Uusimmat

22 Vieraat, 0 Käyttäjiä

GSX-R 1000 K8

Aloittaja hupeli, 24.05.17 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tomppa82

Mä vaihdoin mun K6 1000:een ZX-10R vm 2012 satulat ja oli sitten eroa ku yöllä ja päivällä.

wbaum

Ihan hyvät niistä jarruista tulee kun laittaa rcs sylkän, brembo m4 satulat, brembo rc jarrupalat ja brakingin levyt.

...Ja sitten jarrupaineanturi niin näkee miten jaetaan helmiä sioille.  :)

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.06.17 - klo:11:19
Ihan hyvät niistä jarruista tulee kun laittaa rcs sylkän, brembo m4 satulat, brembo rc jarrupalat ja brakingin levyt.

...Ja sitten jarrupaineanturi niin näkee miten jaetaan helmiä sioille.  :)

Eiks se ollut niin, että tolla kombolla ajellessa pitää osata jo jarruttaa? Jos liruttelee jarrutuksen, niin ei toimi. Pitää heittää täydestä laukasta iso ankkuri alas, että jarrut rupee puremaan ja kikotin pysähtyy.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 05.06.17 - klo:10:23
Toivoo siis voivansa avata kaasun 100% sekunnissa, kun lähtee sadekelissä mutkasta. Luottaisi siis täysin elektroniikan pitävän pyörän kurissa.
Muistaakseni joku tätä koitti ihan kesäkelillä ja samaan syssyyn löytyi Alastaron alla piilevä mannerlaattojen välinen sauma.
Muistat väärin.
Koittaja ei koittanut avata 100% sekunnissa ihan kesäkelillä. Eli koittaja ei luottanut elektroniikan pitävän pyörän kurissa.
Koittaja ainoastaan luuli että elektroniikka toimisi turvaverkkona, niin kuin se vakiona toimiikin, siinä vaiheessa kun kuski mokaa jotain kaasun kanssa.
Mutta koittajan mannerlaattojen saumaksi muodostui se, että hän ei tiennyt/ ymmärtänyt että elektroniikkaa oli muutettu ja säädetty turvaverkko kokonaan pois.

Sitten kun koittaja perehtyi asiaan syvällisemmin, hän teki elektroniikasta abaut vakiota vastaavan turvaverkon, jolloin voi esim alastaron kahvilan mutkasta avata 100% sekunnissa 45-asteen kallistuksessa. Toimii. peukku_1
Sen lisäksi koittaja viritteli elektroniikasta keulimisen kontrollin, jolloin suorilla voi vetää 100% kaasulla ilman että mopo lähtee keulimaan. Sitä taasen vakiossa ei ole. (Uusimmassa 2017 mallissa taitaa olla vakiona ihan omat säätönsä keulimiselle?)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

^Jotain pielessä alustassa jos ei pysy keula tontissa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.06.17 - klo:11:55
Muistat väärin.
Koittaja ei koittanut avata 100% sekunnissa ihan kesäkelillä. Eli koittaja ei luottanut elektroniikan pitävän pyörän kurissa.

Oot oikeassa. Lisäksi se paikka taisi olla sellainen, että sekunnissa ei kukaan hullu käännä kaasua 100% auki. Mutta kyseinen keissi tuli kuitenkin mieleen.

Hyvä, että nyt homma rokkaa ja pyörällä on ilo ajella!

Nimim. Odottelen vehje semikovana, että pääsen kurvailemaan laina ZX6R:llä. Siinä ei tosin oo elektroniikka-apuja, mutta odotettavissa olisi uuden oman kierrosennätyksen ajaminen.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 05.06.17 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.06.17 - klo:11:19
Ihan hyvät niistä jarruista tulee kun laittaa rcs sylkän, brembo m4 satulat, brembo rc jarrupalat ja brakingin levyt.

...Ja sitten jarrupaineanturi niin näkee miten jaetaan helmiä sioille.  :)
Eiks se ollut niin, että tolla kombolla ajellessa pitää osata jo jarruttaa? Jos liruttelee jarrutuksen, niin ei toimi. Pitää heittää täydestä laukasta iso ankkuri alas, että jarrut rupee puremaan ja kikotin pysähtyy.
Vähän varmaan joo. Käytännössä pitää muutama kertaa jarruttaa ennenkuin alkaa tapahtumaan isommin mitään, mut sanotaan että jokaisella ekalla kierroksella hiukan  jännittää miten se palmasin eka jarru puree. En ihan osaa kommentoida että olisko siinä vielä muutaman sekunnin aikajaksolla jotain semmosta että sen palan pitäis lämmetä vielä optimiin.

Jos olis gpfa palat niin kuskin heittäis katsomoon yhden sormen jarrutuksella instana, mutta noi rc-palat on vähän lineaarisemmat, . Hyvällä tavalla siis.

hupeli

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:23:12
Tossa hyvä vaihtoehto.Muista tilata myös tarpeellinen banjopultti. Eri kierre kuin japsissa.
  http://www.carpimoto.it/en-FI/9570_10476070-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19x18-Forged-Racing-HP.htm

Tollainen tuolta nyt tilattu. Kiitos TommokKe:lle vinkistä. Ja muillekin hyvistä kommentoinneista. Nyt ootellaan osaako saapasmaan Luigi laittaa paketin tänne raukoille rajoille.

TommoKe

On varmaan viimeistään pe sulla kotona jo.  Hyvä paikka ollu aina hankinnoille. Joskus jarrupaloja tilasin tiistaina 22 jälkeen ja to oli puolilta päivin paketti kotona.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

haage

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.06.17 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.17 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Höh, ei luistonestoo oikeestaan tartte harrastajatasolla mihinkään. Tässä maassa on muutenkin aika vähissä ne mopot joissa luistokontrolli olis semmosella mallilla, että laite on nopeempi luistokontrollin kanssa kuin ilman.
Kilvanajoa kun harrastaa, huonossa säässä luistonestosta on apua. Osin varmasti syynä harjoittelemattomuus muulloin kuin nätillä kelillä. Kisassa sitten tulee takkiin luistonestollisille jos keli ei ole hyvä.
Ok, sulla lienee kyydit sitten A:n kärjen tuntumassa jos luistokontrolli on vauhtia rajoittava tekijä. Elikkäs meikäläisen on turha sinua neuvoo kun ei oma vauhti ihan noihin yllä.

Harrastan kilvanajoa A:ssa, vauhdit tosin ei ole kärjen luokkaa vaikka Kärjen takarengasta on tullut ajossa läheltä tarkasteltua.
Brembon RC palat ovat mielestäni yhtä hyvät kuin SBS Dual Carbonit, kuluvat ehkä hieman nopeammin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: haage - 06.06.17 - klo:02:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.06.17 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.17 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Höh, ei luistonestoo oikeestaan tartte harrastajatasolla mihinkään. Tässä maassa on muutenkin aika vähissä ne mopot joissa luistokontrolli olis semmosella mallilla, että laite on nopeempi luistokontrollin kanssa kuin ilman.
Kilvanajoa kun harrastaa, huonossa säässä luistonestosta on apua. Osin varmasti syynä harjoittelemattomuus muulloin kuin nätillä kelillä. Kisassa sitten tulee takkiin luistonestollisille jos keli ei ole hyvä.
Ok, sulla lienee kyydit sitten A:n kärjen tuntumassa jos luistokontrolli on vauhtia rajoittava tekijä. Elikkäs meikäläisen on turha sinua neuvoo kun ei oma vauhti ihan noihin yllä.

Harrastan kilvanajoa A:ssa, vauhdit tosin ei ole kärjen luokkaa vaikka Kärjen takarengasta on tullut ajossa läheltä tarkasteltua.
Brembon RC palat ovat mielestäni yhtä hyvät kuin SBS Dual Carbonit, kuluvat ehkä hieman nopeammin.

Suht samoja vauhteja sitten varmaan mennään. Sanosin, että tällä hetkellä nykysellä kalustolla olis potenttiaalia päästä n. 2s päähän rataenkoista. Tai siis olisi ollut jos ei olisi jäänyt koko kausi väliin.

SBS:n dual carbonit kestää tosiaan paremmin kuin Brembon RC, mutta ovat toisaalta tyyriimmät, joten voi olla, että kustannus per kierros on samaa luokkaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JULLE


Minulla riitti kyseiseen mopoon kun vaihto;
Teräspunosletkut ja Brembon jarrukahvan.

Jarrupaloina toimii ja kestää hyvin OEM Kawasakin tai Suzukin palat.

-Provosoiva kilpikuski

hupeli

Lainaus käyttäjältä: hupeli - 05.06.17 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:23:12
Tossa hyvä vaihtoehto.Muista tilata myös tarpeellinen banjopultti. Eri kierre kuin japsissa.
  http://www.carpimoto.it/en-FI/9570_10476070-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19x18-Forged-Racing-HP.htm

Tollainen tuolta nyt tilattu. Kiitos TommokKe:lle vinkistä. Ja muillekin hyvistä kommentoinneista. Nyt ootellaan osaako saapasmaan Luigi laittaa paketin tänne raukoille rajoille.

Tänään saapui kyseinen sylkkä. Puolitoista viikkoa tilauksesta. Paketti ei sisältänyt minkään valtakunnan banjopulttia. Jarruvalo liitännällä varustettu sellainen tilattu. Vaatiiko brembolainen ohuemman letkun jarrunestesäiliölle päin kuin mikä orkkis suskan jarruissa on? Tulee sellainen vaikutelma kun tota käpälöi ja vertaa originelliin.

hupeli

 brembo-love
No nyt on rempo paikallaan. Kaikki kävi uskomattoman helposti mikä vanhat merkit tuntien tarkoittaa että jotain on mennyt pahasti persiilleen... Kohta koeajolle airrev_1  siittenhän asennuksen onnistuminen selviää. Ensi yön yli voisi laittaa nippusiteen kiristämään jarrukahvaa jos sieltä keksisi vielä viimeiset ilmanrippeet tulla ulos. Kiitos vielä kaikille kommentoijille! Ei ilman teidän apua olisi tainnut tulla tuota tehtyä.

santerik

#44
Onko Suzukikuiskaajia kuulolla?

Tietääkö kukaan kertoa onko koneen alaosa (se osa johon vesipumppu kiinnittyy, kukalie nimeltään) vaihtokelpoinen K1-K8?

E. Öljypohja ainakin muuttuuu k7 mikä ei tietysti hirveästi lupaa tuolle seuraavan lohkon vaihtokelpoisuudelle..