Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.05.12 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: Turder - 11.05.12 - klo:11:05
Suzuki Motovudu - The Limit is Yours - Simon Crafar - The New GSXR-1000
Simon Crafar tunnustelee pidon rajoja 
Täälläkin on ollu paljon keskustelua siitä, että alustalla ei pitäis korjata ajoasentoa, eikä ajovirheitä vaan opetella enste ajaan, right?
Johdannaishajatelma...miksi luiston ja keulimisen estoilla sitten saapi korjata, vai saako? 
Ajoterkuin köyhä ja luistonestoton.
Musta noi on vähän eri kategoriassa, siis alusta ja luistonesto/keulimisenesto. Olen itse alkanut viime aikoina kiinnittämään enemmän huomiota ajotapaan avauksissa, tavoitteena vähentää sitä keulimista ajotekniikalla. Musta tuntuu että se olisi parempi kiihtyvyyden kannalta kuin elektronisesti rajoitettu. Tietty jos se systeemi on hyvin tehty/kehittynyt niin kaipa se ihmisen päihittää.
Anyways, ensinnäkin olen nyt valinnut välitykset niin että saan taka-akselin mahdollisimman taakse. Sitten keskittynyt siihen, että avauksissa kropan paino olisi edessä/tankin päällä jollain lailla ja kädet rentoina sen mitä nyt pystyy. Eli paino mahdollisimman edessä ja tangosta ei revitä kiihdytyksen aikana. Noilla on aika suuri merkitys sen kannalta miten hyvin pääsee ihan oikeasti kääntämään avauksissa sen rullan pohjaan. Siis stoppariin asti. Tämä vaatii vaan hieman vaivannäköä, aina kun on laiskalla tuulella niin sitä vaan röhnöttää siitä jotenkuten ja yleensä siinä on lopputuloksena komeat keulinnat mutkista ulos.
No mutta kaikki on aina kompromissia, jos on pidon kanssa ongelmia avauksissa niin olisi parempi istua taaempana että saisi painoa takarenkaalle jne jne.
Luistonestosta en oikein vieläkään osaa sanoa mitään järkevää. Mulla on se nyt ihan default asetuksessa ja olen yrittänyt unohtaa koko systeemin. Toivoisin että se toimis parhaimmillaan siellä jonkinmoisena turvaverkkona. Siinä on hieman ongelmana se, että sen toimintaa ei itse siinä ajon aikana kuule niin ei oikein saa tuntumaa siihen. Eikä oikein muutenkaan huomaa sen toimintaa paitsi juuri siinä keulimisen katkaisemisessa. Ehkä se on merkki toisaalta siitä että se pelaa kohtuu hienostuneesti. Katsomosta sen rätinän kyllä kuulee hyvinkin.
Teemu