Varmaan jauhanut tätä useallekin henkilölle varikolla, mut nyt alkaa jo aika nöyrää poikaa ongelman eessä. Elikkäs lyhyesti suzuki-kiulun oireet:
Yleensä setille lähdettäessä toimii 0-3 kierrosta lähes ok, sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa katoamaan vedot kaasu pohjassa tai lähellä. Jos vaan jatkaa ajamista, niin lopulta täyskaasu meinaa jopa stumpata koko koneen, etenkin jos kaasun ruoskii auki. Veto palaa kun kaasua lyö kiinni. Silloin kun vedot on kunnolla kateissa, ei jaksa edes kolmosella kiertää rajoittajaan. Vapaalla tai kytkin pohjassa menee kyllä.
Mullahan on lambda ja loggeri käytössä. Datasta näkyy kun AFR heilahtaa tuonne 14 päälle selkeesti niin veto alkaa hiipua, 15 kohdilla on jo selkee ongelma. Data näyttää siis selkeästi, että seokset menevät laihemmalle kokoajan setin aikana. Seuraavaan settiin mennessä ongelma on "resetoitunut" ja yleensä pääsee sen pari kierrosta ajamaan normisti.
Tämähän on oikein klassinen bensapumppuongelma. Olen kuitenkin vaihtanut pumpun, toki en vaihtanut koko muovitornia vaan pelkän pumppuosan ja suodattimen ja tiivisteet. Tänään testasin tuoton, se puskee bensaa 100ml kolmessa sekunnissa, speksi on 168ml per 10sekkaa, eli menee heittämällä.
Painettakin tarkkailin. Yleensä en juuri saanut neulaa värähtämään kierrättämällä, mutta kyllä se tässä vähän heilahtaa. Mopo oli ollut käynnissä vajaan vartin tuohon alle, eli pumppu oli saanut hetken jo pyöriä tankissa.
https://www.youtube.com/watch?v=x7AsvI-d1L4En tiedä onko tuo kuinka speksissä? Mutta paineet pysyy pitkään kun virrat oli poissa, eli paineentasaaja ja suuttimet tuskin pahemmin vuotavat.
TPS näyttää järjeviä arvoja. Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.
Koitin ilman bazzazin boksia, eli se ei sekaantunut bensapuoleen lainkaan, niin kiulun ongelmat vaan pahenivat, kun bazzazin kartta on aika reippaasti plussalla löpön puolesta ja nyt se oli jo ihan hirveen laihalla.
Suuttimet pöytätestissä töhöttävät ok. Se, että alkaako ne fuulaamaan nopeella tahdilla on sitten kysymysmerkki? Jos toisiosuuttimissa olis joku ongelma niin se toki selittäis paljon asioita. Akkujännite on loggerin mukaan 14.3-15.0V ajossa.
Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Tankkiin ei tule alipainetta, koitin käyttää korkkia irti ja jatkaa ajamista niin ei vaikutusta.
Elikkäs, mikä ihme vetää seoksia loputtomasti laihemmalle kun rataa kiertää?