Lukematta tuota orgin ketjua (varmaan sinnekin itse kirjoittanut), mutta ajatuksia alla:
Etsi 08 --> uudempi. Koneessa suurempia muutoksia ja erityisesti oheislaitteissa ja myös rungossa sekä swingissä.
Ihan yleisellä tasolla, kaikki huollot kun on tehty ajoissa, mielellään jopa ylimääräisiä öljynvaihtoja, niin sitä parempi. Ratakäyttöön muutoksia tehtäessä "vain taivas on rajana". Ja siihen mitä "pitää tehdä", se sitten riippuu täysin siitä mitä kuski hakee.
Se mikä on tasan varma, niin yksikään kone ei kestä rata-ajoa hamaan tappiin asti. On meinaan pikkusen eri asia ajaa vaikka Hki-Rovaniemi väliä tasavedolla kuin kiljuttaen konetta 10 krpm ja rajarin välillä.
Jos pyörästä löytyy jo jalkatappisarjaa, vaihdettu iskaria jne. niin niille kannattaa laittaa painoarvoa, sillä sellaiset kuitenkin jossain vaiheessa tulee vaihtoon. Itselle vakio cliparit oli liian isolla kulmalla ja jouduin vaihtamaan after market cliparit. Jalkatappien "karkeus" on vakiona aika huono ratakäyttöön, joten tapit suosittelen vaihtamaan.
Jos meinaat pelkästään rata-ajoon laitetta, niin suosittelen katselemaan valmiita kilpureita. Muistaakseni Lauslehdon IDM #1 pyörä oli jo jollain 8 alkavalla myynnissä... jos en ihan väärin muista. Siinä on sitten ihan kaikki laitettu ja on varmasti maukas laite ajaa, vaikka SM:n kärkikahinoihin.
Vakiona alusta on ihan ok. Jouset omalle painolle vaihtamalla pääsee jo ihan harrastelemaan hyvää vauhtia. Mutta ei ne vaimennukset kuuhun sua vie, eli ei ne ihan kauheasti häikäise. Samoin keulan hydraulistoppari on aika penaalista ja sen toiminta kannattaa joko kokonaan ohittaa tai sitten vaan ottaa huomioon omassa ajossa.
R6R:n hyviä puolia on se, että niitä on paljon markkinoilla ja niihin löytyy osia varikolta ja talleista hyvin. Samoin Yamahan KIT -osaluettelo on varsin kattava ja hinnat hyvinkin järjelliset. Osaan merkeistä joudut kaiken tilaamaan ja osia ei meinaan löytyä siltikään. Kun ei KIT -osia tartte tilata, niin osia löytyy nopeasti "marmoriltakin". Tässä taannoin tilasin yhteen täyteen koneremppaan osat ja sain ne seuraavalle päivälle Yamaha Centeriin. Kuinkakohan monella merkillä varaosapalvelu toimii samalla tavalla....