Koulutuksessa tuli muun muassa ilmi että mun vaihteiden käyttö/käyttämättömyys on persiistä.
Olen tähän saakka ja aika monta ratapäivää myllännyt silleen et mutkaa lähestyessä ensin heittäny pienempää äkkii pesään ja sen päälle vasta jarru.
Eli tavallaan jotennii nurinkurin ja on prkleen vaikee oppii tuosta pois.
Lisäksi liikaa yhdellä vaihteella ajamista ja moottorijarrulla rullailua.
Tuohon soppaan vielä liian lussukat avaukset kun ei tahdo uskaltaa kokeilla takasen pitävyyttä.
Kemora mennyt vaihteiden osalta tälleen--> lähtö/katsomosuoralla kiihdytys-->suurin vaihde nelonen-->ennen vauhtimutkaa jo kolmonen silmään-->sama kolmonen pesässä jatkuu paluusuoran loppuun saakka-->jarrutus, sama kolmonen karusellissä-->vaihto kakoselle viimesessä vasurissa-->kiihdytys kohti kahvilanmutkaa, kolmonen pesään-->kahvilanmutkasta kakosella ulos, kiihdytys, kolmoselle-->taitto yköseen ja sama jatkuu.
Nyt reenattiin näin-->lähtö/katsomosuora, suurin vaihde vitonen-->samalla vitosella taitto kakoseen-->pikku kiihdytys, jarrutus-->vaihto kaks pykälää alas, eli kolmonen-->ennen nelosmutkaa, kallellaan ollessa nelonen sisään-->nelosella kohti paluusuoran vasuria-->jarrutus ja vaihto kolmoselle-->kolmosella karuselli ympäri ja vaihto kakoselle ennen viimestä vasuria-->kiihdytys ja samallai ku ennen, vaihto kolmoselle-->jarrutus ja vaihto kakoselle kahvilanmutkan lopussa-->kiihdytys ja vaihto kolmoselle, ennen yköstä-->jne.
Mä oon ihan liikaa ajellu ilman vaihteiden käyttöö ja nyt tuntuu et on pirusti ohjelmaa kun lisää vaihteiden rukkausta samalla kun jarruttaa.
Opittua yritettiin reenata videolla, välillä onnistuen ja välillä täysin sekoillen vaihteiden kans.
Pahoittelen,olin tukkona ja jouduin pudottaan vauhteja vielä omasta lupsakasta vauhdista alaspäin, treenatessa.
Varsinkin paluusuoran jarru tuottaa suuria ongelmia, vaihteiden vaihdon kera... ei meinaa vanha koira oppia uusia temppuja ja aiheutan itte turhaa ohjelmaa.
Kemora 1.9.2013