Eri merkkien erot ratahommissa.

Aloittaja Nitrous, 28.03.12 - klo:20:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Nyt olis sellanen tilanne päälllänsä, että nykynen mopo on uhkaavasti menossa kaupaks ja sitä myötä tuppaa pyöräkuumetta niskaan. Jokaisellahan tietysti on mielipiteensä parhaasta pyörästä, mutta tähän kuulisi mieluusti ihan faktaa, että mikä merkki on ylivertainen ja minkä kanssa saa viettää enemmän aikaa tallisa kuin radalla. Tällä hetkellä hakusessa on lähinnä alle 10k€ laitos, joten ihan uusimmat kamppeet (uusi 10R, RSV4, yms) voi jättää vertailun ulkopuolelle.

Näin alkuun voi heittää mielipiteitä seuraavista:
Fireblade -08, alusta vimpan päälle, ja kaikki tarvittava rataromu mukaan. ~10k€.
RC 8 -08, alusta vimpan päälle, ~8k€
R1 -08, alusta vimpan päälle ja kaikki rataromut mukaan, ?€
Puimuri, katukuosissa, 8-10k€ varusteiden mukaan. Vaatii siis kuitukatteet ja toiset vanteet yms.

Mikäs näistä ois paras vaihtoehto ton nykyisen gixerin tilalle ja miksi?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Itsellä R1 -07, joten tässä oma puolueellinen mielipide.

R1 olisi oma valinta, jota puolustaa yleisyys ja aika mukavasti noi SM sarjassakin kulki. Riippuu toki mikä yksilö on mielessä.
Toisena vaihtoehtona Honda, jonka toiselle sijalle jäämisen takana se että noita näkee kovin vähän käytössä. Huoltaminen kuulemma oma lajinsa. Puolesta sitten se että Hiltusen myynnissä oleva paketti lienee aikas hyvä nyt tarjolla olevista.
RC8 ei taida olla helpoimmista ajettavista, harvinainen.
Puimuri ei taida olla varusteiltaan muihin verratavissa tässä hintaluokassa.

Sitten taas se normaali jaarittelu, että kaikki jo tämänkin ikäiset on kuitenkin yksilöitä. Ota hyvin pidetty ja huollettu tunnetulla historialla. Mielellään oikeasti nopeaksi osaavissa käsissä todistettu versio. Mukana tuleva romujen ja renkaiden määrä myös auttaa jatkossa. Ja käy koeajolla.

Raaseri

Jaa mielipiteitä. Sehän passaa.

Blade. Hyvä peli, kaiketi heikkoa paikkaa ei ole, ei kyllä vahvuuksiakaan erityisesti. Honda sopii aina käteen ja alustan laiton jälkeen kelpo pyörä radalle.

RC. Varmasti hyvä. Jostain syystä silti vain yksi kuski saanut Suomessakaan tulosta kisoissa aikaiseksi. Eikä ne konerikotkaan ihan tavattomia olleet. Näistä sielukkain.

Yamaha, vähä kuin särmikäs Honda. Sen vähän mitä ajanut niin tykännyt kyllä.

Puimuri. Tällä ajaa vakiona B1000-luokan voitosta. Kisakäytössä jokunen veivin laakeri leiponut. Varman tämän hetken halutuin ja helpoin ratapyörä myydä edelleen.


Mä valitsin bemarin jos siinä on elektroniset avut. Moottori on julma ja vaikka toi vakioalusta ei ihan vastaa parin muun ehdokkaan alustaa, vakiollakin ajaa kovaa. Päivittää voi myöhemmin, alkuun vaikka muutamalla satkulla päivittää vakiohiluista paremmat Wehnällä.

Sen jälkeen oliskin hankala valinta. Tosi hankala.

Streethawk

Juttele Jarnon kanssa lauantaina bladen huoltamisesta. Gixxeriin verrattuna on kuullemma aika hankalaa, kun kaikki on tosi tiiviisti paketissa. Minä vaan ajan ja hyvältä tuntuu. Eipä siinä mitään ongelmia juuri ollut, kuten tiedät. Ainoa oikea ongelma oli ei-Hondaa eli shifterin painekytkin. Kävitkö sä yksin ajamassa mun pyörällä ollenkaan?

Jos mä johonkin vaihtaisin, niin bemari se varmaan olisi.

Teemu Tanila

Sanoisin että riippuu aika lailla sun omista tavoitteista ja siitä haluatko ihan valmiin paketin vai tykkäätkö itte rakennella?

Itse ottasin noista aika varmasti bemarin vaikka en ole sitä kokeillutkaan. Sillä pääsee vakionakin taatusti tosi kovaa ja sitten sitä voisi pikkuhiljaa talouden salliessa päivitellä vaikka mihin asti. Suomesta löytyy huippuosaamista kyseisen pelin säätämiseen eli apuja ja vinkkejä olisi tarvittaessa saatavilla. Näkisin että bemari olis sellanen tulevaisuuden hankinta jolla ajelis pitkään jos vaan pysyy kasassa.

Noista muista en ole ajanut kuin R1:sta (08 kilpuri) ja täytyy sanoa että en kyllä sille oikein lämmennyt. Ei ollu tosin säädetty ollenkaan mulle se laite ergonomian osalta.

Bemarin jälkeen toisena tulis ittelle Honda pohjautuen sen saamiin hyviin arvioihin ja menestykseen kisahommissa. Kuulemma ollu tosin laatikkovikaa kyseisessä laitteessa, olisko vaivannu just 08 mallia. Omin silmin nähnyt sellaisen poikivan radalle. Mutta harva laitehan näistä ihan synnitön on.

Lohduttavaa on varmaan se, että valitsit minkä tahansa niin tuskin siinä kovin pahasti metsään menee, eiköhän noilla kaikilla ehdi. Optimi olis tietty jos pääsis kaikkia kokeileen mutta harvemmin sellasta mahdollisuutta on.

Teemu

app

Ei kokemuksia muista, muta Bemari ei vaadi kevyempiä vanteita. Orkkiksilla eturivistä on startattu Aassakin, nähdäkseni. Osatkaan eivät ole enää niin hakusessa, eikä kalliita. Kuitukatteet voi tiety hommata, mutta muoviset menee samalla tavalla, ja niihin vaihtopaloja saanee halvalla jo, jos särkyy.
Jerkku ei lopu kesken  :P

Turder

Itse tykkään vertailussa nostaa esille pyörien huonot puolet ja sen mukaan pudotella niitä pois listalta. Nykypeleissä on ominaisuuksia jo niin paljon ja kaikissa jotain hyvää, joten mielummin välttelen pahimpia sudenkuoppia. Budjettitapauksissa lienee fiksua hommata valmis paketti, jolloin ei tule lisäkuluja kohtuuttomasti, kun varusteet saa yleensä halvalla "kaupan päälle".

Ehkä Bemari voisi noista olla houkuttelevin ja se seuraava askel muista kehityksen suhteen mutta ilmeisesti vaatii budjetin ylityksen jotta saa halutun paketin.

RC8 on kiehtova peli ja jos Kallio Racingin exää miettii niin oishan se aika kyrväkäs laite. Ainakin varikolla poseiluun :-X

Eli Bemari tai Kotari peukku_1

Nitrous

Tuo on kyllä totta, että pitäs sen verran malttaa, että pääsis koeajamaan, mutta hätäsenä kaverina oon ennenkin ostellu pyöriä koeajamatta. Mikä tahansa näistä tuoreista kyykyistä kyllä riittää meikäläisen nykyisiin vauhteihin vakionakin, kerran tuo gixukin riitti, mutta tavoitteena olisi, että saisi vauhdin kirittyä tuonne B-luokan kärjen tasolle jollain aikataululla. Mieluummin tietenkin ennemmin kuin myöhemmin ja tuon tavoitteen saavuttamisessa hyvä alusta ei ainakaan ole haitaksi.

Ainut malli noista, jota olen ajanut on tuo Blade. Eri yksilö kylläkin kuin nyt kiikarissa oleva. Streethawkin mopolla kävin ajelemassa Alastarossa pari kierrosta sisäkanttareiden yli, eli moposta jäi aika ketterä vaikutelma verrattuna gixeriin eikä voimaakaan tuntunu puuttuvan ja ylipäänsä aika helpon tuntuinen ajaa. Huollettavuus ilmeisesti tosiaan on se pieni haittapuoli.

Tuo RC8 kyllä houkuttelisi erikoisuudellaan varsinkin kun tykkään ajaa tvinillä enemmän kuin rivikoneella. Ja onhan siinä aika rouhee saundi verrattuna japseihin. :) Tosin erikoisuudesta on haittaa viimeistään siinä vaiheessa kun jotain porsii kaadon tai jonkun muun syyn seurauksena. Voi olla vaikea löytää varikolta varaosia.

Yamaha kyllä houkuttelisi yleisyytensä puolesta (osia hyvin saatavilla). Hyvältä kyllä kuulostaa tuo Raaserin kommentti, että olisi kuin Honda, jossa on särmää. Pieni luonne ei pyörässä hirveästi haittaa, jos se vain ei hankaloita ajamista. Tosin tuossa KTM:ssä sitä luonnetta sitten on ihan omiksi tarpeiksi.

Bemari houkuttaa ja siitä varmasti saa rakenneltua ajan kanssa mopon, josta ei potentiaali näissä käsissä lopu kesken. Ja lähes vakionakin riittää tuohon mun tavoitteeseen. Plussana tietty on se, että pääsee itse rakentamaan, haittana se, että rahaa palaa ehkä enemmän.

Viime kaudesta tuli opittua se, että jos aikoo edelleen kitsastella rengasbudjetissa, on vähintään toinen takavanne pakollinen hankinta, ettei tartte jättää settiä välistä renkaan vaihdon/kääntämisen takia, joten sen joutuu laskemaan pyörän hankintahintaan vähintään mukaan jos toisia vanteita ei tule mopon mukana. Toisaalta olisihan se ihan hauska kokeilla ajamista myös sateisilla. Jatketaan arpomista ja katsotaan mihin päädytään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Kallio Racing

Lainaus käyttäjältä: Turder - 29.03.12 - klo:11:05
Itse tykkään vertailussa nostaa esille pyörien huonot puolet ja sen mukaan pudotella niitä pois listalta. Nykypeleissä on ominaisuuksia jo niin paljon ja kaikissa jotain hyvää, joten mielummin välttelen pahimpia sudenkuoppia. Budjettitapauksissa lienee fiksua hommata valmis paketti, jolloin ei tule lisäkuluja kohtuuttomasti, kun varusteet saa yleensä halvalla "kaupan päälle".

Ehkä Bemari voisi noista olla houkuttelevin ja se seuraava askel muista kehityksen suhteen mutta ilmeisesti vaatii budjetin ylityksen jotta saa halutun paketin.

RC8 on kiehtova peli ja jos Kallio Racingin exää miettii niin oishan se aika kyrväkäs laite. Ainakin varikolla poseiluun :-X

Eli Bemari tai Kotari peukku_1

osta osta...  shakehands_1
www.kallioracing.com
www.facebook.com/kallioracing

Turder

Siis minulla ei ole tarvetta ratamopolle, tai ainahan se kelpais mutta ei ole rahaa  :D Menikö muutamilla nimimerkit sekaisin, vai saiko tuosta minun viestistä väärän kuvan, mikä siis oli tarkoitettu Nitrouksen pohdinnan tueksi  shakehands_1

Kallio Racing

www.kallioracing.com
www.facebook.com/kallioracing

jarska

Lainaus käyttäjältä: Kallio Racing - 29.03.12 - klo:14:29
no kunhan vaa joku ostaa  ::)

Pääseekö tolla tavan ratailijakin automaattisesti kärkikahinoihin mukaan ja tuleeko kesän ratakurssit kaupan päälle. innocent_1
Kunhan kyselen... ::)

Kallio Racing

kyllä tollakin kerkee. ja veikkaisin että on helppo pyörä ajaa. voima tulee tasaisesti ja alhaalta.

eiköhän koe-ajokin mahdollisesti onnistu joskus...
www.kallioracing.com
www.facebook.com/kallioracing

Nitrous

Jaahas, pikkuhiljaa näyttää siltä, että valinta kallistuu tällä kertaa Rytkösen ja Benarin välille. Molempien hinta pyörii aika samoissa, mutta rytköseen tulis käytännössä kaikki tarvittava mukaan, paitsi toiset vanteet. Bemari taas on pelkästään kuitukatteilla varustettuna, eli siihen pitäs hankkia kaikki loput ite.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.04.12 - klo:17:54
Jaahas, pikkuhiljaa näyttää siltä, että valinta kallistuu tällä kertaa Rytkösen ja Benarin välille. Molempien hinta pyörii aika samoissa, mutta rytköseen tulis käytännössä kaikki tarvittava mukaan, paitsi toiset vanteet. Bemari taas on pelkästään kuitukatteilla varustettuna, eli siihen pitäs hankkia kaikki loput ite.

Kysyikkö länsrannikon yksilöä?

Powered by EzPortal