Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.04.16 - klo:10:16
Näyttäisi kilvetön R6R -08 tulevan seuraavaksi mopoksi. On vaan helpompaa ja halvempaa ostaa halpa katumopo kilvettömän rinnalle jos molempia haluaa harrastaa.
Ensimmäisenä pääsee ihmettelmään alustaa ja välityksiä.
Millaisella geometrialla ja jousilla olette näillä ajaneet? Keulan korkeus ja takaiskarin pituus sekä jousivakiot kiinnostaisi erityisesti.
Välityksistä löytyi tämmöstä tietoa jolla lähteä liikkeelle.
Nämä omat ovat setuppeja, joita itse käytin 180/75 (ilman vaatteita) -kokoisena.
Keulaa näkyvissä yläkolmion päällä (Öhlins cartridgen korkki mukaanluettuna), 11-12 mm.
Takaiskarin pituus 292 - 294mm ja ilman iskarin päälle tulevaa 3mm prikkaa. Eli käytin pelkkää takaiskaria.
Nuo geometriat riippui aika pitkälle siitä mitä rengasta käytti ja mikä nyt sattui tuntumaan itselle hyvältä, mutta melko pienissä raameissa liikuin. Räyskälässä sitten ihan eri geometria, mutta se onkin tarina erikseen.
Edessä jousivakio 9.25Nm, eli toisessa 9.0 ja toisessa 9.5Nm jousi. Öhlinsin vanhempi cartridge siis kyseessä, jossa molemmissa putkissa comp. sekä rebound säädöt.
Lastattuna painumana pyrin keulassa 38mm. Öhlins muistaakseni antoi 35 - 40mm rajaksi.
Takana jousivakio 90 - 105, riippuen radasta. Motopark 105, Räyskälä 90, Alastaro 95 ja Kemora 100. 105:nen oli omalle painolle ainoa jousi, millä pääsi sekä lastatussa, että staattisessa painumassa tontille. Lastattuna painumana esim. 105 jousella käytin 23mm, mutta kun 20 - 25mm väliin osui, niin oli yleensä hyvä.
Nämä nyt muistin varassa ihan täysin, ei pitäis paljoa heittää, sillä aika moneen kertaan noiden kanssa pelannut ja tuntunut syöpyvän mieleen turhankin hyvin...
Viimeisimpänä rengastuksena oli Pirellin 180/60 takanen ja siihen samaa sarjaa oleva etunen. Ajoin silloin 11mm keulalla, 292mm takapäällä ja 92.5 sekä 105Nm jousivakioilla Motoparkissa. Aika-ajon tuloksen perusteella voisin väittää setupin toimivan, ainakin mulle.