Takuu radalla?

Aloittaja pienisopoapina, 11.02.17 - klo:16:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Onko kellään tietoo/kokemuksia onko uuden pyörän takuu voimassa, jos sillä ajetaan radalla?
Ratapäivät ei liene takuuta rajoita, mutta entäs jokkiskisat?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Selvinnee parhaiten kun kysyt suoraan maahantuojalta tahi lunttaat ko. merkin takuuehdot läpi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.02.17 - klo:19:21
Selvinnee parhaiten kun kysyt suoraan maahantuojalta tahi lunttaat ko. merkin takuuehdot läpi.

Ei oo ihan helppoa. Aprilian maahantuoja vaihtui. Kumpikaan ei netissä ilmoittele Apriliasta. Otto-Brandtia ei taida kiinnostaa. Googlekaan ei kerro hakusanoilla "aprilia takuuehdot" mitään.
Tarttee varmaan tehdä vanhanaikaisesti eli soittaa...
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mazze

Ite käytin omaa aprillia takuuhuollossa n.3000km kohdalla. Siellä sanottiin ettei oikeastaan kuuluisi tehdä hommaa takuuseen ku renkaiden perusteella selvästi ajettu radalla.

Jos haluat iltalukemista niin saat multa sitä takuukirjaa lainaan.

TommoKe

12.02.17 - klo:16:24 #4 Viimeisin muokkaus: 12.02.17 - klo:16:30 käyttäjältä TommoKe
Ei rata-ajo ennenkään oo torpannut takuuta. Kilpapyörän kanssa voi olla toinen asia, mutta muu harraste eri. Takuuhan on myyjän myöntämä lisäarvo, mutta virhevastuusta ei pääse millään luistaan.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

pienisopoapina

Soittelin Aprilian maahantuojalle. Takuu ei ole periaatteessa voimassa jos kilpaillaan - mutta maalaisjärkeä kuulemma käytettäisiin. Jotenkin kuitenkin jäänyt semmoinen kuva jotta takuusta enempi tapellaan, kuin käytetään maalaisjärkeä.

Kuluttajansuojalain virhevastuu menee näin:
"
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös

Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:

1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;

2) soveltua siihen erityiseen tarkoitukseen, johon tavaraa oli tarkoitus käyttää, jos myyjän on kaupantekohetkellä täytynyt olla selvillä tästä tarkoituksesta eikä hän ole ennen kaupantekoa ilmoittanut ostajalle, että tavara ei mahdollisesti sovellu aiottuun käyttötarkoitukseen;
"
Katumoottoripyöriä käytetään yleensä kadulla, joten ratahommat rajautunee ulkopuolelle. Kuitenkin, jos mainonnassa kehutaan rataominaisuuksia, niin kuluttajalle saattaapi syntyä kuva että rata-ajo on "yleensä käyttöä" ja virhevastuupykälä olisi voimassa.

Rmheinolle laitoin kyselyn Bemarin takuusta.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

JMH

Eli kirjallisena myyjän ja maahantuojan vastaus kysymykseen, että soveltuuko tämä ajoneuvo rata-ajoon?
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

Mites muuten myyjä pystyy varmistumaan, että laitetta on huollettu asiallisin välein jos sitä käytetään rata-ajossa? Veikkaan, että kone on aika jännän näkönen jos sillä yrittäs tuutata 10tkm rataa samoilla öljyillä. Tia edes puolet tuosta määrästä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JMH

13.02.17 - klo:20:05 #8 Viimeisin muokkaus: 13.02.17 - klo:20:15 käyttäjältä JMH
^
Eikös manuskoissa, ainakin Fiatin, ole maininta tihennetyistä huoltoväleistä rata-ajoa varten.

Jopa ihan numeerisesti.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.02.17 - klo:20:00
Mites muuten myyjä pystyy varmistumaan, että laitetta on huollettu asiallisin välein jos sitä käytetään rata-ajossa? Veikkaan, että kone on aika jännän näkönen jos sillä yrittäs tuutata 10tkm rataa samoilla öljyillä. Tia edes puolet tuosta määrästä.
Tarvis vaihtaa pikkuninjaan takas se radalla 30k ajettu kone. Ja sementoida alakate&sivukatteet sellaseks paketiks ettei öljyt pääse karkuun jos veivi tulee moikkaan. Delvakit sisään ja sit koko kesä samoilla öljyillä. wheely
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

13.02.17 - klo:20:36 #10 Viimeisin muokkaus: 13.02.17 - klo:20:49 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: JMH - 13.02.17 - klo:20:05Eikös manuskoissa, ainakin Fiatin, ole maininta tihennetyistä huoltoväleistä rata-ajoa varten.
Tommonen lause:
(6) Every 5000 Km (3107 mi) if the vehicle is used for racing
Engine oil (6)
- RSV4:n service manuaalista

Ja tuostahan voisi päätellä jotta laitteen yksi käyttötarkoitus on Racing ja virhevastuu olisi voimassa :)

Tämmösiä juttuja löysin ulkomailta:
https://www.tapatalk.com/topic/114330-apriliaforum/320973-warranty-denied-14-rsv4-factory-2900mi-spun-rod-bearing-1yr-left-on-warranty

http://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=296740&d=1451510368
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

^Aika kova olis kyllä vetää yksikin kausi samoilla öljyillä. Mut onhan tuo nyt jotenkin aika naivia ajatella, että takuun pitäisi kattaa myös rata-ajo. Ainakin moottorin olisin valmis sulkemaan suoraan takuun ulkopuolelle jos käyttö on pelkkää rataa ja kisojakin ajetaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.02.17 - klo:21:01Mut onhan tuo nyt jotenkin aika naivia ajatella, että takuun pitäisi kattaa myös rata-ajo.

Lähinnä pelkäisin jotain tyyppivikoja. Eiks esim bemareissa ollut jotain kiertokangen kiinnitysongelmia, vaihteistohuolia tms. Paska juttu jos pari ratapäivää ja kerhokisaa epäis takuun.
Tänä vuonna on tullut uusia malleja Suzukilta ja Hondalta. Aikamoinen riski olisi ottaa betatestaajan rooli jos selkeät tyyppiviat menis omasta pussista.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

JMH

^
Kai recallit pitäis ainakin hoitaa. Muistaakseni Streehawkin pataan tehtiin jokin remppa, eikä varmistuslangat paljoa kulmakarvoja nostatellut.

Ja toisekseen, kuten aiemmin on mainittu, ei virhevastuusta vissiin pääse karkuun.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

TommoKe

Tiän pari italialaista moottoria vaihdetun takuisiin vaikka kuinka ajettu rataa ja omiin mopedeihin laitetun jarrulevyä yms, vaikka on kuinka reunasta risahtaneet renkaat.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Powered by EzPortal