Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K, 05.04.12 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Ja löytyyhän mulla kuvakin aiheesta. Mannerlaattojen välinen sauma lähtee just sopivasti tosta kuvan oikeasta alanurkasta ja kulkee koko matkan siivousosastoa kohti. Kuvassa näkyy selkeästi myös siivouksen kohteena olevan mopon takarenkaan jälki. Eli abaut saman tien kun mopo on päätynyt tolle ulommalle ulospäin kallistetulle kaistaleelle, on takanen lähtenyt luistaan liikaa pidon äkillisesti heikentyessä, ja tuloksena hi-sider. Tuon mustan koukun perässä on myös jalkatapin yms jäljet jatkeena.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.07.15 - klo:17:06
Pitikin taas katsoa mitä sitä itse töpeksii Kemoralla, kun ei mihinkään pääse. Tuosta esimerkkiä 1:12.8 kierros miten jää apeksit ottamatta, kun hätäilee kaasulle menon kanssa :) Mitään edes etäisesti kulmikasta tule tehtyä vaan sen kuin rullaillaan keskellä rataa menemään. Kahvilasta @raukkis  ihan ok esimerkki miten ekalla kerralla mennään kaasulle vähän aiemmin ja ajolinja menee heti reippaasti leveäksi. Toisella kertaa vähän paremmin malttia ja päästään lähemmäksi apeksia sekä vähän avaamaankin.



Kaadun varmaan tuossa kahvilassa suorin vartaloin ensi kerralla vauhdin puutteeseen kun ootan että jopo kääntyy. Mutts löytyisikö tuohon edelliseen hevosenkenkään jotain takuuvarmaa hittiä miten siitä kohtuu hyvin suoriutuisi. Siinä pakenee kaikki edeltä. No vois siinä ainakin sitä kakkosta yrittää käyttää että voi peitellä sitten muita virheitä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.07.15 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.07.15 - klo:17:06
Pitikin taas katsoa mitä sitä itse töpeksii Kemoralla, kun ei mihinkään pääse. Tuosta esimerkkiä 1:12.8 kierros miten jää apeksit ottamatta, kun hätäilee kaasulle menon kanssa :) Mitään edes etäisesti kulmikasta tule tehtyä vaan sen kuin rullaillaan keskellä rataa menemään. Kahvilasta @raukkis  ihan ok esimerkki miten ekalla kerralla mennään kaasulle vähän aiemmin ja ajolinja menee heti reippaasti leveäksi. Toisella kertaa vähän paremmin malttia ja päästään lähemmäksi apeksia sekä vähän avaamaankin.



Kaadun varmaan tuossa kahvilassa suorin vartaloin ensi kerralla vauhdin puutteeseen kun ootan että jopo kääntyy. Mutts löytyisikö tuohon edelliseen hevosenkenkään jotain takuuvarmaa hittiä miten siitä kohtuu hyvin suoriutuisi. Siinä pakenee kaikki edeltä. No vois siinä ainakin sitä kakkosta yrittää käyttää että voi peitellä sitten muita virheitä...

Jos vauhti loppuu kesken niin sit vaan jarrumerkkiä eteenpäin. Itellä taitaa olla jossain 5-10m ennen sitä sisäkanttaria nykysellään. Jos sais siihen kanttariin asti tulemaan torvi auki olis aika bueno.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

^peloittaa ajaa se notko täyskaasulla

wbaum

https://www.youtube.com/watch?v=Huy1fRJAwZA&feature=youtu.be&t=271

Sieltä pientä linjavalintaa meikäläisellä kahvilaan ;D

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.07.15 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.07.15 - klo:17:06
Pitikin taas katsoa mitä sitä itse töpeksii Kemoralla, kun ei mihinkään pääse. Tuosta esimerkkiä 1:12.8 kierros miten jää apeksit ottamatta, kun hätäilee kaasulle menon kanssa :) Mitään edes etäisesti kulmikasta tule tehtyä vaan sen kuin rullaillaan keskellä rataa menemään. Kahvilasta @raukkis  ihan ok esimerkki miten ekalla kerralla mennään kaasulle vähän aiemmin ja ajolinja menee heti reippaasti leveäksi. Toisella kertaa vähän paremmin malttia ja päästään lähemmäksi apeksia sekä vähän avaamaankin.



Kaadun varmaan tuossa kahvilassa suorin vartaloin ensi kerralla vauhdin puutteeseen kun ootan että jopo kääntyy. Mutts löytyisikö tuohon edelliseen hevosenkenkään jotain takuuvarmaa hittiä miten siitä kohtuu hyvin suoriutuisi. Siinä pakenee kaikki edeltä. No vois siinä ainakin sitä kakkosta yrittää käyttää että voi peitellä sitten muita virheitä...


Tuohon vauhdin säilyttämiseen kahvilanmutkassa auttoi kun menee moottorijarrulla vaihtamatta pienemmälle sinne mutkaan ja jarruttaa vasta mutkassa. Sitten käytän mopoa ekan kanttarin jälkeen pystymmässä että uskallan vaihtaa pienempää. Toki tässä tavassa pitää jarruttaa järkevästi tai etusen pito voi olla aikas heikkoa.

Edellisessäkin mutkassa sun pitäis saada se sisäkanttarin loppu paremmin kiinni että pääset avaamaan. Tässä mutkassa pitäis mopon keulan osoittaa sinne kahvilaan kun avataan :) Apeksi on mun mielestä näillä nurkilla:


Sulla on videolla ihan hyvä ajatus miten tuota ajetaan. Eli kahdella apeksilla, niin että keskimutkassa käydään vähän ulompana. Pitäis vaan saada se sisäkanttarin loppu vielä kiinni, kun nyt siihen jää joku pari metriä matkaa. Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, kannattaa keskittyä hakemaan nämä avauspaikat kiinni niin kellokin tykkää.

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.07.15 - klo:19:57
Kaadun varmaan tuossa kahvilassa suorin vartaloin ensi kerralla vauhdin puutteeseen kun ootan että jopo kääntyy. Mutts löytyisikö tuohon edelliseen hevosenkenkään jotain takuuvarmaa hittiä miten siitä kohtuu hyvin suoriutuisi. Siinä pakenee kaikki edeltä.
Ne pakenee sen takia että meet kaasulle ihan liian aikasin koska yrität korjata tilannettaa menemällä kaasulle aikasin, ja lopputuloksena ulostulo menee totaalisen munilleen, kun kiertelet koko mutkan pintakaasulla ulkokanttareelle asti ja pääset avaamaan vasta sitten.
Eli jarrun jälkeen ODOTA!!! Sit odotat vielä vähä lisää, etkä koske siihen kaasuun, et ees hipase. Ja sit vasta ku mopo on iha hyytyny siihen sisäkanttareen reunaan ja toi vuorelan kuvassa oleva torni näkyy, niin alat avaamaan.
Niin sit sä ehkä joskus opit ymmärtämään kuinka myöhään sen jarrun voi jättää.
Mut niin kauan kun sä ajat tolla nykytyylilläs, eli meet kaasulle suoraa jarrun jälkeen, niin homma menee ihan munilleen ja veikkaisin jopa ett se estää kaiken oppimisen ja kehityksen.
Kyllä joo sit kun sulla on apeksi kohillaan, ja jarru apeksiin asti, niin joo, sit saa mennä heti jarrun jälkeen kaasulle. Mut v***u niin kauan kun ei oo, niin et v***u koske siihen kaasuun ennen ku oot apeksissa, et vaikka kaatuisit kaks kertaa vauhin puutteeseen ennen apeksii. Ei se nyt saa**na sen vaikeempaa oo. Usot sie?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Uson uson. Tuohon mutkaan tuskin tulen sattuneesta syystä koskaan kovin myöhäistä jarrua tekemään, mutta eihän sitä tiedä, jos sitä siinäkin ylittäisi ittensä. Mutta odottamaan varmaan pystyn. En ehkä 9 kk mutta hetkisen :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.07.15 - klo:20:16
https://www.youtube.com/watch?v=Huy1fRJAwZA&feature=youtu.be&t=271

Sieltä pientä linjavalintaa meikäläisellä kahvilaan ;D
Sie kyllä ajat tuon ihan päin helevettiä. :D Ekan kanttarin saat hienosti kiinni, mutta sit alkaakin menemään munilleen. Jarru pitäs laskee sinne ihan ulkolaitaan (silleen, ettei sieltä mahu ohi) ja vikan sisäkanttarin ohi pääseekin sit tulemaan kivasti jo kaasulla kun mopo osottaa oikeeseen suuntaan. Luulisin osaavani ajaa ton kahvilan vähän sinne päin, kun siinä avauksessa pääsee parhaillaan kusiaisella tonnarista ohi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.07.15 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.07.15 - klo:20:16
https://www.youtube.com/watch?v=Huy1fRJAwZA&feature=youtu.be&t=271

Sieltä pientä linjavalintaa meikäläisellä kahvilaan ;D
Sie kyllä ajat tuon ihan päin helevettiä. :D Ekan kanttarin saat hienosti kiinni, mutta sit alkaakin menemään munilleen. Jarru pitäs laskee sinne ihan ulkolaitaan (silleen, ettei sieltä mahu ohi) ja vikan sisäkanttarin ohi pääseekin sit tulemaan kivasti jo kaasulla kun mopo osottaa oikeeseen suuntaan. Luulisin osaavani ajaa ton kahvilan vähän sinne päin, kun siinä avauksessa pääsee parhaillaan kusiaisella tonnarista ohi.
No tuo oli vähän niinku läppä. Verneriki nauro setin jälkee että ajaako se ees samaa rataa..  Mut siis ku ei pää antanu losottaa lujempaa tuonne mutkaan niin aattelin että fuck it, käännetään se sit tässä odotellessa. Kyllä se tuos vernerin imus sit alko paremmin mennä, mutta lähinnä pyysin kuvaamaan sitä ku ei ollu yhtää luottoo missää päin rataa.

Ainahan mä tuon kahvilan oon ryssiny, yks viimesyksyinen setti oli missä meitä oli 6 pyörää radalla. Kaikki mun peräs, jokainen takana ollut mopo haki ohituspaikkaa kahvilan avauksesta mutta ei päässy ohi. Loppurata nyt meni jotenkuten ja kikserin potku riitti pitämään muut takana katsomonsuoralla. :D Kahvilan terassilla oli ollu hauskaa kuulemma, takana ei niinkää. Siinä me sit ajeltiin koko setti.

Mikko K.

Tuohon 3. 4. 5. yhdistelmään vielä pientä muisteltavaa..

3. tultaessa apeksi on aika syvällä mutkassa ja koitan taittaa keulaa jo vähän ennen jarrun alkua oikeaan suuntaan, jotta homma helpottuu. Kolmosesta raaka  avaus ja kevennetään kapulaa vähän ennen kuin rata tipahtaa alaspäin. Suunnilleen puolikaasulla taitto neloseen kanttarin lähellä. Tässä aika maltillinen liike on asiaa, ettei peli lähde käsistä. Heti nelosen alusta tiukka avaus siten, että myös 5. on ajettava mutka, mutta kaasu pysyy topparissa.

Lähinnä tuossa kolmosen nelosen välissä meno näyttää ajoasennon etc. myötä yhdeltä mutkalta, mutta kaasulla ja katseella tuled tehtyä pieniä liikkeitä.

Varmaan oikeampiakin tapoja on, mutta tuolla tavalla saa peitettyä takana tulevan vihollisen linjan tiukasti ;)

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.07.15 - klo:19:57
Kaadun varmaan tuossa kahvilassa suorin vartaloin ensi kerralla vauhdin puutteeseen kun ootan että jopo kääntyy.

Joko kaatui? :P

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.07.15 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.07.15 - klo:19:57
Kaadun varmaan tuossa kahvilassa suorin vartaloin ensi kerralla vauhdin puutteeseen kun ootan että jopo kääntyy.

Joko kaatui? :P
Ei vielä mutta on se vaikeaa olla sitä kapulaa hipelöimättä. Täytyy mennä tosi höllällä jarrulla se loppu että olis edes hitunen vauhtia mutkassa.

Se toinen irvistely toteutu. Enkat paukku :D Tiedä sitten mikä osuus oli tuolla odottamisen yrityksellä ja mikä kerhokisalla. 1.15.6. Nyt oon jo lähes tyytyväinen.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 05.07.15 - klo:16:02
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.07.15 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.07.15 - klo:19:57
Kaadun varmaan tuossa kahvilassa suorin vartaloin ensi kerralla vauhdin puutteeseen kun ootan että jopo kääntyy.

Joko kaatui? :P
Ei vielä mutta on se vaikeaa olla sitä kapulaa hipelöimättä. Täytyy mennä tosi höllällä jarrulla se loppu että olis edes hitunen vauhtia mutkassa.

Se toinen irvistely toteutu. Enkat paukku :D Tiedä sitten mikä osuus oli tuolla odottamisen yrityksellä ja mikä kerhokisalla. 1.15.6. Nyt oon jo lähes tyytyväinen.

Hyvä että tulee heti positiivistakin kokemusta. Nyt vaan maltilla ne linjat tontille, niin pääset avaamaan ja sitten tulee jarrumerkillekin enemmän vauhtia joka riittää paremmin sinne mutkaan. Ohitat sitten nätisti, kun meet kuitenkin kohta kovempaa. :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 05.07.15 - klo:16:02
Ei vielä mutta on se vaikeaa olla sitä kapulaa hipelöimättä.
Enkat paukku :D
No niin saa**na. Usoithan sie.

Pistäppä videoo hetimiten tuubiin, niin voin vittuilla vähän lisää, ihan ilmaiseksi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal