Tekisi mieli laittaa kuvia, mitä tapahtuu, mutta ei tänne taida pystyä latamaan niitä vieläkään.
Aloin kasailemaan toista konetta varalle, jos nykyinen jostain syystä sanoo sopimuksen irti. Ihmeen hyvät osat sinne löytyy ainakin laatikon osalta, kun sai blue printata kolmen vaihteiston osista, jotka on kaikki kärsineet vähän eri kohdista. Pikku herkistelyn jälkeen näppituntuma on, että parempi kuin tehtaalta uutena
Muutoin tähän koneeseen tulee vaan männänrenkaat, sylintereille perinteistä hoonausta paljon kevyempi käsittely ja venttiilivarren kumit ja pari uutta venttiiliä kärsineiden tilalle.
Niissä koneissa, joissa on titaani venttiilit, ei venttiilin ja seetin tiiveyttä passaa mennä parantamaan hiomalla. Ohut pinnoite kuluu venttiilistä pois ja sen jälkeen siellä ei ole kuin pehmeää toista pehmeää materiaalia vasten... eli ei pitkä ikäinen ratkaisu. Jos taas pelkästään seetien pinnassa on pientä huokosta, voi ottaa yhden venttiilin hiontaa varten ja käydä sillä seetit läpi... tai siis imu ja pako puolelle luonnollisesti omansa.
Kanteen asti en ole ehtinyt joten se onpi sitten sen ajan murhe, mitä sille tehdään tiiveyden osalta.
Muutoin pyörää kasatessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ettei siinä ole juurikaan "irtonaisia osia", jotka siis pääsee joustossa heilumaan luokkaa sentin tai pari.
En jaksa nyt kaivaa yläasteen fysiikan kirjaa hyllystä, mutta demosin sitä taas aamulla hyppiessä trampoliinilla mahdollisimman rennosti.. kiinnittämätön massa (läski) liikkuu eri tahtiin, kuin kiinnitetty ja se tuntuu, vaikka sitä nyt ei kauhean montaa kiloa irtonaista enää löydy.
Sama pätee pyörän osiin, kuten kaapelit, takakate, putkisto akku jne. Vaikutus varmaan taas joitain sadasosia kierroksella, kuten kymmenillä muilla pikku asioilla, jotka on hyvä olla kunnossa.