Vakuutukset

Aloittaja Hukkapätkä, 21.03.12 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PetsuZX

05.02.13 - klo:21:44 #45 Viimeisin muokkaus: 05.02.13 - klo:21:57 käyttäjältä PetsuZX
Lainaus käyttäjältä: BANDIT-R - 05.02.13 - klo:21:25
Sama kirjelmä tuli kotiin Aktialta.

Ennen 211 nyt 490/v

Jatkuvuusalennusta saa onneksi 3%  reps_1
Ilmoitelkaas mikäli joku löytää jonkun yhtiön mistää saa vaikka alle 400 ja tehdään joukkosiirtyminen...

Ei ainaakaan vielä ole tullut paljoa halvempaa vastaan. Turvasta 986,56€/vuosi ja jos tuon jakaa 12 on se kuukaudessa 82,56€.
Ja jos ajaa vaikka 4 kk ja sen jälkeen kirjallinen ilmoitus vakuutuksen lakkauttamisesta niin hinta 328€. Kaskoa (palo/varkaus) ei Turvasta saa. Näin selvitti minulle tuttu vakuutusmyyjä Turvasta

mako

Lainaus käyttäjältä: PetsuZX - 05.02.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: BANDIT-R - 05.02.13 - klo:21:25
Sama kirjelmä tuli kotiin Aktialta.

Ennen 211 nyt 490/v

Jatkuvuusalennusta saa onneksi 3%  reps_1
Ilmoitelkaas mikäli joku löytää jonkun yhtiön mistää saa vaikka alle 400 ja tehdään joukkosiirtyminen...

Ei ainaakaan vielä ole tullut paljoa halvempaa vastaan. Turvasta 986,56€/vuosi ja jos tuon jakaa 12 on se kuukaudessa 82,56€.
Ja jos ajaa vaikka 4 kk ja sen jälkeen kirjallinen ilmoitus vakuutuksen lakkauttamisesta niin hinta 328€. Kaskoa ei Turvasta saa. Nnnäin selvitti minulle tuttu vakuutusmyyjä Turvasta
huomasin just et olen maksanut jo 30.9.2013 saakka , joskus köyhälläkin käy tsäkä .en oo viittiny katkoo tota aktian vakuutusta ku on ollu halapa mut mahtaiskohan se katkaiseminen onnistuu tolla uudella hinnalla?

Gixutin

Itse ainakin laitoin Aktiasta liikennevakuutuksen poikki hinnan nousun johdosta, palo/varkaus vakuutuksen sai silti pysymään. Kun kesäksi toivottavasti on ajokunnossa niin sitten taas liikennevakuutus kehiin.

kp

Tänään kysytty Lähi Tapiola yli 1000€   Turva n.980€     Pohjola  n.480€      IF  n.380€   Pyöränä 08 ZX10R. 

jarska

07.02.13 - klo:10:38 #49 Viimeisin muokkaus: 07.02.13 - klo:10:40 käyttäjältä jarska
No johan hommat alkaa kääntyä.
Mulla pyörä kilvissä, kilpi varaston hyllyllä ja ratakasko päällä, täysillä bonuksilla...ei enää kaukana kilvettömän vakuutuksista.

PetsuZX

If 330€ vuosi. Pyörä CBR 1000rr 2004 14% keskittäjäalennus. Ja tuon voi katkaista ajokauden jälkeen, jolloin ei tule maksuja.
Osakasko n.60€/vuosi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.02.13 - klo:10:38
No johan hommat alkaa kääntyä.
Mulla pyörä kilvissä, kilpi varaston hyllyllä ja ratakasko päällä, täysillä bonuksilla...ei enää kaukana kilvettömän vakuutuksista.

Hämmästelen kun on noinkin halpoja. Pahimmillaan kun korvaussummat ovat seitsemällä numerolla väännettyjä. Lisenssissä päästään hoitokuluissakin vain nelinumeroisiin ja on vuodessa enemmän kuin mulla ympärivuotinen liikennevakuutus.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pasiplus

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.02.13 - klo:17:02
Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.02.13 - klo:10:38
No johan hommat alkaa kääntyä.
Mulla pyörä kilvissä, kilpi varaston hyllyllä ja ratakasko päällä, täysillä bonuksilla...ei enää kaukana kilvettömän vakuutuksista.

Hämmästelen kun on noinkin halpoja. Pahimmillaan kun korvaussummat ovat seitsemällä numerolla väännettyjä. Lisenssissä päästään hoitokuluissakin vain nelinumeroisiin ja on vuodessa enemmän kuin mulla ympärivuotinen liikennevakuutus.
Tulin viikonvaihteessa Jerezistä jossa mukana oli R6; otin Tapiolasta liikennevakuutuksen (jonka katkaisin palattuani Espanjasta) Tapiolan vuosihinta liikenteelle on ko. mopolle 800 EUR vuosi ja mun bemari RR:lle 1200!!
Siispä menin IF:lle ja selvitin siellä liikennevakuutuksen hintoja: jamppi 290 EUR ja bemari 328; vakuutusta ei voi katkaista vaan on ympärivuotinen. Lisäksi mopot ovat 'maastoajoneuvoja!?' koska eivät ole kilvellisiä.
IF:llä ei ole tarjolla palo- ja varkausvakuutusta ratapyöriin (poisluettuna motocross- pyörät) joten palo- ja varkausvakuutus molempiin mopoihini on Tapiolassa, vuosimaksu yhteensä 250 EUR. Tapiola on liki ainut yhtiö jonka palo- ja varkausvakuutus on voimassa pohjoismaitten ulkopuolella, se kattaa koko Euroopan ja myös Venäjän.
Tarkastakaa vakuutusyhtiöistänne palo- ja varkausvakuutuksenne radalla- törmäsin monen yhtiön kohdalla siihen ettei ko. vakuutus ole voimassa radalla ajettaessa (parkkeerattuna on voimassa) ja joissakin yhtiöissä kilvettömiin et saa ollenkaan palo- ja varkausvakuutusta. Useimmiten myös, kuten aiemmin mainitsin, ko. vakuutus on rajoitettu joko Suomen- tai pohjoismaitten alueelle.
Kilpailuihin osallistuttaessa tai niihin harjoiteltaessa tulee olla lisenssi jossa vakuutus on mukana; kuitenkin vakuutusturvaa kannattaa harkita laajennettavaksi poistamalla urheilurajoitus, ottamalla ratakasko jne. jos oikein tosissaan päästelee.
Ainakin Lahden alueella kaikenlainen ratapyörien vakuuttaminen tuntuu olevan vieras asia ja konttoreissa on kulunut tovi poikinensa arvottaessa homman statusta ja soiteltaessa esimiehille ja muille asiantuntijoille....

Nitrous

Jos Ifin myyjä on tarjonnut maastoajoneuvovakuutusta, on hän toiminut yhtiön ohjeiden vastaisesti ja silloin vakuutus todellakin kannattaa ottaa. Nykyisen virallisen politiikan mukaan kilvettömään rr-pyörään myydään vain normaalia liikennevakuutusta, mutta ilman bonusoikeutta. Hinta siis on tähtitieteellinen. Kerro mistä toi myyjä löytyy niin soitan sille samalle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.02.13 - klo:22:11
Jos Ifin myyjä on tarjonnut maastoajoneuvovakuutusta, on hän toiminut yhtiön ohjeiden vastaisesti ja silloin vakuutus todellakin kannattaa ottaa. Nykyisen virallisen politiikan mukaan kilvettömään rr-pyörään myydään vain normaalia liikennevakuutusta, mutta ilman bonusoikeutta. Hinta siis on tähtitieteellinen. Kerro mistä toi myyjä löytyy niin soitan sille samalle.

Mulle tarjottiin kans ihviltä tuommosta maastoajoneuvovakuutusta. Heti kun tulee aktialta uus lasku aion lyödän tuon iffille koko vempulan! Hinta oli muistaakseni jotain 300-400e luokkaa, tästä on noin vuosi ku oon kyselly, joten ei ihan tarkkaa muistikuvaa, varsinkaan eilisen jälkeen.

pasiplus

10.02.13 - klo:10:33 #55 Viimeisin muokkaus: 10.02.13 - klo:11:56 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.02.13 - klo:22:11
Jos Ifin myyjä on tarjonnut maastoajoneuvovakuutusta, on hän toiminut yhtiön ohjeiden vastaisesti ja silloin vakuutus
todellakin kannattaa ottaa. Nykyisen virallisen politiikan mukaan kilvettömään rr-pyörään myydään vain normaalia liikennevakuutusta,
mutta ilman bonusoikeutta. Hinta siis on
tähtitieteellinen. Kerro mistä toi myyjä löytyy niin soitan sille samalle.

Tuo myyjähän löytyy Lahden if:n konttorista,Launeen Prismasta.

T1mppa

07.05.13 - klo:18:19 #56 Viimeisin muokkaus: 08.05.13 - klo:14:19 käyttäjältä T1mppa
Nyt on vakuutus ostettu.

Huonosti mikään yhtiö antoi suoraa vastasta tarjouskyselyyn. Aina lähettäävät sähköpostilla tarjouksen tulemaan.

Nappasin nyt kuitenkin IF:n, kun oli edullisin.

Pyörä GSXR1000 K3. Maastoajoneuvoksi meni. Hinta 354€/vuosi ja siihen osakasko 70,26€/vuosi.
Lokakuun lopussa minä taas nappaan vakuutukset pois, joten kauden vakuutusmaksuksi kertyy rapiat 210 €.
Osakasko kattoi kaikkea kivaa, mutta muistan vaan palo- ja varkausvakuutuksen. Oli kai ilkivaltaa ym. Täytyy tarkistaa.

edit:
Sähköposti Pohjantähdestä:
"Hei!

Puhelinkeskusteluun viitaten, ratapyöräilyyn tarkoitetun rekisteröimättömän
moottoripyörän (1000m3) liikennevakuutus on noin 343 euroa vuodessa.

Mahdollinen palo- / varkausvakuutus on voimassa ainoastaan säilytyksen
aikana lukitussa säilytystilassa. Vakuutus myönnetään ainoastaan
Pohjantähden vastuunvalinnan kautta ja vakuutusmaksu määräytyy käyvän arvon
mukaan."

Ei ole huono vaihtoehto tämäkään. Minulla on auto pohjantähdessä. Se voi vaikuttaa hintaan.
Onko kuomukärry, jossa lukko, lukittu säilytystila?

Cat

Kun ostin pyörän, niin oli saatava pikaisesti joku vakuutus. Soitin pohjolaan missä autokin on, että pyörä vakuutuksiin. Liikenne 700e osakasko 140e = 840e/vuosi.

Eilen vaihdoin IFiin, liikenne 340e osakasko 70e = 410e/vuosi.

Täytyy selvitellä pitäiskö tuo rattorikin sinne vaihtaa..

app

Laitoin Juniorin kilvettömään -10 kusiaiseen liikennevakuutuksen viime viikolla. Tänään tuli lasku; 1175 € !!! Mitä sanoo raati?
Yhtiö Lähitapiola, jossa meillä talot, autot, ym. "Tämä on meillä normaali hinta, ehkä hiukan kallimpi kun muualla", sani ääni puhelimessa

Lähdössä lohjalle sanomaan sitä irti. Voisko joku antaa vinkin, mistä saisi kohtuuhintaisen.

Wper

Lainaus käyttäjältä: app - 20.05.13 - klo:13:53
Laitoin Juniorin kilvettömään -10 kusiaiseen liikennevakuutuksen viime viikolla. Tänään tuli lasku; 1175 € !!! Mitä sanoo raati?
Yhtiö Lähitapiola, jossa meillä talot, autot, ym. "Tämä on meillä normaali hinta, ehkä hiukan kallimpi kun muualla", sani ääni puhelimessa

Lähdössä lohjalle sanomaan sitä irti. Voisko joku antaa vinkin, mistä saisi kohtuuhintaisen.

Kannattaa kysyä IFistä.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Powered by EzPortal