Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 01.01.21 - klo:18:15
Onko tollaisista brembo RC / accossato / muista vastaavista pääsylintereistä oikeesti hyötyä?
Onko eroa Nissinin pääsylkkään (zx6r)?
Missä se mahdollinen ero tulee?
Hydraulinen suhde (pääsylinterin poikkipinta-ala vs jarrumäntien poikkipinta-ala), ja jarruvivun välityssuhde (akselointipisteiden välinen etäisyys vs otepinnan etäisyys akselointipisteestä) vaikuttavat ainakin siihen millaista voimaa ja liikettä jarruvipuun tarvitaan.
Jarruvivun vapaa liike vaihtelee myös, ja joissakin jopa säädettävissä?
Mulla oli 05 6R ssä vakio ja brembo 19 rcs, ja tykkäsin brembosta enemmän kun tykkään kovasta ja lyhytliikkeisestä kahvasta. Teräspunosletkut ja uudemman vuosimallin nissinit (ne mitä kaikki vaihtaa noihin vanhoihin).
Bimmerissä oli bermbon(?) orkkis joka oli muuten hyvä mut ihan liian pitkäliikkeinen mun makuun, joten vaihdoin siihenkin brembon 19 rcs, ja tykkäsin. Teräspunosletkut ja orkkis brembon satulat.
Ja brembossa stumppikahva johon mahtuu kaks sormea.