Uusimmat

12 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Mikä 600 2006-2007 kannattaisi ostaa radalle?

Aloittaja pr7, 22.02.17 - klo:17:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pr7

Siirtyminen uudempaan laitteeseen edessä, mitä suosituksia 600 2006-2007 pyöristä radalle?

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

#2
Ratojen Corolla, eli Yamaha olisi munkin vaihtoehto. Ilmeisimminkin ajaminen on kuitenkin yhtä juhlaa, vaikka kone on hyvin ylävireinen.
Jos katulaitteesta meinaat rakentaa, niin yamaha on siinäkin mielessä helppo, kun kuitukatteilla, katin poistamalla ja renkaiden päivityksellä pyörä on valmis radalle. Vakio äänenvaimennin on täysin suora ja muistaakseni titaaninen, eli ei tarvitse mitään special muffleriakaan hommata.

Osia ja tietotaitoa löytyy helposti. Eikä tuon ikäinen r6r eroa -08 -> niin paljoa, että se mua mitenkään haittaisi.

Tuon ikäisellä Triumph 675:lla oon muutamana vuotena ajellut. Äärettömän ketterä kääntymään! Kapea pyörä on helppo kontrolloida. Rivikolmonen antaa voimaa jo hieman alempaa, mutta ei sillä ikinä mitään "super kiityvyyden tunnetta" tule. Aina tekisi mieli potkia lisää vauhtia jalalla :D Tosin kello sanoo päinvastaista. Isoilla turvamarginaaleilla ja lainapyörällä kun ajelin, niin pääsin samaan tai jopa nopeampaan kierrosaikaan kuin 1000 kikserilläni. (vielä kun välitykse olisi saanut hierottua, niin olisi ollut mukavempaa).

Katuversioisella -07, 600 kikserillä olen ajellut. Siinä oli voimaa yllättävän paljon ja voimantuotto tuli järkevästi. 

pienisopoapina

Miksi sen pitäisi olla 06/07 ?

Vähän menee aloituksen ohi, mutta mitä mieltä palstalaiset ( @T1mppa  ) on noista Viron 675R:stä ?
https://www.nettimoto.com/triumph/daytona/2083263
https://www.nettimoto.com/triumph/daytona/2066420

Tuo jäljempi tuntuis aika ihanalta paketilta.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

T1mppa

#4
Ei kai sillä vuosimallilla väliä, mutta antaa osviittaa hintalappuun.
Hienoja pelejän nuo molemmat on! Öhlinssit ja noi jarrut pelaa varmasti kuin unelma. Tuossa valkoisessa voi penkin heittää heti mäkeen. Yksiosainen pitää olla ja ohut pehmuste. Vakio penkki on joillain nahkapuvuilla ihan liian liukas.

675:ssa on ollut haasteena öljyjen ja vesien meneminen sekaisin, mutta sen saa korjattua, kun vaihtaa alumiinista tehdyn erikois-öljynjäähdyttimen. Jos pitää rajoittimen vakiona, niin silloin konekin kestää hienosti. Huipputehossahan tuo 675 meinaa jäädä japsien rivinelosille. Sen takia on kierrosrajoitinta noissa nosteltu. Itselläni sitä en kaipaillut, kun muutenkin oli vielä parannettavaa ajolinjoissa ja jarruttamisessa :) Mutta erittäin nopea pyörä ja ennen kaikkea helppo ajettava.

2013 -> pakoputki siirrettiin alas ja muutenkin pyörän peräosa muuttui. Muuten se taitaa olla aikalailla sama paketti vuodesta 2006 aina tähän päivään saakka. Miksi muuttaa, kun perusteet on tehty heti alussa kunnolla?

edit. Alla kuvasta näkee hieman, kuinka kapea tuo 675 on muhin verrattuna. Varsinkin tuo etumaski on erittäin kapea.
Tässä vielä jotain tekstiä, mutta en tiiä kuin Petri jaksaa lukea katupyöristä kirjoitettua tarinaa ;)
http://www.motorcyclistonline.com/2006-middleweight-sportbike-comparison-honda-cbr600rr-vs-kawasaki-zx-6r-vs-suzuki-gsx-r600-vs-suzuki

pr7

Kiitos vastauksista.
Lähinnä 06-07 sopii bubjettiin.
Yamahaa olen tutkinut ja Cbr600rr kiinnostaa kanssa.
Se kiinnostaa kummalla pääsee pienemmällä panostuksella suoraan radalle, nähtävästi kääntyy Yamahan hyväksi? Trumppa kiinnostaa mutta noi mahdolliset ongelmat ei.
Vähän arveluttaa 600:t siinä suhteessa kun pituutta melkein 2m ja painoa lähemmäs 100kg.
Ei paljoa tarvitsisi laittaa lisää tonniseen.

Nitrous

R6R on muuten ohjaamoltaan tilavampi kuin esim k8 1000 gixeri.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 23.02.17 - klo:20:58
Kiitos vastauksista.
Lähinnä 06-07 sopii bubjettiin.
Yamahaa olen tutkinut ja Cbr600rr kiinnostaa kanssa.
Se kiinnostaa kummalla pääsee pienemmällä panostuksella suoraan radalle, nähtävästi kääntyy Yamahan hyväksi? Trumppa kiinnostaa mutta noi mahdolliset ongelmat ei.
Vähän arveluttaa 600:t siinä suhteessa kun pituutta melkein 2m ja painoa lähemmäs 100kg.
Ei paljoa tarvitsisi laittaa lisää tonniseen.
Tilaa saa helposti kääntämällä kliparit auki, ja modaamalla takasatulan ja tankkipattikatteen sopivaksi.
Kooltaan ton ikäluokan 600/1000 vehkeet on lähes identtisiä. Ainoa ero käytännössä, jos ylipäätään mitään eroa on, on muutama kilo painossa.

05-06 pikkukawaa en ostais ku siinä ei oo kasettilaatikkoa, vaan koneen joutuu halkaseen jos haluaa vaihdella rattaita sen takia että kytkentähampaat on kuluneet ja aski sen takia hylkii 3s vaihdetta.
07-08 pikkukawassa taasen on sivusta aukeava kasettilaatikko, joten se helpottaa hommia huomattavasti.

Ihan kaikissa ratavehkeissä kun tulee aina jossain vaiheessa vastaan se että vaihteet rupee takkuileen ihan vaan kuluneisuuden (esim kytkentähampaat tai siirtohaarukat) takia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

entäs gsxr? Ei oo kovin kalliita ja kai ihan kestäviä. Tosin ainut nyky 600:n, mitä oon ees kokeillu. En ole koskaan edes ajanu R6:lla... varmaan yhtä todennäköistsä ku välttää vesirokko 50v asti.

pr7

Noita eri laitteita pitäisi päästä kokeilemaan, speksejä katsellessa kaikki vaikuttaa hyviltä.
Valmis ratapeli olisi helppo valinta mutta kilvellisessä plussaa vakuutusmaksut (mun bonuksilla alle 300€ vuosi).

murmela

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 25.02.17 - klo:10:06
Noita eri laitteita pitäisi päästä kokeilemaan, speksejä katsellessa kaikki vaikuttaa hyviltä.
Valmis ratapeli olisi helppo valinta mutta kilvellisessä plussaa vakuutusmaksut (mun bonuksilla alle 300€ vuosi).
Yksi asia mitä voisi myös käyttää speksinä, on se että ko vessa löytyy tuolta listalta, jolloin säätäminen on helppoa, vaikka olisi kilvellinen peli vakioeculla.
http://www.woolichracing.com/products.aspx
Jarrut paskana, paha hidastaa.