Uusimmat

21 Vieraat, 0 Käyttäjiä

MotoGP 2012

Aloittaja T1mppa, 20.03.12 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Skylark

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.04.12 - klo:20:17
Lainaus käyttäjältä: VilleR - 09.04.12 - klo:19:46
Loppuun vielä lainaus Spiesin twitterissä viitaten lopputulokseen
"That's what happens when u ride a bike that's been crashed twice"  :-X
Tarkottaen mitä lopputulosta?
Tossa näkee 23sek kohdalla aika hyvin Spiesin ongelmia.
Qatar - Yamaha in Action


rranta

#62
Lainaus käyttäjältä: Teemu Tanila - 12.04.12 - klo:20:41
http://motomatters.com/interview/2012/04/12/casey_stoner_explains_how_to_slide_a_mot.html
Jotenki tekstistä paistaa tuo ero tavallisiin kuolevaisiin ja luistattaa pyörää ja olla nopeampi - aika pysäyttävä ajatus. Huh huh on ne karuja äijiä. Ollaan Stonerista tai Lorenzosta tai muista persoonana mitä mieltä tahansa on noitten kaverien taitotaso aika uskomaton.
Mikähän noita siltakiven renkaita vaivaa. Aika uskomatonta chatterinkiä oli joissain pyörissä ja joittenki lausuntojen mukaan se ilmaantui yhtäkkiä johonki settiin. Kukaan oikein kommentoinu vaan eikö se sitten renkaista johdu? Yllättäin uus eturengas onkin tulossa.

carbon

The key to sliding a bike was confidence, Stoner told us. "It's basically about confidence going into the corner, knowing exactly what you're doing, what the bike's doing and then having the will to either go into the corner harder or get on the gas harder to try and break the rear."

      Tuo sana " confidence " on varmasti se joka taviksilta puuttuu !? Se varmasti tarkoittaa monia vuosia ja tuhansia ratakierroksia että sen pyörän käyttäytymisen oppii.
Taitaa siihen kuulua muutama sata kaatumistakin.
Varmasti tälläkin foorumilla suurin osa menis lujempaa " with more confidence " jos joku muu maksais nuo mopot !
Ja sitten kun siitä ajamisesta vielä maksettaisiin. Meikäläinen maksaa 60e kun menee ajamaan + muut
Voin mää koittaa..

Turder

Lainaus käyttäjältä: carbon - 13.04.12 - klo:06:33
Tuo sana " confidence " on varmasti se joka taviksilta puuttuu !? Se varmasti tarkoittaa monia vuosia ja tuhansia ratakierroksia että sen pyörän käyttäytymisen oppii.
Taitaa siihen kuulua muutama sata kaatumistakin.
Varmasti tälläkin foorumilla suurin osa menis lujempaa " with more confidence " jos joku muu maksais nuo mopot!

Sanoisin, että ollaan asian ytimessä. Colin Edwards sanoi joskus nuoruusvuosistaan WSB:ssä kun hävisi Fogartylle joka vuosi jotenkin näin. "Ekana vuonna treenasin fyysisesti hulluna -> hävisin reilusti. Toisena vuonna otin rennommin, vietin aikaa perheen kanssa ja olin henkisesti parempi -> hävisin enää niukasti"  :) Loppukommentti oli vielä "it's in your head".

Toki tuohon henkiseen puoleen vaikuttaa se, että voi unohtaa kalustotappiot ja muut arkielämän jutut, jotka vaivaa harrastajia kun omasta pussista menee kaikki.

Muutenkin tuossa Stonerin haastiksessa paistaa läpi se luonnonlahjakkuus kun ei osaa selittää sitä, tai sen selittäminen on vaikeaa sellaiselle, jolla sitä taitoa tai kykyä ei ole.

Tuli mieleen tuosta ajomäärästä, että nyt alkukesästä tulee Monacossa myyntiin mm. Stonerin ja Rossin Ducateja ja niillä oli ajettu joitain tuhansia kilsoja, olikohan Stonerin alkukauden 2010 pyörässä pitkälti yli 4 tonnia. Eli yhden kauden puolikkaan aikana (testikieltojen aikaan vielä) tuollakin pyörällä on Casey porannut karkeasti tuhat kierrosta jos keskimääräinen kierros on reilut 4km. Sieltähän se tuntuma toistojen kautta löytyy, kai? confused_thinking

Turder


Turder

Olipa hieno aika-ajo Jerezissä. Lopulta kuivalla kelillä pääsivät ajamaan. Lorenzo ja Pedrosa paukutteli P1:stä koko ajan vuorotellen kun rata nopeutui jatkuvasti. Lopulta Lorenzo nopein ja Dani kakkonen. Hayden yllätti ja oli kolmas, Rossi sen sijaan 13. Problem doctor? knuppel_2

RdP paras CRT ja kymmenes, takana muutama Ducati :-X

Turder

Ihan hyvät karkelot oli. Pysyi MotoGP:ssäkin tiukkana loppuun asti. Luulin että Lorenzo pelaa ja kyttäsi viimeisille kiekoille ohitusta, mutta Stoner nosti vauhtia ja nykäs pienen eron viimeisillä kahdella kiekalla. Crutchlow on kova, nytkin haastoi Pedrosan ihan tosissaan. Kovin tasonnosto tälle kaudelle tässä luokassa. Hayden rimpuili alussa kärkiporukassa, sitten renkaat loppui ja hyytyi sinne normaaleille sijoille, oli kuitenkin Rossia nopeampi. RdP roikkui pitkään Ducatien ja Spiesin imussa, mutta tekninen vika lopulta aiheutti keskeytyksen. Spies on ihan yössä, mitähän tällä kertaa oli pielessä confused_thinking

Moto2 tunnetusti kunnon vääntöä, sade sitten pilasi sen. Kallio oli ihan hyvässä vauhdissa, mutta lipsahti kerran hiekalle ja pari sijaa meni siihen. Ajoi kuitenkin kärkiryhmän kiinni ennen sitä, eli vauhti oli ok.

Moto3:ssa Fenatin näytös, veti jonkun puolen minuutin eron muihin. Hankalat olosuhteet ja paljon kaatoja. Niklas Ajo kaatui ja ilmeisesti tönäisi ratavirkailijan nurin tms. ja sai ajokiellon (heh) ensi viikonlopun Estorillin kisaan. Ei ole kyllä mitään mainittu Nikin sivuilla tai facebookissa vielä, mutta twitteristä moni varikkotoimittaja on tuosta puhunut ja heidän mukaan päätös asiasta on tehty. Tiedä sitten miten menee valitusprosessit ja muut...?

nopea57

Jep, ilman sadekeliä olisi ollut tiukat väännöt. Kallionkin kyyti olisi ollut kiva nähdä kuivalla.

Turder

Ivan Silva eilen aika-ajoissa:
Recovery Rattrapage Ivan Silva Estoril 5 5 12 Moto GP

Aika jännä juttu kun Estorillissa järjestäjät myi lippuja tolkuttoman halvalla. Oliko halvimmat liput 5€ ja 20€ sai jonkun ok-tasoisen viikonloppulipun. British Eurosportilla puhuivat, että jo eilen oli loppuunmyyty. Siitä voisi Kummola ottaa mallia.

Juha_K

#70
^Eurosportin kommentaattorit puhuivat, että Estorilissa on aina vähiten katsojia (Euroopassa) ja jos ne halusi lopettaa kisaisännöinin täysillä katsomoilla.  :-\

Jonkun olisi pitänyt kertoa Stonerille, että aika-ajot oli eilen :D

Aamun lämmittelyt:
1.    Casey Stoner    AUS   Repsol Honda (RC213V)    1m   36.795s   
2.    Dani Pedrosa    ESP   Repsol Honda (RC213V)    1m   37.593s   
3.    Andrea Dovizioso    ITA   Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)    1m   37.658s   
4.    Jorge Lorenzo    ESP   Yamaha Factory Racing (YZR-M1)    1m   37.686s   

Aika-ajo:
1.    Casey Stoner    AUS   Repsol Honda (RC213V)    1m   37.188s   
2.    Dani Pedrosa    ESP   Repsol Honda (RC213V)    1m   37.201s   
3.    Cal Crutchlow    GBR   Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)    1m   37.289s   
4.    Jorge Lorenzo    ESP   Yamaha Factory Racing (YZR-M1)    1m   37.466s   

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Turder

Cortese nappasi Moto3:ssa voiton. Olipahan hieno viimeinen kierros. Samalla avausvoitto Aki Ajon kipparoimalle KTM:n tehdastiimille peukku_1 peukku_1

Turder



Raaseri

Eilen ei tullut kisoja katsottua, harmittaa, Mikalla ilmeisesti hyvä kisa ja Valekin sai taluteltua Ducatin hopealle.

Täytyy sanoa etten ole hämmästynyt Stonerin päätöksestä. Aiemmin jo kirjoitin että ihmettelen miten niin kova kuski on samalla niin hauras. Kaikki joko onnistuu tai sitten mikään ei onnistu. Arvostan kyllä lahjakkuutta, mutta en silti koe kovaksi menetykseksi. Aina jos on joutunut oikeasti taistelemaan sijoituksesta, valittaa muiden ajotyylistä tms jälkeenpäin. Yleensä vielä häviää kaksintaistelun. Katsojan roolista juuri se mano a mano on lajin suola ja sokeri.

Kaikki kunnia Stonerille, mutta uskon kyllä että laji ei hänen mukanaan lässähdä. Kunpa vain saisivat jotenkin sen 25 suht samanveroista laitetta viivalle, kyllä niille kuskit löytyy...