännettyä ja kylmätyyppien perusteella hyvä muutos. Pitänee laittaa stoppareita ohjausta rajottamaan seuraavaksi.
Eli uskaltaa jättää tuon puristusliitoksen varaan. Kiitos tiedosta.
Ja kliparien kiristysruuvi(t) sit oikeesti momenttiavaimella kiinni. Sopiva momentti liene luokkaa 15Nm. Just tossa pari viikkoo takaperin näin keulaputket, jotka oli puristettu kasaan kun oli kliparit vedetty ns. kunnolla kiinni. Hienosti oli ulkoputki krympannu kliparin kohdalta ja vielä paremmin näki, että kliparit oli ollu kolmessa eri asennossa kun oli kolme erillistä krymppiä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Popeda

Hyvä huomio. Helposti runttaa "varuiks" liian tiukkaan. Katoin tuolta manuaalista, että 32Nm olis ohje.

Peksu

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 07.05.17 - klo:20:42Pitänee laittaa stoppareita ohjausta rajottamaan seuraavaksi.
Kannattaa joo, itse kokeilin avata clipareita viime kauden lopulla ja tulipa sitten vedettyä varikolla nurin, kun jarrukahva ottikin etuhäkkiin. :D

Nyt on rengaspainot ajamassa rajoittimien virkaa, mutta aika laajaksi jäi liikerata vieläkin, joten millaisias patentteja muilla on käytössä? :o

Mikko K.

Rengaspainot täällä käytössä. Joskus ohjaus oli tosi "kapealla", mutta silloin olin aina naamallaan offroadia ajellessa. Tällä hetkellä säännöt täyttävä kompromissi.

wbaum

#245
Paras ollu semmoinen naksun joustava kumi, josta voi vuolla sopivan lohkon mattoveittellä. Aika hyvin pysynyt paikallaan ja ei tapa vaikka putki siihen osuukin kaadossa. 

http://www.motonet.fi/fi/tuote/424163/Kumilaatta-100X300X50mm

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.05.17 - klo:13:15
Paras ollu semmoinen naksun joustava kumi, josta voi vuolla sopivan lohkon mattoveittellä. Aika hyvin pysynyt paikallaan ja ei tapa vaikka putki siihen osuukin kaadossa.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/424163/Kumilaatta-100X300X50mm
Eikös tommosesta kannattais askarrella ihan putken muotoon menevä palikka (ja suora pinta runkoa vasten) ja vetää se nippareilla putkeen kiinni?
Jolloin iskun energia menee laajemmalle alalle sekä rungossa että putkessa.
Muistelisin jollain nähneeni em systeemin.
Yhtenä etuna tuossa oli että katuajeluun voi kääntää tuon pois rajoittamasta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.05.17 - klo:14:16
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.05.17 - klo:13:15
Paras ollu semmoinen naksun joustava kumi, josta voi vuolla sopivan lohkon mattoveittellä. Aika hyvin pysynyt paikallaan ja ei tapa vaikka putki siihen osuukin kaadossa.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/424163/Kumilaatta-100X300X50mm
Eikös tommosesta kannattais askarrella ihan putken muotoon menevä palikka (ja suora pinta runkoa vasten) ja vetää se nippareilla putkeen kiinni?
Jolloin iskun energia menee laajemmalle alalle sekä rungossa että putkessa.
Muistelisin jollain nähneeni em systeemin.
Yhtenä etuna tuossa oli että katuajeluun voi kääntää tuon pois rajoittamasta.
Juu, niinhän se olis, helppo tehdä tuollainenki

Itsellä menee vaan just jarruputkee ja johtosarjaa just tuossa kohti runkoa niin liimasin sit runkoon kii. Muutenki ku alkaa olla lineaaripotikkaa, johtosarjaa ja jarruputkia köytetty nippareilla keulaputkiin niin tympeä niitä irroitella kun keulaa huoltelee.

TommoKe

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

tuhti

Ite ostin tollaset http://tuotteet.etra.fi/fi/g2661594/kumitulpat-kartio-harmaa-nr Ja liimasin runkoon kun näytti edellinen tehneen saman tyylisen ratkaisun.

Pahus

Mikähän nyt hätänä, kun ei vaihteet pelaa? Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pikkasen pyörittää rengasta, käynnissä ollessa ei millään. Ei kytkimellä eikä shifterillä yrittäessä. Etsiäkö vikaa kytkimestä vai mistä?

Kolmone

Nyt on pyörää testattu ja muuten hienosti toimivan pyörän heikkoutena on huonosti toimiva luistokytkin. Kannattaako tuollaiseen ajoharjoittelulaitteeseen tehdä kytkinmodi pätkäsemällä sakarat yhdestä sakaralevystä vai hankkia KIT-osat (uusi pultti ja jotkut prikat?)?
Suzuki PV

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Pahus - 17.05.17 - klo:19:11
Mikähän nyt hätänä, kun ei vaihteet pelaa? Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pikkasen pyörittää rengasta, käynnissä ollessa ei millään. Ei kytkimellä eikä shifterillä yrittäessä. Etsiäkö vikaa kytkimestä vai mistä?
Tarttis vähän enemmän infoa, ennen kuin tuohon uskaltaa mitenkään tiukemmin kommentoida.

Vika kun voi olla monessakin paikkaa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 17.05.17 - klo:20:11
Nyt on pyörää testattu ja muuten hienosti toimivan pyörän heikkoutena on huonosti toimiva luistokytkin. Kannattaako tuollaiseen ajoharjoittelulaitteeseen tehdä kytkinmodi pätkäsemällä sakarat yhdestä sakaralevystä vai hankkia KIT-osat (uusi pultti ja jotkut prikat?)?
Miten se toimii huonosti?

Tuo sakaroiden katkaisu on mielestäni ehkäpä se huonoin vaihtoehto. Mitäs sit kun sieltä katkeaa seuraava sakara? Sit se ei muuta teekään ku luista. Ja yksi sakaran palanen kytkimen sisällä kolisemassa.

Noi sakarajouset kun tukee toinen toisiaan, niin jos yhdestä sieltä katkaiset sakarat, niin muihin kohdistuu kovempi voima. Tiedän, että on jopa poistettu yksi jousi kokonaan, mutta senkin kanssa tilanne on sama kuin se että niitä sakaroita katkoisi. Toki, kyllä tuonkin voi tehdä, ei siinä mitään. Saa vaan olla tarkempi sen kytkimen kanssa sitten jatkossa.

Siksipä se KIT -mutteri ja kolme prikkaa on paras vaihtoehto. Löysin mitä sillä voit tehdä, on se että laitat sen pelkän KIT -mutterin paikoilleen niillä kolmella jousella. Tuo muistaakseni vastaa aika liki sitä, kuin kytkimessä olisi vain kaksi sakarajousta.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Pahus

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.05.17 - klo:07:00
Lainaus käyttäjältä: Pahus - 17.05.17 - klo:19:11
Mikähän nyt hätänä, kun ei vaihteet pelaa? Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pikkasen pyörittää rengasta, käynnissä ollessa ei millään. Ei kytkimellä eikä shifterillä yrittäessä. Etsiäkö vikaa kytkimestä vai mistä?
Tarttis vähän enemmän infoa, ennen kuin tuohon uskaltaa mitenkään tiukemmin kommentoida.

Vika kun voi olla monessakin paikkaa.

Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pyörittää rengasta. Käynnissä ollessa ykkönen menee päälle, mutta isommalle ei saa vaihdettua millään. Poljin tuntuu vaan jumittuvan ja kone sammuu jos väkisin yrittää runnoa isompaa sisään. Myöskin vapaan merkkivalo näyttäisi hävinneen. Ei eroa, käyttääkö kytkintä vai ei.