Uusimmat

12 Vieraat, 0 Käyttäjiä

S1000RR mittaristo

Aloittaja murmela, 22.07.18 - klo:13:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Onnistuin rikkomaan mittariston (2011 BMW S1000RR) viimeisimmässä kaadossa.
Osaakos joku sanoa, että pitääkös tuo rs2e:n flässäämä rck2-ecu ja "uusi" mittaristo jotenkin parittaa ensin, ennen kuin mopo suostuu toimimaan?
Onko suomessa joku joka tuon parituksen voisi tehdä?
Tai, tuossa kun on rs2e:n flässäämä rck2-ecu, niin suostuukos toi mopo toimimaan ilman toimivaa mittaristoa?

Ja tai oisko jollakin lainata tai vuokrata tai myydä 2011 bemariin sopivaa mittaristoa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

miolta

https://www.manualslib.com/manual/1159790/Bmw-S-1000rr.html?page=43

Toi viittais siihen, miten se aika monessa pyörässä on. Eli mittaristo ei ole osa ajonestoa. Voithan vaikka kokeilla käykö pyörä ilman mittaristoa? Jos mittaristoa ei ole tarvinnut muokata ecua varten niin miksipä uusi mittaristo ei toimisi..tosin autopuolelta tiedän että uudet boksit, mittaristot yms. pitää koodata autoon jos vaihdetaan. Oma E39  bemari kyllä toimii toisellakin mittaristolla, mutta tulee vaan täplä mittaristoon ettei ole auton alkuperäinen.
Onkohan siellä mittaristossa mitään älyä, vai näyttääkö se vaan boksien ja antureiden lähettämät tiedot?

TommoKe

Eri mittaristo sopii toiseen ecuun, mutta vilkuttaa mittarilukemaa, kun eri. Sen saanee korjattua valtuutetussa töpselillä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Sippe

#3
Tuolla RS2 sivuilla mainitaan ecun ja mittariston synkkaus, eri asia on tarviiko jos ainoa ongelma on tuo vilkkuminen.
https://www.rs2e.de/en/services-prices/dash-mileage/

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 22.07.18 - klo:15:04
Sen saanee korjattua valtuutetussa töpselillä.
Mutta etkös aikaisemmin sanonut ettei flässiecua kannata pistää valtuutetun töpseliin?

Anyway jos ainoa ongelma on tuo lukeman vilkkuminen, niin ei väliä.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: miolta - 22.07.18 - klo:14:42
Toi viittais siihen, miten se aika monessa pyörässä on. Eli mittaristo ei ole osa ajonestoa. Voithan vaikka kokeilla käykö pyörä ilman mittaristoa?
Tällä hetkellä tilanne on se että mopoon tulee virrat päälle, mutta starttinappulasta ei tapahdu mitään.
Mahdollisia syitä on esim starttinappulan johto on irti tai poikki.
Tai koska mittaristo on sökö, niin ecu ei suostu starttaamaan.
Tai joku muu johto, anturi, kytkin on sökö.

Senkin takia kyselin tuosta bimmerin toimintalogiikasta että olisi helpompi haarukoida mahdollinen vian aiheuttaja, kun tietäisi miten sen pitäisi toimia missäkin tilanteessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.18 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: miolta - 22.07.18 - klo:14:42
Toi viittais siihen, miten se aika monessa pyörässä on. Eli mittaristo ei ole osa ajonestoa. Voithan vaikka kokeilla käykö pyörä ilman mittaristoa?
Tällä hetkellä tilanne on se että mopoon tulee virrat päälle, mutta starttinappulasta ei tapahdu mitään.
Mahdollisia syitä on esim starttinappulan johto on irti tai poikki.
Tai koska mittaristo on sökö, niin ecu ei suostu starttaamaan.
Tai joku muu johto, anturi, kytkin on sökö.

Senkin takia kyselin tuosta bimmerin toimintalogiikasta että olisi helpompi haarukoida mahdollinen vian aiheuttaja, kun tietäisi miten sen pitäisi toimia missäkin tilanteessa.


Mittaristo estää startin ymmärtääkseni.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Yllätys yllätys, VDS!
Ts toimivalla mittaristolla edelleen mykkä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

#8
Muistin väärin. Poistin.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

pekkaärrä

VDS! tarkoittaa kyllä vuoden 2011 käyttöohjekirjan mukaan Vertical Down Sensor, eli tämä puuttuu tai on rikki. Kaatumisen jälkeen riittää että pyörän nostaa ylös ja käyttää virrat pois päältä, niin tämä resetoituu olleessaan kunnossa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: pekkaärrä - 23.07.18 - klo:21:21
VDS! tarkoittaa kyllä vuoden 2011 käyttöohjekirjan mukaan Vertical Down Sensor, eli tämä puuttuu tai on rikki. Kaatumisen jälkeen riittää että pyörän nostaa ylös ja käyttää virrat pois päältä, niin tämä resetoituu olleessaan kunnossa.
Noh, edellisestä VDSsästä voi lukea tuosta:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1497.msg41136#msg41136
Jarrut paskana, paha hidastaa.

burn

Vaihdoin 2010 malliseen ecun, nyt ei pysty ajomoodeja vaihtamaan. Mittaristo toimii muuten. Onko jotain tehtävissä?

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: burn - 05.08.18 - klo:15:35
Vaihdoin 2010 malliseen ecun, nyt ei pysty ajomoodeja vaihtamaan. Mittaristo toimii muuten. Onko jotain tehtävissä?

Ennen pystyi vaihtamaan ajotilat normaalisti napista ja kykällä kuittaus? Katkaisijapakettikin on särkynyt mulla kerran ittellään.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -