Uusimmat

19 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Aftermarket luistonestot?

Aloittaja Juha_K, 16.12.16 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

#15
Lainaus käyttäjältä: okvp - 21.12.16 - klo:17:08
Helpoin ja halvin olisi kuitenkin käyttää alkuperäisiä jarrulevyn kiinnityspultteja, joita esim R1 takalevyssä on kuitenkin vain viisi kpl. Riittääkö se sitten TCS:n toimintaan, vai olisiko suurempi määrä pulsseja merkittävästi parempi? ehkä valmistaja tietäisi...
Itse olisin kiinnostunut lähinnä saamaan turvaverkon high sideä vastaan, eikä kierrosajan parantuminen haittaisi yhtään, joku jossain foorumilla mainitsi että TCS säästää rengaskuluissa, mutta toisaalta tuon TCS:n hinnalla saa neljä Pirellin SC:tä...
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.


Durbahnilta tuli tällainen vastaus kun kysyin niiden osista:
"You usually machine a small adapter (where you fix the trigger Disc), which then is fixed with the Brakesdisc-Bolt to the frontwheel .

Cheers !
Thorsten"

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

okvp

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.12.16 - klo:20:04
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.

Hieman ihmetyttää että esim. S1000rr kiekossa näyttäisi olevan jotain 40-50 pulssia ja tuossa sitten selvitään alle kymmenellä, onhan siinä Bemarissa tosin abs mukana, mutta silti... Toisaalta kukaan ei näytä haukkuneen IRC:n tai Griponen luistonestoa, mutta eipä noista kyllä googlella paljoa tietoa löydä. 
Miten muuten päädyit tuohon IRC:n, vai saitko vain hyvän diilin?

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: okvp - 21.12.16 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.12.16 - klo:20:04
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.

Hieman ihmetyttää että esim. S1000rr kiekossa näyttäisi olevan jotain 40-50 pulssia ja tuossa sitten selvitään alle kymmenellä, onhan siinä Bemarissa tosin abs mukana, mutta silti... Toisaalta kukaan ei näytä haukkuneen IRC:n tai Griponen luistonestoa, mutta eipä noista kyllä googlella paljoa tietoa löydä.
Miten muuten päädyit tuohon IRC:n, vai saitko vain hyvän diilin?
Joo, ei paljoa löydy juttua näistä, mutta tätä on pääosin kehuttu. Ostin kun halvalla sai. Käyttämätön setti melkein puoleen hintaan.  :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

okvp

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.12.16 - klo:20:56
Lainaus käyttäjältä: okvp - 21.12.16 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.12.16 - klo:20:04
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.

Hieman ihmetyttää että esim. S1000rr kiekossa näyttäisi olevan jotain 40-50 pulssia ja tuossa sitten selvitään alle kymmenellä, onhan siinä Bemarissa tosin abs mukana, mutta silti... Toisaalta kukaan ei näytä haukkuneen IRC:n tai Griponen luistonestoa, mutta eipä noista kyllä googlella paljoa tietoa löydä.
Miten muuten päädyit tuohon IRC:n, vai saitko vain hyvän diilin?
Joo, ei paljoa löydy juttua näistä, mutta tätä on pääosin kehuttu. Ostin kun halvalla sai. Käyttämätön setti melkein puoleen hintaan.  :D

Ok! Puolella hintaa ei tarvitsisi paljoa miettiä! Tylyhkön hintaisia nuo Durbahnin triggerilevyt 250€ kpl, kalliiksi tulisi luistonesto...

Juha_K

Onko ehdotuksia mistä materiaalista levyt kannattaa tehdä? Kaveri voi leikata sellaiset vesileikkurilla tai jos ei sillä onnistu niin sitten tilaan laserleikkeet.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

okvp

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.12.16 - klo:21:45
Onko ehdotuksia mistä materiaalista levyt kannattaa tehdä? Kaveri voi leikata sellaiset vesileikkurilla tai jos ei sillä onnistu niin sitten tilaan laserleikkeet.

Todennäköisesti pitää olla ferromagneettista materiaalia, joten alumiini ja rosteri saattavat olla poissuljettuja, kannattanee varmistaa IRC:ltä. Teräs on ferromagneettista mutta levyn paksuus ja onko pulssin leveyttä määritelty?
Ja sitten toleranssit, ainakin vanhemmat vesileikkurit tekevät melko rosoista jälkeä tarkkuus lienee kymppien luokkaa, uskoisin että riittää, mutta jos itse olisin tekemässä niin varmistaisin vielä senkin IRC:ltä

murmela

Mites ois joku valmis absikiekko ebaystä, ja sille sit adapterilevy?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: okvp - 21.12.16 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.12.16 - klo:20:04
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.

Hieman ihmetyttää että esim. S1000rr kiekossa näyttäisi olevan jotain 40-50 pulssia ja tuossa sitten selvitään alle kymmenellä, onhan siinä Bemarissa tosin abs mukana, mutta silti... Toisaalta kukaan ei näytä haukkuneen IRC:n tai Griponen luistonestoa, mutta eipä noista kyllä googlella paljoa tietoa löydä.
Miten muuten päädyit tuohon IRC:n, vai saitko vain hyvän diilin?

Voihan noi IRCin puheet olla lähinnä mainospuheita jotta olis helpompi myydä tota settiä.

Tärkeintähän tossa sensoroinnissa on muutoksen ja varsinkin muutoksen kiihtyvyyden indikoiminen.
Suurissa nopeuksissa tuo ei ole mikään ongelma, mutta hitaissa nopeuksissa, eli juuri silloin kun haikkari on todennäköisin, voi tulla vastaan tuo mittauspisteiden vähäisyys.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.12.16 - klo:16:35
^Manuskan mukaan Hall. http://www.irccomponents.it/ist/EN/PRO/bin/
Veikkasin vaan sen perusteella että yleensä noi "ABS"-anturit on VR-tyyppisiä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

#24
Jos tekisi jonkun tän tyylisen ja testaisi miten toimii. Jarrulevyn pulttien reikien avulla saa kohdistettua ja noista 3mm rei'istä kiinnitys jarrulevyyn 3mm pulteilla.

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

TommoKe

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

miolta

Kehitys kehittyy, ei voi antaa yhtään periksi! Eikä pyörää kehtaa edes varikolla kärrystä ottaa, jos ei ole potikoita ja antureita joka paikassa..niinpä tuollainen piti asentaa, kun sopivasti tuli tyrkylle. Eikä voi asennusta sanoa hankalaksi. Maadoitus, liittimet yhden puolan liittimiin ja TPS-anturista haara. Ja pyörintä-anturit paikalleen. Siinäpä se..
Ainoa mikä mietityttäää, on tuo taka-anturi. Se kun ottaa nyt tiedon tuon kuusiokolopultin "ulkoreunasta". Jos olisi keskellä pulttia, saisi kai kaksi sykäystä joka pultin ohituksella? Eikä voi helposti takalevyn pultteja vaihtaa, kun noissa pulteissa on kannan alla paksumpi kohta. Mutta tuntuisi hyvin saavan signaalin noinkin. Toivottavasti myös vauhdissa.

Juha_K

^Eikös toi ole Gripone purkki?

Mä sain kaverilta ekan testileikkeen. Jos ton avulla poraa reiät levyihin ja sitten miettii onko muuten hyvä mitoitus ja reikien sijoittelu.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jupa771

#28
itsellä kans tämä,testaus jäi todella vähiin laitteen kanssa ja laitteessa pitäisi olla myös keulimisen esto.itsellä taisi olla pulsseja liian vähän,ehkä,mutta en oikein 2 päivän aikana saanut säätöihin.toki epäilen että vika minussa,koska olen todella huono tälläisen elektroniikan kanssa,jos joku innokkaampi/taitavampi kuin minä haluaa koittaa ja sätää niin ottaa minuun yhteyttä,voin luopua tästä ja tiedän että ei ole myynti palsta.kiinnitti vaan keskusteijoiden into/taito toimia näiden kanssa ja tälläisia kun ei kisakäytössä saa käyttää,ainakaan a/b luokissa.itsellä ollut R1 09 pyörässä ja luulisi muihinkin sopivan,ainoahan asia mikä rajoittaa sopivuutta on puolanjohtojen liittimien ulkomuoto,muutenhan nämä ovat universaaleja,niinkuin toki tiedättekin.



Nitrous

^On muuten melko rohee mainoskuva valittu tohon. "Puoli sekuntia ennen kuin kuskin on syytä opetella joko lentämään tai laskeutumaan pehmeästi." :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7