Kirjataan nyt omakin pyörä/ratahistoria tänne niin ei pääse unohtumaan kun tuota ikääkin salakavalasti tulee joka vuosi lisää, nyt mennään 38v kohdalla.
Eka pyörä oli Kawasakin 125RD muistaakseni vuonna 88 tms. Sen korvasi aika nopeasti Yamahan TZR 125 joka olikin astetta kovempi peli

Sitten oli pyörähommissa muistaakseni parin vuoden tauko jonka jälkeen hommasin Hondan NSF 500 raadon jolla ajelin pari kesää. Tämän jälkeen homma meni reilun 10v pituiselle tauolle.
2005 keväällä innostuin taas ja ostin tuliterän Honda 600 CBR-F:n. Sillä kurvailin maantiellä pari kuukautta ja pyörän ollessa ekassa huollossa tein virheen ja koeajoin siinä odotellessa 2005 vuoden Yamaha R1:n. No sehän piti tietenkin sitten saada kun kerran oli tonnisen makuun päässyt ja sillä tiellä ollaan edelleen.
Kävin goret lepattaen ekan kerran radalla MP-Tuen ratapäivillä 2005 kesällä Ahvenistolla ja meinasin romuttaa rykkösen siinä samantien. Kävi aika nopeasti siinä ilmi, että omat ajotaidot/pyöränhallinta on aivan surkeita. Ahveniston reissusta ei tullut suurempaa kipinää mutta mulla harrasti pari kaveria ratailua ja tuli lähdettyä samana syksynä vielä kerran motoparkkiin. Olin hommannut 2-osaisen Dainesen nahkapuvun joka oli liian pieni ja hel***in epämukava. Tästä reissusta ei myöskään vielä isompi innostus lähtenyt.
Romutin rykkösen sitten vielä lunariin syksyn viimeisellä ajoreissulla yhdellä mutkapätkällä ihan omaa huolimattomuuttani, onneks ei käynyt ittelle pahemmin. Uusi pyörä piti tietty saada ja se oli Suzukin 2005 1000 GSX-R. Hommasin talven aikana myös kunnollisen 1-osaisen nahkapuvun joka oli tällä kertaa sopiva ja mukava päälläkin. 2006 vuoden aikana hinkkasin tällä katurissalla muistaakseni 19 ratapäivää sekalaisesti kaikkia ratoja. Koukkuun jäin heti ekalla Ahveniston reissulla kun sain ekan kerran polven maahan

Tämän kesän aikana tuli kehitystä yllättävän hyvin ja pystyssäkin tuli pysyttyä.
2007 oli hieman välivuosi kun olin ulkomailla töissä. Hommasin silti kilvettömän 2006 tonnisen gixxerin jolla kerkesin ajamaan vain 6 kertaa radalla sinä vuonna.
2008 sai yksi kavereistani houkuteltua mukaan kisahommaan ja kävin ajamassa tuolla samalla pyörällä kolme Superbike-B kisaa olemattomalla menestyksellä. En kuitenkaan ollu ihan viimeinen muistaakseni missään kisassa

No intohan kasvaa syödessä ja 2009 aloitettiin Lauslehdon Tatulta ostetulla 2008 tonnisella Suzukilla. Aivan helmi pyörä, ajettavuus todella hieno. Ekassa kisassa Botniaringillä olin aika-ajoissa toinen ja kisassa neljäs joka on edelleen paras kisaviikonloppuni tulosten valossa. Ajoin tänä kesänä muistaakseni 4 tai 5 kisaa ja taisin pyöriä siinä kympin sakissa.
2010 jatkettiin samalla pyörällä mutta homma meni aika lailla perseelleen heti alusta. Kaaduin kolme kertaa kevään aikana ja kolmas kaato Alastarossa hieman ennen Juhannusta romutti pyörän aika huonoon kuntoon ja oma koipi otti ruhjetta siihen malliin että se kesä oli siinä. Laitoin pyörän takas kuntoon aika isolla rahalla ja myin syksyllä pois.
2011 keväällä mietin että vieläkö jaksaa jatkaa ja tulihan se sitten hommattua tuo nykyinen pyörä eli 2011 Kawasaki ZX-10R. Kesä meni pyörää laittaessa/säätäessä ja Pirellin renkaita ihmetellessä (aikasemmin ajanut aina Dunlopeilla). Ajoin vain Kemoran kisan joka meni ihan perseelleen, ei vaan ollu vauhtia ja olin kai 15 tai 16 sijalla.
Tulevana kesänä olisi tarkoitus fiiliksen mukaan katsoa miten kisaaminen jaksaisi innostaa, varmaan 1-3 kisaa tulee ajettua jos ei ihmeempiä esteitä ilmaannu. Parempaa vauhtia pitäisi olla tiedossa kun alkaa olla pyörä säädöissä ja renkaana taas Dunlop.
Monta kertaa meinannu jo jättää koko homman sikseen, eihän tässä mitään järkeä ole, rahat menee kaikki mitä vaan voi laittaa ja sitten vielä pyörä ja mies toisinaan romuna. Sen verran hauskaa ja jännää puuhaa kuitenkin ja paljon kavereita tämän harrastuksen myötä tullut niin hankala tosta vaan irtautua. Eli siis jatketaan kauas näkymättömään tulevaisuuteen mukana pyörimistä mutta koitan ottaa homman rennosti ja nauttia hienosta harrastuksesta

Omat parhaat kierrosajat on kaikki vuoden 2009 kisojen aika-ajoista (en jaksa tarkistaa mutta 98% varmuudella näin):
- Botniaring 1.09.9
- Alastaro 1.23.1
- Kemora 1.11.4
- Motopark 1.28.5
Vappuna homma käyntiin taas Alastarossa!
Teemu