Tuo on kyllä totta, että pitäs sen verran malttaa, että pääsis koeajamaan, mutta hätäsenä kaverina oon ennenkin ostellu pyöriä koeajamatta. Mikä tahansa näistä tuoreista kyykyistä kyllä riittää meikäläisen nykyisiin vauhteihin vakionakin, kerran tuo gixukin riitti, mutta tavoitteena olisi, että saisi vauhdin kirittyä tuonne B-luokan kärjen tasolle jollain aikataululla. Mieluummin tietenkin ennemmin kuin myöhemmin ja tuon tavoitteen saavuttamisessa hyvä alusta ei ainakaan ole haitaksi.
Ainut malli noista, jota olen ajanut on tuo Blade. Eri yksilö kylläkin kuin nyt kiikarissa oleva. Streethawkin mopolla kävin ajelemassa Alastarossa pari kierrosta sisäkanttareiden yli, eli moposta jäi aika ketterä vaikutelma verrattuna gixeriin eikä voimaakaan tuntunu puuttuvan ja ylipäänsä aika helpon tuntuinen ajaa. Huollettavuus ilmeisesti tosiaan on se pieni haittapuoli.
Tuo RC8 kyllä houkuttelisi erikoisuudellaan varsinkin kun tykkään ajaa tvinillä enemmän kuin rivikoneella. Ja onhan siinä aika rouhee saundi verrattuna japseihin.

Tosin erikoisuudesta on haittaa viimeistään siinä vaiheessa kun jotain porsii kaadon tai jonkun muun syyn seurauksena. Voi olla vaikea löytää varikolta varaosia.
Yamaha kyllä houkuttelisi yleisyytensä puolesta (osia hyvin saatavilla). Hyvältä kyllä kuulostaa tuo Raaserin kommentti, että olisi kuin Honda, jossa on särmää. Pieni luonne ei pyörässä hirveästi haittaa, jos se vain ei hankaloita ajamista. Tosin tuossa KTM:ssä sitä luonnetta sitten on ihan omiksi tarpeiksi.
Bemari houkuttaa ja siitä varmasti saa rakenneltua ajan kanssa mopon, josta ei potentiaali näissä käsissä lopu kesken. Ja lähes vakionakin riittää tuohon mun tavoitteeseen. Plussana tietty on se, että pääsee itse rakentamaan, haittana se, että rahaa palaa ehkä enemmän.
Viime kaudesta tuli opittua se, että jos aikoo edelleen kitsastella rengasbudjetissa, on vähintään toinen takavanne pakollinen hankinta, ettei tartte jättää settiä välistä renkaan vaihdon/kääntämisen takia, joten sen joutuu laskemaan pyörän hankintahintaan vähintään mukaan jos toisia vanteita ei tule mopon mukana. Toisaalta olisihan se ihan hauska kokeilla ajamista myös sateisilla. Jatketaan arpomista ja katsotaan mihin päädytään.