Vastaillaan näin kootusti:
*Yamaha antaa squish minimiksi 0,78mm. Tähän saa 0,30 ja 0,35 kannen tiivistettä (vakio 0,40) ja 0,10 ja 0,15 sylinteriryhmän tiivistettä (vakio 0,20). Näillä pitäisi onnistua ja tuossa nykyisessä koneessa on 0,35 ja 0,20 paikoillaan. Squish en siitä ole mitannut.
*Yec imutorvikitti saapui hyllyyn. En laittanut vielä tuohon lähes vakioon sitä vielä paikalleen, koska tuntuma (pers sellainen, ei tieteellinen), että se alue missä noista alkaisi olla isosti eroa, on rajoitettu pakonokalla.
*Tulpista pitää kysellä parista osoitteesta, jotka on oikeasti kokeilleet ison rahan tulppia ja penkittäneet korkea puristeisia koneita niiden kanssa ja ilman. Sen verran arvokkaita, ettei viitsi arvalla lähteä liikkeelle.
*Leovince sbk täys titaani... Taas mihinkään perustumaton arvaus, mutta uskoisin virtaavan.
*Yamahan vakio on juuri 105 /105 deg. Tuossa on nyt 106/104. Kitti nokille annetaan suositukseksi sellainen, kuin 110/110. En tiedä pakoittaako suuri nosto noihin asteisiin, vai pidempi noston kesto, jottei over lappiä tule liikaa. Ajattelin kokeilla vakio imu, kit pako yhdistelmällä 107/109.
Parempiakin arvauksia saa esittää
Näihin vanhoihin koneisiin saa laittaa sbk osaa kiinni, siis -07 ja -08. Ymmärtääkseni lastuava työstö ei ole sallittua? Luokkana siis kotimaan sbk.
*Puristussuhdetta saa nostaa kaiken ikäisissä laitteissa.
Tässä on evästä, millä lähdetään liikenteeseen.