Uusimmat

23 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kolmone

Mitä litkuja jengi käyttää R6:n jäähdytykseen? Tislattu vesi, tislattu vesi + water wetter, tislattu vesi + jotain muuta mitä? Laitatteko talveksi glykolit vesipumpun korroosionnestämiseksi?
Suzuki PV

Jone

Tislattu vesi + water wetter

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: Jone - 02.03.19 - klo:19:58
Tislattu vesi + water wetter

Toimiiko pidemmän päälle?
Suzuki PV

murmela

Mutui water wetterissä on korroosionestoaineita.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jone

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 02.03.19 - klo:22:04
Toimiiko pidemmän päälle?

Miks ei toimis? Tosin vaihan kerran kauteen.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 02.03.19 - klo:17:48
Mitä litkuja jengi käyttää R6:n jäähdytykseen? Tislattu vesi, tislattu vesi + water wetter, tislattu vesi + jotain muuta mitä? Laitatteko talveksi glykolit vesipumpun korroosionnestämiseksi?

Hanavettä + water wetteriä. Tätä menny meidän tallissa vuosien saatossa zx6r (-98 ja -09), zx10r, gsxr, 675R.

Popeda

Moi.
Vaihtelin tuossa talven ratoksi runkolaakerit ja alapään veivilaakerit ja kaikkea pientä.
Tuon vaihteiston ulostuloakselin päässä olevan kuulalaakerin kanssa tuli hämmennys. Kuva (varmaankin) liitteenä. Laakerissa on vain toisella puolella pölysuoja ja mietinkin, että kummalle puolelle se kuuluu. Jotenkin järki sanoisi, että kuvassa oikealle, eli akselin puolelle, koska lohkon puolella on näköjään öljykanava. Toisaalta kuvia googlettelemalla näyttäisi, että pölysuoja on vasemmalla lohkon puolella.
Omat purkuvaiheesta otetut kuvat, myöskään muistikuvat, ei kerro kuinka päin se oli  murmispalm :)
Oisko tähän jeesiä? Ei tarvis leikata kiinni kesken ajon.

Mikko K.

Onko pyörän manuaalissa voitelukaaviota? Siitä tuo voisi selvitä. R1:ssä tuossa kohti laakerilla ura sekä pidätinrengas estämässä asentamisen väärin päin.

Popeda

Löytyi virtauskaavio (liitteenä). Näköjään tuo akseli on viimeisenä kierrossa, eikä ainakaan näyttäisi siltä, että sille laakerille olisi erikseen kanavaa, vaan öljy kulkisi akselia pitkin. 
Netistä löytyvistä kuvista näyttää vahvasti sille, että pölysuoja olisi lohkoon päin. Kuvakaappauksessa kai eri vuosimalli, mutta kuitenkin.
Kerkesin tietty pultata lohkot toisiinsa, ennen kuin aloin oikein tuumaamaan asiaa eilen. Ne kyllä nyppää irti ja ruuvaa äkkiä takaisin. Asensin pölysuojan lohkoa kohden.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 07.03.19 - klo:11:59
Löytyi virtauskaavio (liitteenä). Näköjään tuo akseli on viimeisenä kierrossa, eikä ainakaan näyttäisi siltä, että sille laakerille olisi erikseen kanavaa, vaan öljy kulkisi akselia pitkin.
Netistä löytyvistä kuvista näyttää vahvasti sille, että pölysuoja olisi lohkoon päin. Kuvakaappauksessa kai eri vuosimalli, mutta kuitenkin.
Kerkesin tietty pultata lohkot toisiinsa, ennen kuin aloin oikein tuumaamaan asiaa eilen. Ne kyllä nyppää irti ja ruuvaa äkkiä takaisin. Asensin pölysuojan lohkoa kohden.

Vahvalla mutulla, käytettävälle akselille (drive shaft) tuodaan öljy paineella, sisälle, josta se menee akselin voitelureikiä pitkin esim. rattailen holkeille ja haarukoille. JOos tuolla tiivisteellä on jokun virka, niin se ohjaa paineen akselin sisälle, mikäli tuonne tulee öljynpaine. Ja toisesta päästä akselia sitä on vaikea syöttää tulemaan, kun siellä onpi umpitavaraa, ratas päässä ja kauhia huju käy ilmavirrasta.

Popeda

Mulla on aivan sama mutu. Mietin myös, että jos se pölysuoja olisi akselin puolella laakeria, silloin sieltä lohkon puolelta tuleva öljynpaine pukkais pölysuojan irti. Jos pölysuoja on lohkon, eli paineen puolella, paine vain painaa pölysuojaa tiiviimmiin laakeria vasten.

Kolmone

#356
Kustannustehokkaat, hyvännäköiset, kestävät ja hyvät stompgripit R6:n (RJ15) tankkiin? Tilaanko kalliilla Ebaystä ja tulee joskus vai löydänkö edullisesti ja nopealla toimituksella kotimaasta?

Edit: löytyi jo kun käytti oikeaa hakusanaa "Tank Grip" toimi paremmin.
Suzuki PV