Keula täryyttää

Aloittaja Niki, 17.08.19 - klo:17:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Mutuveikkaus videon perusteella:
Ei keulassa ole mitään vikaa, vaan kinkki eturengas (katupaineilla?) on ihan väärä tuohon tarkoitukseen ja siitä loppuu pito ja ominaisuudet heti kättelyssä kun kuski tekee kaikki tyypilliset alottelijan virheet.
Renkaat on se viimenen paikka missä kannatta yrittää säästää viimesiä pennosia rata-ajossa. Joku paikallinen varmaan voi lahjottaa sulle jonkun ns roskisrenkaan (ja kertoa siihen sopivat paineet), ja sekin on huomattavasti parempi kuin tuo nykyinen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

ETana

Itellä täryttänyt keula jo toista kesää ja vinkattiin, että miten jumissa mahtaa olla kelluvat jarrulevyt, ootko herkistellyt... Pirun jumissahan ne! Hommasin vinkistä ultrapesurin, kun en saanut niitä rinkuloita muuten pyörimään (pultti-porakone-prääklääderiyhdistelmät testattu...), en kuitenkaan saanut niitä rinkuloita pyörimään ultrapesunkaan jälkeen... Ultrapesun jälkeen muutaman päivän ilman tärinää (klemmarit ei kuitenkaan levyissä pyöri).

Dunloppiin siirtymisen jälkeen on myös keulan tärinää ollut muutaman kierroksen aina kumin vaihtamisen jälkeen (1-3 kierrosta). Vaikuttaa, että kumin asettuminen ottaa aikansa?

No tämmöisiä ajatuksia...

Niki

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.08.19 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: Niki - 22.08.19 - klo:10:56
https://youtu.be/HNQIFrkl5JM
No ei ollu kaukana joo... Katso nyt ainakin että keulassa on jotain painumaa vaikka 25-30mm ja että se ei takertele. Veikkaisin että sulla nousee vähän paino pois etuselta kaasunkäytön seurauksena ja pito on aivan limitillä. Tärräys lienee oire.

Videosta vähän vaikea sanoa, mutta sen verran ainakin että kun sulla menee leveäksi mutka, niin älä ainakaan silloin mene kaasulle lintallaan. Näyttää aina että kaato on erittäin lähellä kun noin käy tuossa videossa. Mutka on ryssitty ja sitä ei enää kaasulla pelasta, mutta pahentaa voi.

Onko sulla hajua onko tuo pyörän geometria suunnilleen tontillaan? Näyttää vähän hassulta omaan silmään noin paljon näkyvät keulaputket, mutta en tiedä tuon sukupolven kiuluista miten ne pitäis makaa.

Mä tsekkaalen painuman jahka kerkiän, mut ei ainakaan takertele. Juuh, täytyy pitää miäles tua kaasunkäyttö, vähä roiskimista vielä on. Geometriasta ei oo mitään käryä, voishan sen toki tsekata paljo keulapuket näkyy vakiokuosis. Ittekki sitä vähä ihmetelly et kuis nuo paljo näkyy

Niki

23.08.19 - klo:10:46 #18 Viimeisin muokkaus: 23.08.19 - klo:10:53 käyttäjältä Niki
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.08.19 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: Niki - 22.08.19 - klo:10:56
https://youtu.be/HNQIFrkl5JM
Kohras 2:17 näkyy ja kuuluu täryytes. Etunen lipsahti tuossakin jo, ei ollu kaato kaukana. Ajamistakin saa arviooda
No ei ollu kaukana joo... Katso nyt ainakin että keulassa on jotain painumaa vaikka 25-30mm ja että se ei takertele. Veikkaisin että sulla nousee vähän paino pois etuselta kaasunkäytön seurauksena ja pito on aivan limitillä. Tärräys lienee oire.

Videosta vähän vaikea sanoa, mutta sen verran ainakin että kun sulla menee leveäksi mutka, niin älä ainakaan silloin mene kaasulle lintallaan. Näyttää aina että kaato on erittäin lähellä kun noin käy tuossa videossa. Mutka on ryssitty ja sitä ei enää kaasulla pelasta, mutta pahentaa voi.

Onko sulla hajua onko tuo pyörän geometria suunnilleen tontillaan? Näyttää vähän hassulta omaan silmään noin paljon näkyvät keulaputket, mutta en tiedä tuon sukupolven kiuluista miten ne pitäis makaa.

Perä kevenee kyl aika herkästi, ehkäpä tuo vaikuttaa siihe ku putket näkyy nuon paljo🤔

Niki

23.08.19 - klo:10:58 #19 Viimeisin muokkaus: 23.08.19 - klo:11:04 käyttäjältä Niki
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.08.19 - klo:18:54
Mutuveikkaus videon perusteella:
Ei keulassa ole mitään vikaa, vaan kinkki eturengas (katupaineilla?) on ihan väärä tuohon tarkoitukseen ja siitä loppuu pito ja ominaisuudet heti kättelyssä kun kuski tekee kaikki tyypilliset alottelijan virheet.
Renkaat on se viimenen paikka missä kannatta yrittää säästää viimesiä pennosia rata-ajossa. Joku paikallinen varmaan voi lahjottaa sulle jonkun ns roskisrenkaan (ja kertoa siihen sopivat paineet), ja sekin on huomattavasti parempi kuin tuo nykyinen.

Emmä ny iha niin tyhmä oo et katupaineilla lähren radalle, rengas on slicksi ja valmistajan ilmoottamilla paineilla menty. Kylmänä 2,1 eres ja takana 1,3 bar. Jos setin saa hintaan 169, niin se on aika houkutteleva tarjous. Kuitenki iha täys urvelo vielä radalla, niin miksi turhaa ostaa kalliit pirellit joita ei pysty eres hyöryntämään täysin

murmela

Lainaus käyttäjältä: Niki - 23.08.19 - klo:10:58
Jos setin saa hintaan 169, niin se on aika houkutteleva tarjous. Kuitenki iha täys urvelo vielä radalla, niin miksi turhaa ostaa kalliit pirellit joita ei pysty eres hyöryntämään täysin
Kokeileppa vaihtaa eturengas johonkin ns roskisrenkaaseen. Jos tärräys poistuu, niin problem solved...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Niki

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.08.19 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: Niki - 23.08.19 - klo:10:58
Kokeileppa vaihtaa eturengas johonkin ns roskisrenkaaseen. Jos tärräys poistuu, niin problem solved...


Täytyy kattoo jos sellaasen löytääs jostaki. Tänään olin radalla ja aattelin kokeella onko rengaspaineella merkitystä, nostin etusen paineen 2,2 bar, täryytes väheni huomattavasti. Ilmeisesti pienellä muutoksella iso vaikutus

Powered by EzPortal