Uusimmat

19 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Kauden 2012 tavoitteet.

Aloittaja Nitrous, 06.04.12 - klo:21:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Kesä lähestyy, mutta vielä ei pääse radoille, joten nyt on hyvä hetki vielä repostella kuinka kovaa aikoo mennä ensi kesänä ja kuinka monta pokaalia hyllystä löytyy kauden päätteeksi.

Meikäläisen lähtötaso eri radoille löytyy tuolta ratahistoriaa topicista ja tässä ensi kesän tavoitteet.

1) Kaluston hankinta. Tavoitteena löytää peli, joka riittää vähintään B:n kärkikahinoihin.
2) 20-30 ratapäivää ensi kesälle.
3) Pari jokkiskisaa ja endurance pitäisi yrittää käydä ajelemassa.
4) Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta 4) tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.9 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.2 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:20 -> 1:11-alkuinen
Motopark: ? -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä ? -> 1:28 -alkuinen. (Jos pääsee paikanpäälle).

Tavoitteet on korkealla ja osa todennäköisesti jää toteutumatta, mutta näillä lähdetään liikenteeseen ja katsotaan mitkä toteutuu kauden mittaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Streethawk

Itsellä tulee joku välikausi eli aika vähän ajoja - ei rahaa :(

Tavoitteet on oppia ajamaan paremmin ajolinjalla "kanttarista kanttariin". Ajoasentoa myös tarkoitus saada paremmaksi.

Ajat radalla saisi pysyä vähintään samalla tasolla kuin kaudella 2011.
2-3 jokkista ja tavoitteena joka kisassa podium. Räyskälässä lähden tosissani puolustamaan voittoa.

jarska

Mulla ei niinkään ajallisesti kovia tavoitteita, jotenkin vaan tuntuma, et tolla nykysellä kamppeella tulen ajamaan kovempaa kuin ennen ja tää on vaffa tunne. :D
Tuunaukset alkas olemaan kohdillaan, pientä hiomista vielä ja pyrkimyksenä ajaa nopeessa ryhmässä silleen, ettei tarvii ihan  jaloissa olla.
Kerhokisat on vielä mietinnässä, mut jos kisailusta puhutaan, niin app:n ja Carbonin päihittäminen on suorastaan pakollista...tai ainakin perässä pysyminen. :P
Kokonaisuutena tavoittelen ehjää kautta, ilman konttaamisia ja kehityksen suhteen olen tasaisen toiveikas, ilman yliyrittämistä. airrev_1

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 06.04.12 - klo:22:07

2-3 jokkista ja tavoitteena joka kisassa podium. Räyskälässä lähden tosissani puolustamaan voittoa.

Pitänee siis oikeasti yrittää tuonne Räyskälään, että pääsee kiusaamaan sua voiton metsästyksessä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.12 - klo:21:53
Kesä lähestyy, mutta vielä ei pääse radoille, joten nyt on hyvä hetki vielä repostella kuinka kovaa aikoo mennä ensi kesänä ja kuinka monta pokaalia hyllystä löytyy kauden päätteeksi.

Meikäläisen lähtötaso eri radoille löytyy tuolta ratahistoriaa topicista ja tässä ensi kesän tavoitteet.

1) Kaluston hankinta. Tavoitteena löytää peli, joka riittää vähintään B:n kärkikahinoihin.
2) 20-30 ratapäivää ensi kesälle.
3) Pari jokkiskisaa ja endurance pitäisi yrittää käydä ajelemassa.
4) Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta 4) tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.9 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.2 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:20 -> 1:11-alkuinen
Motopark: ? -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä ? -> 1:28 -alkuinen. (Jos pääsee paikanpäälle).

Tavoitteet on korkealla ja osa todennäköisesti jää toteutumatta, mutta näillä lähdetään liikenteeseen ja katsotaan mitkä toteutuu kauden mittaan.

Alastarossa ja Ahvenistolla riittää budjetti ravata jonkun verran, mutta Kemoran laitan myös kohteeksi tänä kesänä (kermitin värinen...), kun on paha angsti omassa suorituksessa, syystä joka littyy yllä mainittuun kermitin värise.. mopoon.

Mutta itse asiaan:
Ahvenisto: 1.27 (nyt 1.30.35)
Alastaro: Nitrous -0.01  :-X
Kemora: 1.15 (nyt 1.19.00)


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 06.04.12 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.12 - klo:21:53
Kesä lähestyy, mutta vielä ei pääse radoille, joten nyt on hyvä hetki vielä repostella kuinka kovaa aikoo mennä ensi kesänä ja kuinka monta pokaalia hyllystä löytyy kauden päätteeksi.

Meikäläisen lähtötaso eri radoille löytyy tuolta ratahistoriaa topicista ja tässä ensi kesän tavoitteet.

1) Kaluston hankinta. Tavoitteena löytää peli, joka riittää vähintään B:n kärkikahinoihin.
2) 20-30 ratapäivää ensi kesälle.
3) Pari jokkiskisaa ja endurance pitäisi yrittää käydä ajelemassa.
4) Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta 4) tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.9 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.2 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:20 -> 1:11-alkuinen
Motopark: ? -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä ? -> 1:28 -alkuinen. (Jos pääsee paikanpäälle).

Tavoitteet on korkealla ja osa todennäköisesti jää toteutumatta, mutta näillä lähdetään liikenteeseen ja katsotaan mitkä toteutuu kauden mittaan.

Alastarossa ja Ahvenistolla riittää budjetti ravata jonkun verran, mutta Kemoran laitan myös kohteeksi tänä kesänä (kermitin värinen...), kun on paha angsti omassa suorituksessa, syystä joka littyy yllä mainittuun kermitin värise.. mopoon.

Mutta itse asiaan:
Ahvenisto: 1.27 (nyt 1.30.35)
Alastaro: Nitrous -0.01  :-X
Kemora: 1.15 (nyt 1.19.00)

Jos meinaat Alastarossa mennä mua kovempaa niin päivitä samalla toi Kemoran tavote 1:12 alkuseks. Kemora on helppo rata oppia meinaan.  ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

carbon


Viime kautena en jotenkin nauttinut ajamisesta. Ed kautena ajoin lujempaa huonommalla pyörällä. Nyt on alla Bmw RR johon haluaisin tutustua, ilman että se suuttuu
mulle. Pitäis oppia mikä luisto on normaalia, radalle kuuluvaa ja mikä taas varoittavaa, ei niin turvallista. 10-12s päähän rataenkoista pitäis olla realistista ?
Jarskan kanssa toivottavasti potkitaan toisiamme paremmiksi ja nopeammiksi, ( mua vähän enemmän.....)
Mullahan oli muitakin tavoitteita: Hidasajo, varttimaili, nopeustesti, kouluttajatestit...
Voin mää koittaa..

Jukka_R

Muilla radoilla kuin Botnialla uusille sekuntiluvuille, eli:

Alastaro 1:25.?
Kemora 1:12.?
Motopark 1:32.?
Räyskälä 1:30.?

Mopossa lienee kohta parempi alusta kuin hankittaessa (Wehnän ruuvaama), oma fyysinen kunto parempi kuin koskaan intin jälkeen (valitettavana lisämausteena on n. 10 kg suurempi elopaino, joka voi kostautua), joten ainakaan noihin hommat eivät kaadu.

Tavoitteena olisi saada lisäksi keskimäärin enemmän pisteitä kuin aikaisempina vuosina per kisa. Viime vuosi meni tuolta osin alta penkin (19/6) ennätys on 2010, jolloin 28p/6 kisaa, eli 4,66p/kisa. Jos siis asettaisi tavoitteeksi 5p/kisa.

Kalusto siis säilynee ennallaan, 2008 R1. Katsellaan ja odotellaan jos 2013 tai 2014 Yamaha saisi tehtyä vastaiskun Bemarille ja Kawalle ja kaluston voisi päivittää vikkelämpään.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Parantaa vauhtia ainakin 2,75 promillee (248 tuhannesosasekunttia) alastarolla, nii pääsis vihdoi ja viimein alle sen 1:30. Ei pitäis olla paha rasti. Utopistisena tavotteena vois olla 1:25.
Kemorassa päästä omalle tasolle, vaikka ratapäiviä siellä ei tod näk tuu oleen tänäkään kesänä kuin kolme(?). Kierrosaikana se ois vähintää jotai 1:14(?).
Noin yleisesti ottaen keskittyä enemmän tekemiseen siel radalla, ja jättää huviajelut vähemmälle.
Viimestään gotland ringin jälkeen vetää riskikerroin surutta ihan tappiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Kuulapää

Katotaan kuinka pitkälle tolla vanhalla ruoskalla päästään.

Tavoite
Alastaro: alle 1:30
Motopark: alle 1:40
Kemora: 1:15 puolelle
Botnia: alle 1:20

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Kuulapää - 07.04.12 - klo:00:25
Kemora: 1:15 puolelle
Botnia: alle 1:20

Eli suhteessa sama jos pääsisi Cooperissa 3000 m ja 1500 metrillä alle 10 min. Käytännössä noilla radoilla erot mitataan kymmenyksissä. Aika vähässä on kuskit joilla ero on yli sekunnin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

carbon

#11
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 01.01.70 - klo:05:42
(valitettavana lisämausteena on n. 10 kg suurempi elopaino, joka voi kostautua )

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 10.02.12 - klo:23:45
Omia kokemuksia Kemoralla:
71kg 1:16.7
76kg 1:15.9
80kg 1:13.6

Ensi kesänä 85kg ja entistä kovempaa. Jos nahkapuku mahtuu vielä päälle.  :)


Eihän, Jukka R, tuo painon lisäys tuottanut ongelmia " Kierrosaika ja läskit " laatikossa....??
Voin mää koittaa..

heippa

#12
Lainaa
Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.2 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.1 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:15 -> 1:11-alkuinen
Motopark:1.33-> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä 1.31> 1:28 -alkuinen.

Meillo niin samat noi suunnitelmat, mut vähän piti muokata  :P
Mut tosiaan kyl nyt on vähän niin, että jos noi vanhat pierut menee mua kovempaa ens kesänä, niin lyön kyllä hanskat tiskiin ja ostan sit hevosen.
Pitäkää tunkkinne  ass_1

Kuulapää

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 07.04.12 - klo:06:34
Lainaus käyttäjältä: Kuulapää - 07.04.12 - klo:00:25
Kemora: 1:15 puolelle
Botnia: alle 1:20

Eli suhteessa sama jos pääsisi Cooperissa 3000 m ja 1500 metrillä alle 10 min. Käytännössä noilla radoilla erot mitataan kymmenyksissä. Aika vähässä on kuskit joilla ero on yli sekunnin.
Botnialla käynyt yhteensä kaks ratapäivää, hitaassa sekä keskinopeessa, joten ajattelin pitää tavoitteet maltillisena. Tällä kaudella näyttäisi tulevan siellä taas kaks päivää lisää.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: heippa - 07.04.12 - klo:11:25
Lainaa
Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.2 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.1 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:15 -> 1:11-alkuinen
Motopark:1.33-> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä 1.31> 1:28 -alkuinen.

Meillo niin samat noi suunnitelmat, mut vähän piti muokata  :P
Mut tosiaan kyl nyt on vähän niin, että jos noi vanhat pierut menee mua kovempaa ens kesänä, niin lyön kyllä hanskat tiskiin ja ostan sit hevosen.
Pitäkää tunkkinne  ass_1

Unohtu se kaikkein tärkein tavote tuolta avausviestistä: Eli päätavoite kaudelle 2012 on viedä Heipan päänahka yli puolella Suomen radoista.  :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7