Ratapäivien määrä 2017

Aloittaja T1mppa, 07.09.17 - klo:09:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kuinka monta ratapäivää olet ajanut 7.9. mennessä vuonna 2017?

0 Kysymys on siis "Kuinka monta ratapäivää olet ajanut 7.9. mennessä vuonna 2017?"
2 (4.4%)
1-4
8 (17.8%)
5-10
19 (42.2%)
11-20
14 (31.1%)
21 tai enemmän
2 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

T1mppa

07.09.17 - klo:09:49 Viimeisin muokkaus: 07.09.17 - klo:09:52 käyttäjältä T1mppa
Vielä on ajokautta hyvin jäljellä, mutta josko tässä vaiheessa tutkailisi, millä mallilla foorumilaisten ajoaktiivisuus on ollut tähän mennessä ajokautta.

Ei tullut itse kysymystä näkyviin millään, joten piti laittaa se tuollalailla.

Vuorela

Kaksi päivää ja endurance. Yhteensä reilut sata kierrosta ja siihen se tällä kaudella jääkin.

Mikko K.

5 päivää ja 3 kisaviikonloppua päälle, joka tekee yhteensä 1664km, joten ei tolla nyt ihan kuuhun mennä :D
Alkuperäinen tavoite oli 2000km ennen ekaa kisaa, mutta sit tuli pari muuttujaa ja toteuma oli vähän eri. Hintaa tuli kaikkineen (vakuutukset, lisenssit, yöpymiset etc.) noin 3€ /km. keskinopeus jotain luokkaa 138 km/h, joten tekee noin 414€/h. Enemmän ajamalla tuon tunnusluvun olisi voinut puolittaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 07.09.17 - klo:14:55
.... Enemmän ajamalla tuon tunnusluvun olisi voinut puolittaa.

Jokaiseen hyvään saunailtaan kuuluu vaihe, jossa jollain osallistujista on kaamee ostokrapula ja sitä sitten porukalla lohdutellaan ja perustellaan miks Rape/Jone/Nuffe tarvitsi just sen isoimman talon/auton/prätkän ja miten hankinta varmasti on pitkässä juoksussa timantti.

Mä jotenkin osaan värittää verkkokalvoille sen päättäjäissaunaillan missä jotakuta harmittaa kun on vetänyt kesällä rataa 20tkm ja nyt tuntuu lompakossa ja muijakin nalkuttaa. Sitten joku lohduttajaosastosta vetäsee ton edullisen tuntihinnan esiin :)

PS. Ettei nyt tule väärinymmärryksiä niin vaikka Mikon viestiin tuossa viittaankin niin en missään nimessä sano Mikon liittyvän yllä väritettyyn tilanteeseen mitenkään.

Mikko K.

Eikä täs mitään isompaa kulukrapulaa ole.. Kausi oli halvempi ku vuos sitten ja kirsikkana kakun päälle kulki paremmin, tosin ihan tyytyväinen en ole... sellainen mellan ölin makuinen suoritus

santerik

Niin siis kun lukasin ton sun alkuperäsen viestin ni yllätyin kui "halvalla" pääsit kerran ajoit kuitennii hyviä sijoituksia -> kovaa. Uskaltaisin epäillä, että jos kalkyyli muutettais €/piste muotoon niin pongot oli varmaan A:ssa (ja varmaan B:ssä) verrattain halpoja.

wbaum

Lasketaankohan sateenkatselu ratapäiväksi? Jokunen päivä oli myös hyvä,  mutta en ehtinyt ajaa lainkaan,  nii nekin on vähän limitillä laskuriin. Jos riittää että mopo varikolla nii kyllä se sit 20rikki menee.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 08.09.17 - klo:00:11
Lasketaankohan sateenkatselu ratapäiväksi? Jokunen päivä oli myös hyvä,  mutta en ehtinyt ajaa lainkaan,  nii nekin on vähän limitillä laskuriin. Jos riittää että mopo varikolla nii kyllä se sit 20rikki menee.
Mä vastasin nolla vaikka jopa ajoinkin kahdella päivällä...ne kaikki 15 kierrosta. Kilometrille tais tulla hintaa jotain ~500€ pahemmalle puolelle. Eli kyllä Mikko siinä on oikeessa, että enemmän ajamalla säästää. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Suuruuden ekonomiaa pitää kyllä itsekin kompata siinä, että kesällä kun ostin tuon GT:n niin perustelin itselleni (kts. saunailtaviesti) sen olevan pakosti halvempaa kuin rata-ajon. Nyt olen ajanut sillä 50km tjsp ja kilometrihinnalla mitattuna edelle mainittu olettama ei nyt kyllä tainnut toteutua..

Mikko K.

08.09.17 - klo:08:43 #9 Viimeisin muokkaus: 08.09.17 - klo:08:53 käyttäjältä Mikko K.
Tärkeänä kehittymisen kannalta olen pitänyt, että radalla ollaan aina, kun mahdollista. Nyt vaan tekniikkamurheet, työt ja kaatuminen rajoitti ja lukema on pieni, tosin kausi jatkuu vielä.

Esim. Datasta löytyy orgin ratapäivä kemoralta, jossa en ehtinyt ajaa kuin 3 x 20min settiä. Tuohon sai silti painettua 46 kierrosta. Päivän keskinopeudella 50 kierrosta olisi ollut maksi, eli ihan ok hyötysuhde edes tuon päivän suhteen. Jos sateella alkaa makkaranpaistoon, jää treeni herkästi aika vähälle.

T1mppa

Tässä kun on aktiivisimmat foorumin käyttäjät ehtineet äänestää, niin näyttää siltä, että valtaosalla ajopäivät ovat jääneet alle kymmeneen.
Oon jo useampia vuosia pähkäilly suurimpia syitä siihen. Itse olen aina pystynyt ajelemaan pienellä budjetilla, kun kaiken ei tarvitse olla ulkoisesti niin vimpan päällä, kunhan tekniikka rokkaa ja ajaminen on turvallista. Ongelma on ollut mulla aina ajankäyttö. Työt on aina olleet sellaisia, että en oo arkipäiviä pystynyt saamaan vapaiksi. Vaimo on keksinyt kaikkea pientä viikonloppuihin, joten on pitänyt olla pirun aikaisin varaamassa omaa aikaa, jos haluaa kurvailla. Ja viikonloppupäivänä jos menee radalle, niin siellä kuluu koko päivä.

Veikkaan kuitenkin, että tähän tulee muutosta parin seuraavan vuoden aikana. Ei siihen, että töistä saisi vapaata tai viikonloput olisi väljempiä, mutta moottorirata rakentuu 50 km päähän (KymiRing). Nykyään lähin rata on Alastaro ja saman matkan päässä myös Motopark. Pelipaikalle ajamista tulee siis 3h kärryn kanssa.
Tulevaisuudessa voi miettiä, josko sitä ottais arkipäivänä töistä varaslähtöä muutaman tunnin ja pääsisi iltasella ajamaan ~3-4h. Olisi vähän sama meininki, kuin aloitellessa harrastusta ajoi tunnin Ahvenistolle ja kurvaili siellä hetken. Nyt tosin pitää lämmittää renkaita ennen ajoja.

PS. Joskus vuosia sitten mietin myös, josko matkalla saisi lämmitettyä renkaita, niin voisi tulla myöhemmin varikolle. Jos renkaat saisi vaikka ~40-50c, niin loppu lämpenee huomattavasti nopeammin varikolla.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 08.09.17 - klo:09:29
PS. Joskus vuosia sitten mietin myös, josko matkalla saisi lämmitettyä renkaita, niin voisi tulla myöhemmin varikolle. Jos renkaat saisi vaikka ~40-50c, niin loppu lämpenee huomattavasti nopeammin varikolla.
Agregaatti kärryyn pörisemään ja lämppärit päälle. Parhaassa tapauksessa on lämpimät renkaat, pahimmassa liekehtii koko kuorma. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 08.09.17 - klo:09:29
PS. Joskus vuosia sitten mietin myös, josko matkalla saisi lämmitettyä renkaita, niin voisi tulla myöhemmin varikolle. Jos renkaat saisi vaikka ~40-50c, niin loppu lämpenee huomattavasti nopeammin varikolla.
Mopo pukeille kärryyn, liinoilla kiinni, lämppärit päälle, aggrekaatti pörisemään, ja eiku matkaan? Nii ne on suoraan esim sen 80 ast perillä, ja kärrystä "suoraan" radalle. Vanteetki ehtii lämmitä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.09.17 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 08.09.17 - klo:09:29
PS. Joskus vuosia sitten mietin myös, josko matkalla saisi lämmitettyä renkaita, niin voisi tulla myöhemmin varikolle. Jos renkaat saisi vaikka ~40-50c, niin loppu lämpenee huomattavasti nopeammin varikolla.
Mopo pukeille kärryyn, liinoilla kiinni, lämppärit päälle, aggrekaatti pörisemään, ja eiku matkaan? Nii ne on suoraan esim sen 80 ast perillä, ja kärrystä "suoraan" radalle. Vanteetki ehtii lämmitä.

Ja jos on kylmä keli, voi majottua itekin suoraan lämpimän kuomun alle nokkaunille. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Noni! Tuossahan on ratkaisu viimeistä detailia myöten. Ei muuta kuin aggrekaattikaupoille!

Powered by EzPortal