Tuo JTK:n kirjoitus oli ihan ok.
Mä kävin monta vuotta kavereiden kanssa porista pyörillä milloin missäkin radalla touring renkailla ajelemassa. Ei tullut mielenkään ottaa mitään autoa mukaan.
Muistan kun yksi kaveri laittoi kokonahkapuvun kerran !? Meillä muilla kun oli goret. Se tuntui jo vähän hifistelyltä. (aika naurettavaa näin jälkikäteen)
Yksi meistä osti lämppärit salaa ja oli ihan nolo kun niistä "kärähti". Sitten seuraava jo peräkärryä hankkimaan. Me vanhemmat ajateltiin vielä että antaa nyt noiden poikien
harrastaa, (tyhmät). 5v sitten lähdimme n. 30 henk porukalla Jurvaan. Mulla on iso umpikärry ja paku joka toimi huolto-autona.
Kyllä oli kiva muiden laittaa kamansa kärryyn, säilyttää niitä siellä ja tais takastullessa olla pari ajokelvotonta pyörää kyydissäkin. Jäi muistiin.
Pikku hiljaa kun on oppinut "tavoille", mikä on järkevää, ei hifistelyä. Mikä on turvallista ja helpottaa asioita ym.
Taisin itse laittaa 2010 vasta pyörän autoon, siviili vaatteet, eväät jne. On se mukavempaa lähteä sateen sattuessa kotiin tai jos pyörä menee rikki tai jopa kaatuu.
Tämä hesan reissu kuulapäällä oli opettavainen. 2011 ostin jostakin syystä vähän nolona itsekin lämppärit. Onkohan siinä muilla sen jälkeen jotain odotusarvoja
että nyt se menee paljon lujempaa, vai mikä siinä on ? Onhan lämppäreillä paljon turvallisempaa, halvempaa, luotettavampaa jne ajella.
Nyt em tavarat ja asiat tuntuu jo ihan normaalilta, ei hifistelyltä. Maailma muuttuu ja me sen mukana.
Katselin jopa ihaillen Alastarolla ikääntyneitä herrasmiehiä, pitkäaikaisia kavereita, joilla oli kaiketi talous ihan kunnossa. Heillä oli tosi hienot pyörät, varusteet viimeisen päälle.
Pikku motorhomet missä vaimo laittoi aamupuuron ja tekareihin liimaa. Ajat herroilla oli runs 2 min/kierros. So ?
Ei ollut se vauhti tärkein, vaan kaverit, hyvät laitteet ja puitteet, yhdessäolo, ehkä lyhyesti "heidän paketti". Hienoa !