Kopsasimpa noi pari waillen asiallista viestiä omaksi triidikseen:
Lainaus käyttäjältä: Waille - 26.08.14 - klo:23:31Asiaan. Surffasin internetin ihmeellisillä laineilla ecun fläshäämismahdollisuuksia tutkien ja löysin .ORGin puolelta
tämän jaska_73:n viestin. DCFinland ei siis fläshää ecuja itse, vaan on lähettänyt ne sitä varten Italiaan. En tiedä tarjoavatko tätä palvelua yhä ja jos kyllä, niin kenen kanssa nykyään tekevät yhteistyötä, kun aiempi yhteistyökumppani ilmeisesti on poistunut taivaallisille kilparadoille. jaskan viestin lukemisen ja kovan googlettamisen jälkeen lähetin sähköpostia
IFiTeciin ja aloin kysellä asiasta sieltä, missä siitä parhaiten tiedetään. Viesteihin vastasi nopeasti ja yksityiskohtaisesti Herra Ivan Finiti. IFiTecillä fläshätystä ecusta tulee täsmälleen identtinen yec kit ecun kanssa; Kaikki toiminnot ovat samat kuin kyseisten vuosimallien alkuperäisissä yec kit ecuissa ja säätäminen tapahtuu alkuperäisillä yec kaapeleilla ja ohjelmilla. Kit eculla saatavia ominaisuuksia voi katsella vaikkapa
täältä. R1 malleihin 07 alkaen ja R6 06 eteenpäin on saatavilla täysin kit ecua vastaavan race version lisäksi vaihtoehtoisesti street versio, jossa näytöllä säilyy nopeus- ja matkamittaritoiminto. Vanhemmissa R1 03-06 ja R6 03-05 malleissa saatavilla on ainoastaan race versio, jossa näytöllä näkyy jäähdytysnesteen lämpötila kuten aidossa yec kit ecussa.
Fläshätyn ecun asennus on erittäin helppoa ja onnistuu jopa itseni kaltaiselta henkilöltä, joka ei tiedä sähköstä mitään muuta kuin että se on sinistä ja sattuu. Fläshätty ecu toimii yhdessä aluperäisen johtosarjan kanssa (toisin kuin tietääkseni aito yec ecu, joka vaatii myös kit johtosarjan). Asentaessa täytyy esimerkiksi oman R6 2005 mallini tapauksessa ainoastaan vaihtaa ecun liittimestä kaksi pinniparia päittäin ja irrottaa yksi pinni liittimestä kokonaan. Piuhoja ei tarvitse katkoa ja kolvailla, sillä liittimessä on pinneille hyvin yksinkertainen kiinnityssysteemi joka ei vaadi erikoistyökaluja. Esimerkkinä asennuksesta uppasin IFiTeciltä omaa mopoani varten
saamani ohjeen MPRadan huolto-ohje osioon. Fläshäyksen hinta IFiTecillä on 300 euroa + alv 22 % eli yhteensä 366 euroa. Postikulut TNT 24h kuriiripalvelulla kotiovelta haettuna ja ovelle takaisin toimitettuna ainakin Helsinkiin on 38 euroa + alv 22 % = 46,36 euroa suuntaansa, mutta toki kiireetön saa lähettää ecun vaikkapa kotimaisella postilla, jolloin säästää pari kymppiä. Yhteensä siis fläshäyksen hinta toimituskuluineen pikakuriirilla on 458,72 euroa. IFiTec tekee fläshäyksen muutamassa päivässä ja tähän lisäksi postitteluun kuluva aika.
Itselläni on siis omassa mopossani IFiTecillä fläshätty yec kit ecu, ja oman kokemukseni perusteella voin suositella IFiTeciä myös muille. Kuten aiemmin sanoin, vastaa Ivan sähköpostikyselyihin nopeasti ja huolellisesti, ja asiakaspalvelu on muiltakin osin erinomaista. Jos siis kiinnostus heräsi ja jotain kysyttävää ilmenee, niin kannattaa kysyä asiaa suoraan IFiTeciltä. Itsekin toki vastailen jos sattuisi olemaan niin että tiedän vielä asiasta jotakin mitä en muistanut tässä yhteydessä mainita.
Lainaus käyttäjältä: Waille - 27.08.14 - klo:16:45Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.14 - klo:09:54
Oliks sul vakioeku ilman lisäboxeja?
Huomasitko ajettavuudessa eroa?
Aikasemmin mulla oli joo mopossa vakioecu ilman powercommandereita tai muita. Reilu kuukauden tauko vakio- ja kit ecuilla ajamisen välissä ei vaan luo kovin hyviä lähtökohtia ajettavuuden vertailulle, ja lisäksi sattuneesta syystä en vielä tähänkään päivään mennessä ole ihan liikaa päässyt tolla uudella eculla ajamaan, joten toistaiseksi eksaktein lausunto jonka pystyn tosta ajettavuudesta antamaan, on luokkaa "ihan hyvältä se tuntui". Mielenkiintoista olis päästä testaamaan ajettavuutta Kemoran karusellissa, kun muistelisin vakioeculla havainneeni siinä nykimistä tasakaasualueen ympäristössä, mutta taitaa sekin testaaminen jäädä ensi vuoteen.