Uusimmat

16 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Sekalaiset rata-ajo pätkät, stunt, pyörien & ratojen esittely jne. videot

Aloittaja Turder, 23.02.12 - klo:20:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.02.12 - klo:10:26
Uus Botniaring formulalla ajettuna  face_drool


Foracer Formula one Setup @ Botniaring

Tuli tuota uutta rataa tänään muutama kierros ajettua, oli kyllä kivalta vaikuttava pätkä päästellä menemään. Vanhaa pätkäkin oli tähän asti tuntematon rata, mutta nyt on henk.koht rata enkka botnialle jotain 1.09.xx

Juha_K

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Turder


Juha_K

Ghostrider Nürrellä peukku_1

Tonne pitää kyllä joku päivä päästä ajamaan. Mopo + rengastarvikkeet pakuun ja menoksi. :D

Ghostrider on Nürburgring - Pure Fun on 2 Wheels
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Raaseri

Been there done that. 8.48 on oma paras BTG, tosin silloin siellä oli yhdessä kohtaa kaiteenkorjaus meneillään ja hidasti kiekkaa n 20s (seliseli). Muutenkin oli silloin aika ruuhkainenIhanan kaistapäinen paikka. Tuolla muuten kuolee lähes joka päivä motoristi, joten ihan aivoja vailla ei kannata lähteä.

Juha_K

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Turder


jarska


Turder


jarska


jarska

Lainaus käyttäjältä: Turder - 11.05.12 - klo:11:05
Suzuki Motovudu - The Limit is Yours - Simon Crafar - The New GSXR-1000

Simon Crafar tunnustelee pidon rajoja bowdown_1

Täälläkin on ollu paljon keskustelua siitä, että alustalla ei pitäis korjata ajoasentoa, eikä ajovirheitä vaan opetella enste ajaan, right?
Johdannaishajatelma...miksi luiston ja keulimisen estoilla sitten saapi korjata, vai saako? confused_thinking
Ajoterkuin köyhä ja luistonestoton.


Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.05.12 - klo:20:37
miksi luiston ja keulimisen estoilla sitten saapi korjata, vai saako? confused_thinking

Ei saa.

Minusta ensin pitäisi opetella ajamaan niin ettei pyörä keuli liikaa ja kaasun hallinta pitäisi olla jollain tasolla. Sitten vasta haetaan sähköstä apuja, jos entistä kovempaa halutaan mennä. Samalla lailla kuin alustan kanssa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.05.12 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.05.12 - klo:20:37
miksi luiston ja keulimisen estoilla sitten saapi korjata, vai saako? confused_thinking

Ei saa.

Minusta ensin pitäisi opetella ajamaan niin ettei pyörä keuli liikaa ja kaasun hallinta pitäisi olla jollain tasolla. Sitten vasta haetaan sähköstä apuja, jos entistä kovempaa halutaan mennä. Samalla lailla kuin alustan kanssa.

Hyvä pointti ja asiaa.
Entäs kun täysin aloittelijalle siunaantuu suoraan mopo, josta kaikki herkut löytyy, mitä luulette, ottaako kuski estot pois, opettelee ajaan kovaa ja kutittelee viimeisiä sekunteja vasta elektroniikalla?

Teemu Tanila

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.05.12 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: Turder - 11.05.12 - klo:11:05
Suzuki Motovudu - The Limit is Yours - Simon Crafar - The New GSXR-1000

Simon Crafar tunnustelee pidon rajoja bowdown_1

Täälläkin on ollu paljon keskustelua siitä, että alustalla ei pitäis korjata ajoasentoa, eikä ajovirheitä vaan opetella enste ajaan, right?
Johdannaishajatelma...miksi luiston ja keulimisen estoilla sitten saapi korjata, vai saako? confused_thinking
Ajoterkuin köyhä ja luistonestoton.

Musta noi on vähän eri kategoriassa, siis alusta ja luistonesto/keulimisenesto. Olen itse alkanut viime aikoina kiinnittämään enemmän huomiota ajotapaan avauksissa, tavoitteena vähentää sitä keulimista ajotekniikalla. Musta tuntuu että se olisi parempi kiihtyvyyden kannalta kuin elektronisesti rajoitettu. Tietty jos se systeemi on hyvin tehty/kehittynyt niin kaipa se ihmisen päihittää.

Anyways, ensinnäkin olen nyt valinnut välitykset niin että saan taka-akselin mahdollisimman taakse. Sitten keskittynyt siihen, että avauksissa kropan paino olisi edessä/tankin päällä jollain lailla ja kädet rentoina sen mitä nyt pystyy. Eli paino mahdollisimman edessä ja tangosta ei revitä kiihdytyksen aikana. Noilla on aika suuri merkitys sen kannalta miten hyvin pääsee ihan oikeasti kääntämään avauksissa sen rullan pohjaan. Siis stoppariin asti. Tämä vaatii vaan hieman vaivannäköä, aina kun on laiskalla tuulella niin sitä vaan röhnöttää siitä jotenkuten ja yleensä siinä on lopputuloksena komeat keulinnat mutkista ulos.

No mutta kaikki on aina kompromissia, jos on pidon kanssa ongelmia avauksissa niin olisi parempi istua taaempana että saisi painoa takarenkaalle jne jne.

Luistonestosta en oikein vieläkään osaa sanoa mitään järkevää. Mulla on se nyt ihan default asetuksessa ja olen yrittänyt unohtaa koko systeemin. Toivoisin että se toimis parhaimmillaan siellä jonkinmoisena turvaverkkona. Siinä on hieman ongelmana se, että sen toimintaa ei itse siinä ajon aikana kuule niin ei oikein saa tuntumaa siihen. Eikä oikein muutenkaan huomaa sen toimintaa paitsi juuri siinä keulimisen katkaisemisessa. Ehkä se on merkki toisaalta siitä että se pelaa kohtuu hienostuneesti. Katsomosta sen rätinän kyllä kuulee hyvinkin.

Teemu

Teemu Tanila

#59
Niin ja tosiaan vielä lisäyksenä, että mulla on kaikki aikasemmat pyörät ollu ilman elektroniikka apuja joten niillä olen "opetellut" ajamaan. Sen kumminkin huomannut että esim. juuri avauksissa se oma ajotapa on edelleen puutteellinen siitä huolimatta. Tavoitteena kun on siis maksimaalinen kiihtyvyys avauksissa joka periaatteessa tarkoittais mielestäni sitä, että kaasun saa mahdollisimman nopeasti ihan kokonaan auki jolloin se rimpula kiihtyy parhaiten. Se että opettelee rullamaan kaasua siihen malliin että pyörä ei keuli ei tuo parasta mahdollista lopputulosta ainakaan jos se kiihtyvyys on tavoitteena. Sitten kun kroppa ja kaikki muut niksit on maksimaalisesti käytössä ja edelleen tuppaa keulia niin sitten on pakko himmata kaasulla sen mitä tarvii.

Edit: jotkuthan käyttää myös takajarrua keulimisen estämiseen tai jopa kytkintä hieman luistattamalla koittaa saada keulaa takas maan pinnalle. Itse en tota kytkinhommaa kyllä aio edes testailla, vaikuttaa sen verran erikoiselta ajatukselta. Takajarrun käyttökin tuntuu hieman kompromissilta, siinä kun olis tarkoitus kiihdyttää eikä jarruttaa...

Teemu