Botnian rengastus

Aloittaja rranta, 02.05.16 - klo:08:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rranta

en tiiä kuuluuko tämä tänne vaan ylläpito siirtäköön parempaan paikkaan (roskiin) jos tarve. Sen verran viikonlopusta. Botnia on aina vähän renkaiden suhteen arvoitus. Tällä reissulla Dunlop H998 kesti ja toimi hienosti takana. Paineet 1.46 ajosta kuumana. Oli alla itellä Suzukissa ja ainakin yhdessä Apriliassa ja yhdessä BMWssä. Kaikissa sama homma. Pirelli sc1 repi jostain syystä ainakin yhdessä BMW Yamahassa kawassa ja Hondassa. Sc2 en tiedä sillä ajo @rni1 löytyskö siltä kommenttia sen suhteen. Nämä vaan niille tiedoksi jotka sinne myöhemmin suuntaa. Toki tähtien asento voi olla toinen jolloin koko paletti menee uusiksi. Onko kellään siellä revenny H998? Mulla tuntus kestävän. Toki minä en enää nykysin jarruttele enkä kaasuttele, kurvailen vain...

murmela

Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.05.16 - klo:08:35
en tiiä kuuluuko tämä tänne vaan ylläpito siirtäköön parempaan paikkaan (roskiin) jos tarve. Sen verran viikonlopusta. Botnia on aina vähän renkaiden suhteen arvoitus. Tällä reissulla Dunlop H998 kesti ja toimi hienosti takana. Paineet 1.46 ajosta kuumana. Oli alla itellä Suzukissa ja ainakin yhdessä Apriliassa ja yhdessä BMWssä. Kaikissa sama homma. Pirelli sc1 repi jostain syystä ainakin yhdessä BMW Yamahassa kawassa ja Hondassa. Sc2 en tiedä sillä ajo @rni1 löytyskö siltä kommenttia sen suhteen. Nämä vaan niille tiedoksi jotka sinne myöhemmin suuntaa. Toki tähtien asento voi olla toinen jolloin koko paletti menee uusiksi. Onko kellään siellä revenny H998? Mulla tuntus kestävän. Toki minä en enää nykysin jarruttele enkä kaasuttele, kurvailen vain...
Riippuupi paljolti varmaan siitä onko mopossa vakioalusta vai ei, ja mitkä on alustan säädöt. Botnia kun on semmonen että jos alustassa on jotain pielessä, niin se tod näk tulee esiin botnialla sen takia, että pito/renkaan rasitus on suurempi kuin muilla suomen radoilla. Kun sitten taas muilla radoilla ne samat ongelmat jää piiloon koska pito/renkaan rasitus on pienempi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

rranta

02.05.16 - klo:09:27 #2 Viimeisin muokkaus: 02.05.16 - klo:09:29 käyttäjältä rranta
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.05.16 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.05.16 - klo:08:35
en tiiä kuuluuko tämä tänne vaan ylläpito siirtäköön parempaan paikkaan (roskiin) jos tarve. Sen verran viikonlopusta. Botnia on aina vähän renkaiden suhteen arvoitus. Tällä reissulla Dunlop H998 kesti ja toimi hienosti takana. Paineet 1.46 ajosta kuumana. Oli alla itellä Suzukissa ja ainakin yhdessä Apriliassa ja yhdessä BMWssä. Kaikissa sama homma. Pirelli sc1 repi jostain syystä ainakin yhdessä BMW Yamahassa kawassa ja Hondassa. Sc2 en tiedä sillä ajo @rni1 löytyskö siltä kommenttia sen suhteen. Nämä vaan niille tiedoksi jotka sinne myöhemmin suuntaa. Toki tähtien asento voi olla toinen jolloin koko paletti menee uusiksi. Onko kellään siellä revenny H998? Mulla tuntus kestävän. Toki minä en enää nykysin jarruttele enkä kaasuttele, kurvailen vain...
Riippuupi paljolti varmaan siitä onko mopossa vakioalusta vai ei, ja mitkä on alustan säädöt. Botnia kun on semmonen että jos alustassa on jotain pielessä, niin se tod näk tulee esiin botnialla sen takia, että pito/renkaan rasitus on suurempi kuin muilla suomen radoilla. Kun sitten taas muilla radoilla ne samat ongelmat jää piiloon koska pito/renkaan rasitus on pienempi.
Kaikki yllämainitut oli jotain muuta kuin vakioalustaisia. Osastolta Öhlins Wp Andreani
Muokkasu: säädöistä en osaa ottaa kantaa sen kummemmin. @Mikko K. tais kokeilla takapampun paluusäätöä muuttaa. Ei korjautunu

Mikko K.

Ei korjaantunu tosiaan. Telttanaapuri ajeli SC1 ja SC2 ja näytti molemmat repeilevän iloisesti. Vuosi sitten keväällä oli ihan samat ongelmat ja kisaviikonloppuna ne oli sitten poissa? Vanhalla radalla sain renkaan repeämään jopa KESKELTÄ. Näin tuolla pohjanmaalla tällä kertaa.
Säädöt nyt ei pitäs ihan hukassa olla, kun Motoparkissa esim. toimi ihan ok

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.05.16 - klo:12:18
Ei korjaantunu tosiaan. Telttanaapuri ajeli SC1 ja SC2 ja näytti molemmat repeilevän iloisesti. Vuosi sitten keväällä oli ihan samat ongelmat ja kisaviikonloppuna ne oli sitten poissa? Vanhalla radalla sain renkaan repeämään jopa KESKELTÄ. Näin tuolla pohjanmaalla tällä kertaa.
Säädöt nyt ei pitäs ihan hukassa olla, kun Motoparkissa esim. toimi ihan ok
Oisko kuvia rinkuloista?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.16 - klo:12:58
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.05.16 - klo:12:18
Ei korjaantunu tosiaan. Telttanaapuri ajeli SC1 ja SC2 ja näytti molemmat repeilevän iloisesti. Vuosi sitten keväällä oli ihan samat ongelmat ja kisaviikonloppuna ne oli sitten poissa? Vanhalla radalla sain renkaan repeämään jopa KESKELTÄ. Näin tuolla pohjanmaalla tällä kertaa.
Säädöt nyt ei pitäs ihan hukassa olla, kun Motoparkissa esim. toimi ihan ok
Oisko kuvia rinkuloista?
https://m.facebook.com/778144195566031/photos/p.1019701598076955/1019701598076955/?type=3&source=47&ref=m_notif&notif_t=feed_comment

rranta

Tuossa pitäs olla liitteenä kuva mun Dunlop H998

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.05.16 - klo:15:18
Tuossa pitäs olla liitteenä kuva mun Dunlop H998
Väännät veistä Pirellimiesten haavassa? :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rni1

Jepjep, Pirelliä oli alla. Perjantaina aloitin ajot edelliskesältä jääneellä SC1:llä mikä alkoi heti repeämään, paluuvaimennusta vähentämällä tilanne renkaan osalta rauhoittui hieman mutta ajettavuus kärsi ja palautin säädöt takaisin. Lauantaina SC2 kesti paremmin, tosin sekin alkoi kolmannella setilla luistamaan ja renkaassa näkyi alkavaa repeämistä. Olisko tuo mennyt kuitenkin kauden aloituksen piikkiin kun ensin kurvit talutetaan ja sitten harjoitellaan avausta oikein urakalla.....   :o  

rranta

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.16 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: rranta - 02.05.16 - klo:15:18
Tuossa pitäs olla liitteenä kuva mun Dunlop H998
Väännät veistä Pirellimiesten haavassa? :D
Palijon oli renkaita mukana. Pirelliä Metzeleriä Dunloppia. Tuo Dunloppi toimi niistä parhaiten. Tällä kertaa.... :-D

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.05.16 - klo:12:18
Säädöt nyt ei pitäs ihan hukassa olla, kun Motoparkissa esim. toimi ihan ok
Botnia kun on semmonen että jos alustassa on jotain pielessä, niin se tod näk tulee esiin botnialla sen takia, että pito/renkaan rasitus on suurempi kuin muilla suomen radoilla. Kun sitten taas muilla radoilla ne samat ongelmat jää piiloon koska pito/renkaan rasitus on pienempi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Miltähän mahtoi mm-kuskin renkaat näyttää botnian jäljiltä...?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.05.16 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.05.16 - klo:12:18
Säädöt nyt ei pitäs ihan hukassa olla, kun Motoparkissa esim. toimi ihan ok
Botnia kun on semmonen että jos alustassa on jotain pielessä, niin se tod näk tulee esiin botnialla sen takia, että pito/renkaan rasitus on suurempi kuin muilla suomen radoilla. Kun sitten taas muilla radoilla ne samat ongelmat jää piiloon koska pito/renkaan rasitus on pienempi.
Jos Botnialla työntää väärän seoksen alle niin ihan turha ruuvata mitään nupikoita alustasta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Bobo

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 02.05.16 - klo:17:17
Miltähän mahtoi mm-kuskin renkaat näyttää botnian jäljiltä...?

Ihan samalta näytti kuin minun, Mikko K:n ja monen muun Pirellit, seoksesta riippumatta. Repeää oikealta reunalta (lähes kaikkien avausten suunta). Syynä vielä hieman kylmän radan heikompi pito, jolloin rengas elää enemmän avauksissa ja pinta repeää. Tuohon ongelmaan ei kuulemma auta, vaikka miten naksuja naksuttelee. Ongelma korjaantuu, kun lämpöä tulee lisää. Näin minulle Kallio Racingin suunnalta kerrottiin.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 02.05.16 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 02.05.16 - klo:17:17
Miltähän mahtoi mm-kuskin renkaat näyttää botnian jäljiltä...?

Ihan samalta näytti kuin minun, Mikko K:n ja monen muun Pirellit, seoksesta riippumatta. Repeää oikealta reunalta (lähes kaikkien avausten suunta). Syynä vielä hieman kylmän radan heikompi pito, jolloin rengas elää enemmän avauksissa ja pinta repeää. Tuohon ongelmaan ei kuulemma auta, vaikka miten naksuja naksuttelee. Ongelma korjaantuu, kun lämpöä tulee lisää. Näin minulle Kallio Racingin suunnalta kerrottiin.

Mulla on pahimmillaan tuolla revenny viileellä kelillä (alle +15 ja pilvistä) SC2 semmoselta peukalon levyseltä alueelta. Muuten ei juuri ongelmia tähän mennessä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal