Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.09.12 - klo:18:06
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 12.09.12 - klo:17:21Kokonaisuutena kausi meni paremmin kuin etukäteen kuvittelin, joten tyytyväinen olen. Nyt sitten fiilistelemään Alastarolle ja suunnittelemaan ensi kautta ja sen tavoitteita. Samalla pyörällä ajetaan, joten kovin suuria harppauksia ei ole odotettavissa. Wehnälle kuuluu suurin kiitos aikojen parantumisesta. Kyllä se koulutus vaan on helpoin (ja halvin) tie aikojen parantamiseen, sanoi Essolla kuka mitä sanoi.
Eikös Wehnä luvannu sulle keväällä ett sun ajat paranee pari sekkaa joka radalla, talvella mopoon tehtyjen alustamuutosten ansiosta?
Kyllä. Alastarolla vuodessa parannusta tuli reilut 2 sekuntia, samoin Räyskälässä. Motoparkissa kuivalla aika-ajossa edellisen kerran 1:38.0, nyt 1:33.1, joten siihenkin tyytyväinen, jos puhtia olisi ollut, kisassa olisi menty kovempaa (oma arvaus 1-2 sek) kuten aina ennenkin.
Botniaringillä edellisessä kisassa kuivalla (sama aika vuodesta) 1:15.3, nyt 1:13.6.
Ehkä Kari ottaa kantaa (tai ehkä sinä) siihen oliko oppimisprosessin vaikutus vaikkapa Alastarolla 0,2 vai 0,5 sekuntia ja alustan sitten 2, 2,2 vai 1,8 sekuntia.
Valitettavasti syystä jota itse en tiedä, ajat eivät sateella parantuneet kuivalla ajettuihin nähden. Varmaan vika oli alustassa ja kuskissa.
Muista en osaa sanoa, mutta ainakin itselläni menee hieman aikaa ennen kuin muutoksia osaa hyödyntää. Voitaisiin muuten ensi kesänä ottaa keskinäinen kisa vaikka noilla CBR:llä. Ei tarvitse sitten spekuloida kumman pyörä oli parempi ja kumman ei kun ovat identtisiä.
Jotta homma olisi reilu, niin saat käydä treenaamassa niillä kahtena päivänä, sitten kokemusta on yhtä paljon. Ohessa vielä kertauksena ajat mitä niillä Motoparkissa ajettiin.
Aika-ajo
1 Kari Vehniäinen 1:57.856
2.Jukka Relander 1:58.918
3. Iikka Ahonen 1:59.270
4. Jussi Mäkelä 2:07.364
Kisa
1.Iikka Ahonen 1:56.604
2 Kari Vehniäinen 1:56.636
3. Jukka Relander 1:57.123
Mielestäni tuo on aika loistava tapa verrata kumpi osaa ajaa ja kumpi ei. Kari osasi ja pisti päihin minua, mikä nyt ei varmaan suurena yllätyksenä tullut kummallekaan, tuskin yleisöllekään. Haaste on nyt heitetty, talvi aikaa lenkkeillä, puntteilla ja kerätä vaikka vaadittava muutama satanen kasaan.